• alkisvanten

    Den typiske Mans grisen

    Hej. Hur skulle ni här på Familjeliv beskriva den typiske Mans Grisen. Tex Tittar han på för mycket porr, hjälper inte till att städa, tänker bara på sig själv i sängen eller liknande? Frågan är framförallt ställd till er kvinnor.

    Mvh Chrille

  • Svar på tråden Den typiske Mans grisen
  • BCH52

    Kanske en person som anser att kvinnor finns till för att underlätta för männen, åtminstone just för honom. Som ser kvinnor objekt. Det kan sedan visa sig på olika sätt.

    Lite OT, men dock. Ordet mansgris ska inte särskrivas.

  • BengtH

    Mansgrisar är överviktiga, skrattar åt sina egna plumpa skämt, har Thai-fru som städar och lagar mat åt honom, han porrsurfar, har svårt att prata med kvinnor. 

    Motsatsen är gentlemannen som städar, stryker tvätten, hämtar barnen på dagis, lagar mat och väntar på att hans bortskämda fru ska komma hem salongsberusad från tjejkvällen på Harrys (där hon grovhånglat med sin jobbflört)

  • BCH52

    Man kan kanske istället beskriva en riktig man.

    Han är trygg och säker i sin manlighet, han känner inte att han behöver bevisa den genom att delta olika manliga aktiviteter, men deltar gärna i dem för att det är kul ibland. Men det är inte nödvändigt för hans självbild.

    Han ser sina barn och sin partner som de viktigaste personerna i sitt liv. Inte polarna, inte brosan, inte fotbollslaget.

    Han klarar av att fixa mat, rena kläder, gympapåsar, utflyktsmat, födelsedagskalas till sina barn.

    Och han ser sex med någon som något man ägnar sig åt för gemensam glädje. Inte en prestationstävling.

  • BengtH
    BCH52 skrev 2014-09-16 21:42:31 följande:

    Man kan kanske istället beskriva en riktig man.

    Han är trygg och säker i sin manlighet, han känner inte att han behöver bevisa den genom att delta olika manliga aktiviteter, men deltar gärna i dem för att det är kul ibland. Men det är inte nödvändigt för hans självbild.

    Han ser sina barn och sin partner som de viktigaste personerna i sitt liv. Inte polarna, inte brosan, inte fotbollslaget.

    Han klarar av att fixa mat, rena kläder, gympapåsar, utflyktsmat, födelsedagskalas till sina barn.

    Och han ser sex med någon som något man ägnar sig åt för gemensam glädje. Inte en prestationstävling.


    Du beskriver toffeln. Den Riktige mannen är alfahannen. Stor, stark, stöddig, dominant, självsäker, händig och praktisk. Vältränad, tjänar bra.

    De flesta kvinnor vill ha hjälp i hemmet, men inte att mannen ska ta över köket eller planera barnkalasen, det vill kvinnorna själva ta ansvar för.
  • BCH52

    M


    BengtH skrev 2014-09-17 08:47:58 följande:

    Du beskriver toffeln. Den Riktige mannen är alfahannen. Stor, stark, stöddig, dominant, självsäker, händig och praktisk. Vältränad, tjänar bra.

    De flesta kvinnor vill ha hjälp i hemmet, men inte att mannen ska ta över köket eller planera barnkalasen, det vill kvinnorna själva ta ansvar för.


    Nja, jag säger som Brasse i Fem myror......, fel, fel, fel. En riktig man KAN ta hand om alla aspekter i sina barns liv. Om inte, så blir han ju bara en bifigur, en försörjare, inte viktig i sig. En roll som ingen RIKTIG man accepterar.
  • dressyrpiska

    Eh, är inte det här en smula relativt?
    Synen på kön kan ju skilja sig enormt mycket från person till person. Geografiska  och socioekonomiska aspekter spelar in jättemycket.

  • HannaS86

    Åh vad jag stör mig på sär skrivaren...

    Men iaf, enligt mig är en mansgris någon som tycker att kvinnor är lite mindre av allt. Lite mindre kompetenta, lite mindre värda, lite mindre förtjänta av en bra lön osv. 


    Jag tycker att Sissela illustrerar det väldigt bra 12.20 in i programmet här (passa på att kolla, bara gratis några dagar till =))


    www.tv4play.se/program/parlamentet

  • Bobby Clarke

    Klockren kommentar


    BengtH skrev 2014-

    09-16 21:25:17 följande:

    Mansgrisar är överviktiga, skrattar åt sina egna plumpa skämt, har Thai-fru som städar och lagar mat åt honom, han porrsurfar, har svårt att prata med kvinnor. 

    Motsatsen är gentlemannen som städar, stryker tvätten, hämtar barnen på dagis, lagar mat och väntar på att hans bortskämda fru ska komma hem salongsberusad från tjejkvällen på Harrys (där hon grovhånglat med sin jobbflört)


  • Anonym (RM)
    BengtH skrev 2014-09-17 08:47:58 följande:
    Du beskriver toffeln. Den Riktige mannen är alfahannen. Stor, stark, stöddig, dominant, självsäker, händig och praktisk. Vältränad, tjänar bra.

    De flesta kvinnor vill ha hjälp i hemmet, men inte att mannen ska ta över köket eller planera barnkalasen, det vill kvinnorna själva ta ansvar för.
    Du har som vanligt noll koll på kvinnor, både som kollektiv och som individer. Nästan så jag tycker synd om dig som är så lost. men det var roligt att du beskrev dig själv i första meningen i inlägg 2, jag har undrat hur du egentligen är och ser ut och nu bekräftade du mina farhågor. 
  • Anonym (Sär Gris)

    Vad en Mans Gris är har jag ingen aning om, men en mansgris vet jag vad det är och det är inget eftersträvansvärt.

Svar på tråden Den typiske Mans grisen