• Anonym (blir galen)

    Får löss var och varannan månad!!


    Så ofta som bonusdottern har löss, så borde jag egentligen lägga denna tråd under "husdjur".. Obestämd

    Ja, nu har det hänt igen. Femte eller sjätte gången i år? Ingen annan i familjen drabbas, bara hon. Vi behandlar henne noggrant varje gång, men efter några veckor/månader återkommer de.

    Tydligen har det gått löss på hennes skola, men hur fan kan hon få nya HELA tiden?

    Skitfrustrerande!!
  • Svar på tråden Får löss var och varannan månad!!
  • Anonym (för renlig?)

    Kanske är hon för renlig?

    Eller så handlar det om att någon/några på hennes skola struntar i att behandla lössen.
    Vi hade så på en skola jag jobbade på, en familj vägrade använda så där starka medel som de sa och menade på att tee tree oil borde räcka.
    Vilket det bevisligen inte gjorde då deras barn spred löss hela tiden.

    En annan familj som också 'jämt' hade löss insåg att det var deras många utlandsresor som ställde till det, de åkte ofta och till samma ställe och varje gång kom deras barn hem med löss. Även fast de bodde på hotell så besökte de vänner och vännernas barn hade obehandlade löss visade det sig så då fick ju så klart deras barn det med.
    De tog tag i situationen och såg till att deras barn var lusfria när de kom tillbaka till skolan.

  • elmadumle

    Antagligen som för sonen för ca 10 år sedan då han gick på dagis, vi behandlade honom som man ska göra, han fick det igen, vi behandlade och han fick igen.
    När han fick det för tredje gången sa jag till personalen och då kom det fram att det finns föräldrar som bara behandlar en gång, då sa jag att ni får faktiskt se till att de barnen får hållas hemma om föräldrarna inte behandlar som de ska annars går vi till rektorn. Kan säga att det blev fart på de och problemet upphörde sedan.

  • Anonym (Prevent)

    Låter lite som här hemma. Ett av barnens bästa vänner har löss som inte behandlas fastän jag sagt till flera gånger. En annan har en klasskamrat som aldrig behandlas, föräldrarna har inte råd heter det. Lössen har gått om hela våren, sommaren och in i augusti men nu har de hållit sig borta ett par veckor jag kammar dem nämligen dagligen och använder "Prevent".

    Så mitt tips är att behandla, kamma dagligen och använd Prevent.

  • EricaAndrea

    Hej

    Har samma problem med min dotter. Tror det är tredje gången sen i somras.

    Jag har nu behandlat henne i söndags och nu är hon hos sin pappa och jag hoppas de luskammar varje dag.

    Nästa vecka när hon kommer till mig så kommer jag efter andra behandlingen att spraya hennes hår varje morgon med linicins prevent spray som ska göra att man inte får löss.

    Hoppas det funkar för även att man sagt till flera gånger i skolan så kommer vissa föräldrar inte kolla sina barn.

  • Anonym (Prevent)
    EricaAndrea skrev 2014-09-16 20:45:55 följande:

    Hej

    Har samma problem med min dotter. Tror det är tredje gången sen i somras.

    Jag har nu behandlat henne i söndags och nu är hon hos sin pappa och jag hoppas de luskammar varje dag.

    Nästa vecka när hon kommer till mig så kommer jag efter andra behandlingen att spraya hennes hår varje morgon med linicins prevent spray som ska göra att man inte får löss.

    Hoppas det funkar för även att man sagt till flera gånger i skolan så kommer vissa föräldrar inte kolla sina barn.


    Nej det är så tråkigt att inte alla tar ansvar. Framförallt måste det vara ett helvete för barnet/barnen som inte får behandlingen. Det måste ju klia och bitas på dem något hemskt!

    Jag ringde i desperation skolsyster men hon sa att hon inte kunde göra något.
  • Anonym (blir galen)
    Inte så jävla konstigt att ungen får löss när man hittar bilder i hennes mobil där hon och hennes kompisar tagit selfies med huvudena tätt ihop Skrikandes
  • EricaAndrea
    Anonym (blir galen) skrev 2014-09-16 21:24:03 följande:

    Inte så jävla konstigt att ungen får löss när man hittar bilder i hennes mobil där hon och hennes kompisar tagit selfies med huvudena tätt ihop Skrikandes


    Där har du det. Jag har pratat med min dotter om detta att hon inte ska lägga ihop huvudet med sina kompisar.

    Men hur lätt är det de är ju bara barn och glömmer fort.

    Man vet ju själv hur man va som liten. Min dotter är nio år. :)

    Men prova och kör med linicins prevent spray.

    Lycka till
  • Anonym (otäckt)
    Anonym (Prevent) skrev 2014-09-16 20:29:35 följande:

    Låter lite som här hemma. Ett av barnens bästa vänner har löss som inte behandlas fastän jag sagt till flera gånger. En annan har en klasskamrat som aldrig behandlas, föräldrarna har inte råd heter det. Lössen har gått om hela våren, sommaren och in i augusti men nu har de hållit sig borta ett par veckor jag kammar dem nämligen dagligen och använder "Prevent".

    Så mitt tips är att behandla, kamma dagligen och använd Prevent.


    Samma hände min dotter. Bästisen blev inte behandlad varför min dotter fick löss hela tiden. Hur mycket jag än behandlade min tös, så fick hon löss igen eftersom hon alltid alltid var tillsammans med sin bästis.  Ett jäkla otyg det där.
  • Anonym (blir galen)
    Anonym (otäckt) skrev 2014-09-17 15:52:39 följande:
    Samma hände min dotter. Bästisen blev inte behandlad varför min dotter fick löss hela tiden. Hur mycket jag än behandlade min tös, så fick hon löss igen eftersom hon alltid alltid var tillsammans med sin bästis.  Ett jäkla otyg det där.
    Förstår inte hur man kan låta sitt barn gå med löss utan att behandla! Usch, jag ryser när jag tänker på att ha små kryp som livnär sig på mig. Kräks
    Har aldrig haft löss själv någon gång, tack och lov! Men man blir ju lite orolig när bonusdottern jämt har det.
Svar på tråden Får löss var och varannan månad!!