• Anonym (Undra­r)
    Äldre 17 Sep 12:55
    14766 visningar
    87 svar
    87
    14766

    lämna bebis med pappa eller inte ?

    Hur hade ni gjort!? Tanken är att jag ska på en längre resa. Bebisen är cirka 7 månader och jag kommer vara hemifrån från cirka klockan 06 på morgonen och komma hem cirka 22 på kvällen . Bebisen sover nästan alltid mellan 19-07. Skulle ni tagit med barnet trots att det får åka i bilen cirka 8 timmar eller lämnat det hemma med pappa och storasyster som är 3 år?

  • Svar på tråden lämna bebis med pappa eller inte ?
  • Äldre 17 Sep 12:57
    #1

    Varför skaffar du barn med en man du inte litar på? Varför skulle pappan inte kunna ta hand om barnet?

  • Äldre 17 Sep 12:58
    #2

    Varför skulle du inte lämna med pappa?

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 17 Sep 13:06
    #3

    Jag är nog en riktig höns mamma! Litar på pappan till 100 procent . Jag tänkte mest på om det kunde bli nåt "strul" med anknytning och trygghet för barnet . Han träffar bara sin pappa ca 2-3 timmar per dag " även helger".

  • fannyb­k
    Äldre 17 Sep 13:06
    #4

    Åk själv! Det fixar säkert både pappa och barn. :)

  • Äldre 17 Sep 13:10
    #5

    Naturligtvis hade jag lämnat barnet med pappan, aldrig fattat denna här hysterin med anknytningstjafset. Många mammor börjar ju jobba när barnet är i den åldern. 
    Släpp kontrollen  är mitt tips


    Goodness me
  • Anonym (66)
    Äldre 17 Sep 13:15
    #6

    Det är väl bra om barnet får knyta an lite till pappa också.

  • Anonym (sally­)
    Äldre 17 Sep 13:43
    #7

    Du är alltså borta en dag? Och barnet skulle vara med sin pappa, hemma i sin vanliga miljö? Lämna barnet hemma du, varför skulle du släpa med det så det måste sitta upp i bilstolen hela dagen?

  • Birgit­ta02
    Äldre 17 Sep 13:43
    #8
    Anonym (Undrar) skrev 2014-09-17 13:06:28 följande:

    Jag är nog en riktig höns mamma! Litar på pappan till 100 procent . Jag tänkte mest på om det kunde bli nåt "strul" med anknytning och trygghet för barnet . Han träffar bara sin pappa ca 2-3 timmar per dag " även helger".


    Då är det väl verkligen dags att pappan får lite tid med barnet!
  • Anonym (omg)
    Äldre 17 Sep 13:46
    #9

    Strul med anknytningen för att du är borta 8 timmar?? Är inte barnet anknutet till pappa också? När du skrev längre resa trodde jag det rörde sig om en vecka eller mer, inte 8 timmar! Det är ju en vanlig arbetsdag, när mina barn var i den åldern hade jag jobbat flera månder.

  • Anonym (dålig erfare­nhet)
    Äldre 17 Sep 13:55
    #10

    Har du möjlighet att komma tillbaka tidigare om det inte funkar? Brukar pappan lägga bebisen ibland.?
    Har tyvärr dålig erfarenhet. Jag skulle vara borta ca 8 timmar från mitt då 10 mån barn. Pappan hade inte tagit speciellt mycket ansvar innan, troligen mindre än TS barns pappa. Det gick bra i några timmar, men sedan bara skrek och skrek barnet, pappan förökte lugna på alla möjliga vis. Jag fick avbryta aktiviteten ock åka hem. Kanske var det extra svårt eftersom vårt barn inte tog flaska, napp eller hade snutte/gosedjur.

Svar på tråden lämna bebis med pappa eller inte ?