• Anonym (Anonym)

    Får snusare mindre penis?

    Jag har vetat ett tag att rökning kan göra ens penis mindre, men idag hörde jag att snusning tydligen också orsakar detta och att man kan få erektionsproblem för att nikotinet sabbat blodflödet. När jag googlar kommer det mest upp artiklar om rökning och det som handlar om snus är saker från forum så som Hamsterpaj och Flashback som inte har några källor. Söker jag på engelska är det ännu fattigare med vetenskapliga källor som handlar om kopplingen mellan snus och penisstorlek eftersom att snus inte är särskilt populärt utomlands.

    Finns det någon vetenskap bakom detta eller är det bara en myt eller skrämselpropaganda? Kan jag fortsätta snusa lugnt eller bör jag vara orolig?

    Bör tillägga också att jag snusar 2 dosor i veckan så jag brukar ju inte lika mycket nikotin som de som röker ett paket eller snusar en dosa om dagen.

    P.S. Jag behöver ingen moralpredikan om snusets skadeverkningar, jag gjorde mycket research innan jag började och jag känner till skadeverkningarna (Förutom det om snopp storleken förstås.) och jag tycker att det är värt det för att snus är underbart. Om det nu stämmer att snoppen blir mindre kommer jag att överväga att sluta för att min snopp redan är liten och jag behöver varje centimeter.

  • Svar på tråden Får snusare mindre penis?
  • jfsebastianigen

    Vilken är sannolikheten att nikotin påverkar just storleken på din kuk?

    Varför inte längden på dina armar eller storleken på din näsa?

  • Anonym (Anonym)
    jfsebastianigen skrev 2014-09-17 14:01:24 följande:

    Vilken är sannolikheten att nikotin påverkar just storleken på din kuk?

    Varför inte längden på dina armar eller storleken på din näsa?


    För att nikotinet påverkar blodflödet till snorren, kommer det mindre blod får man mindre och mjukare penis. Det är i alla fall det som är poängen med teorin.
  • Anonym (Hahaha)

    Haha, den var rolig. har aldrig hört förut. Både röker och snusar själv, har aldrig märkt nån skillnad. Däremot så har hännrick rätt om amfetaminet, till viss del.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hahaha) skrev 2014-09-17 14:15:06 följande:

    Haha, den var rolig. har aldrig hört förut. Både röker och snusar själv, har aldrig märkt nån skillnad. Däremot så har hännrick rätt om amfetaminet, till viss del.


    Nu hittade jag en källa som faktiskt handlar om snusning: www.impotens.org/vanliga_fraagor.htm

    Jag vet inte hur pålitlig den är, men här står det i alla fall vad teorin innebär.
  • Anonym (Fd snusare)

    Det verkar ju rimligt att om det är nikotinet som ger slapptask så är nog snusning värre än rökning rent generellt. Jag upplevde inga problem med slapptask under de 20 år jag snusade men väl kalla fingrar och betydligt högre puls än vad jag har nu, så det kanske sätter sig på olika ställen. 

    Visst du att nikotin kan ge gubbmage? Det va det som fick mig att kasta bort sista dosan.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fd snusare) skrev 2014-09-17 15:09:12 följande:

    Det verkar ju rimligt att om det är nikotinet som ger slapptask så är nog snusning värre än rökning rent generellt. Jag upplevde inga problem med slapptask under de 20 år jag snusade men väl kalla fingrar och betydligt högre puls än vad jag har nu, så det kanske sätter sig på olika ställen. 

    Visst du att nikotin kan ge gubbmage? Det va det som fick mig att kasta bort sista dosan.


    Låter ju konstigt, vad skulle det bero på då?
  • Anonym (Fd snusare)

    Om jag förstod det rätt va orsakerna inte helt utredda, däremot sambandet. Kortisolnivåerna va höjda och insulinnivåerna sänkta. Så trots att man kan hålla sig smal med nikotin så samlar man på sig det farliga bukfettet som kan leda till diabetes, och ytterligare ökad risk för hjärt- kärlsjukdomar. Nikotinistkroppen har alltså platt röv, ganska smal (om det inte är en allmänt sunkig livsstil som förs) men ändå med synlig kagge och så slapptask på det ;)

    Hur Swedish match. med hjälp av våra politiker, än försöker få till snus som ett fint alternativ till att sluta röka så är det ändå trots allt samma gift och till stor del samma biverkningar.

  • hännrick
    Anonym (Fd snusare) skrev 2014-09-17 23:50:02 följande:
    Om jag förstod det rätt va orsakerna inte helt utredda, däremot sambandet. Kortisolnivåerna va höjda och insulinnivåerna sänkta. Så trots att man kan hålla sig smal med nikotin så samlar man på sig det farliga bukfettet som kan leda till diabetes, och ytterligare ökad risk för hjärt- kärlsjukdomar. Nikotinistkroppen har alltså platt röv, ganska smal (om det inte är en allmänt sunkig livsstil som förs) men ändå med synlig kagge och så slapptask på det ;)
    Hur Swedish match. med hjälp av våra politiker, än försöker få till snus som ett fint alternativ till att sluta röka så är det ändå trots allt samma gift och till stor del samma biverkningar.
    Samma nikotin men utan att utsätta lungor och luftvägar för tjära och kolmonoxid.
  • Anonym (Snuset)

    Ja, den kommer krympa avsevärt. Börjar du med Ettan lössnus dröjer det inte länge innan den skrumpnar och trillar av.

  • Computerworld
    Anonym (Snuset) skrev 2014-09-18 00:21:38 följande:

    Ja, den kommer krympa avsevärt. Börjar du med Ettan lössnus dröjer det inte länge innan den skrumpnar och trillar av.


    Man början med Ettan och snart tar man den i tvåan ;)

    Nja, jag tror inte att nikotinet påverkar just storleken. Kanske potensen?
  • Anonym (Fd snusare)
    hännrick skrev 2014-09-17 23:58:35 följande:
    Samma nikotin men utan att utsätta lungor och luftvägar för tjära och kolmonoxid.
    Precis! man slipper lungcancer och KOL men allt annat skit nikotinet drar med sig slipper man inte. Mina konstaterade hälsoförbättringar sen jag slutade är;

    -lägre puls, skulle tippa på en 10 slag lägre i vilopuls per min
    -inga sår eller tandköttsinflammationer i munnen
    -bättre sömn
    -varmare händer
    -inga symptom på stressmage
    -hårdare kuk ;)

    Jag har mao ingen eller jävligt liten förståelse för Swedish Match och våra politikers ansträngningar för att framställa snus som ett bra alternativ till rökning som ska lanseras i hela världen. 

    Visst kan jag sakna nikokicken ibland, men substituerar med adrenalin. Vet ju att nikokicken försvinner efter första prillan och ersätts av ett sug där enda belöningen är att suget upphör. Adrenalinkickarna har jag inte blivit immun mot än.
Svar på tråden Får snusare mindre penis?