• Jossanfine

    Börja på förskola!

    Nu är jag ute i god tid, men jag älskar att planera! :)
    Vår dotter har fått plats på förskolan!
    Nu sitter jag och funderar över vad det är man behöver köpa på sig som dom små behöver ha på förskolan!
    Kom gärna med tips och förslag :)

  • Svar på tråden Börja på förskola!
  • Tisa83

    Vi fick en lista av förskolan på saker att ha med oss, ska skriva det jag minns :) extrakläder, regnkläder, gummistövlar, kudde+örngott till vilan (ev gosedjur och nappar om barnet använde det) solhatt/keps, en flaska solskydd märkt med barnets namn, vattenflaska. Vi var inte tvungna att ha med oss allt men detta var saker förskolan tipsade om :)

  • strojes

    Vi har haft dubbel uppsättning extrakläder liggandes på förskolan när det gäller innekläder.
    Höst, vinter och vår kan det vara skönt med en mjuk innetoffel för att slippa blöta och smutsiga strumpor när smuts dras in.
    När det gäller regnkläder, gummistövlar och vinterstövlar har vi bara kört med en uppsättning som har tagits hem vid behov men alltid funnits på förskolan när barnet varit där.
    Termokläder har vi haft både overall och tvådelat att ta med dubbelt vid behov men oftast bara en uppsättning.
    När barnen var små körde vi med galonbyxor utanpå overallen att anvädas vid riktigt blött och slaskigt väder.

Svar på tråden Börja på förskola!