• Anonym (!!)

    Kan någon hjälpa här, varför går det inte att ringa??

    Hej!

    Försöker ringa det här numret här nedan, men blir inte kopplad utan luren svarar:- numret du försöker nå har ingen abonnemang!

    Vilket är skumt för numret tillhör utlandet- Storbritannien. Behöver jag slå in någon särskilt riktnummer för komma fram!? Tel: 0345 602 1073 

    Någon som vet..väntar desperat på svar

  • Svar på tråden Kan någon hjälpa här, varför går det inte att ringa??
  • Tirem
    Anonym (!!) skrev 2014-09-18 21:22:07 följande:

    Hej!

    Försöker ringa det här numret här nedan, men blir inte kopplad utan luren svarar:- numret du försöker nå har ingen abonnemang!

    Vilket är skumt för numret tillhör utlandet- Storbritannien. Behöver jag slå in någon särskilt riktnummer för komma fram!? Tel: 0345 602 1073 

    Någon som vet..väntar desperat på svar


    0044 345 602 1073
  • Anonym (0044)

    Slå först 0044 och så tror jag att du ska hoppa över första nollan i numret du har.

  • Tirem
    Anonym (!!) skrev 2014-09-18 21:22:07 följande:

    Hej!

    Försöker ringa det här numret här nedan, men blir inte kopplad utan luren svarar:- numret du försöker nå har ingen abonnemang!

    Vilket är skumt för numret tillhör utlandet- Storbritannien. Behöver jag slå in någon särskilt riktnummer för komma fram!? Tel: 0345 602 1073 

    Någon som vet..väntar desperat på svar


    Du försöker ringa någon i Torup i Sverige
  • Virriga Vera

    När du ringer 0345 så ringer du till området Hyltebruk -Torup och där finns inte det nr. Eftersom du får ett svenskt talsvar så har du ringt ett svenskt tfn nr. 0044 är det prefix som kopplar ditt samtal till rätt land.


  • Tirem

    Alla länder har en landskod, Sverige har t.ex 0046, Norge 0057, England 0044, USA och Kanada 001. Detta måste slås för att systemet ska förstå att du inte ringer inom Sverige.

    Enkelt översatt, landskod är landets riktnummer.

  • Anonym (!!)

    Jag kom fram direkt! Tack snälla för hjälpen, känner mig så jävla efterblivenSkäms Jag undrar vad jag ska ange för landskod hit till Sverige om det är företaget från England som vill nå mig för det gick inte att ringa tex. 0766973941 har dem mejlat mig. 

  • Virriga Vera
    Anonym (!!) skrev 2014-09-18 21:31:35 följande:

    Jag kom fram direkt! Tack snälla för hjälpen, känner mig så jävla efterblivenSkäms Jag undrar vad jag ska ange för landskod hit till Sverige om det är företaget från England som vill nå mig för det gick inte att ringa tex. 0766973941 har dem mejlat mig. 


    De skall slå 0046 766973941
  • Anonym (!!)

    Åh tack snälla! :) Då vet man det tills nästa gång!!

  • Mr Obvious

    Det är inte alla länder som har "00" som prefix före landsnumret. När GSM-systemet skapades hittade man på att "+" oavsett land kunde användas som prefix. Det funkar fortfarande på alla mobiler, dvs "+46766973941".
    Det kan vara smart att ge numret på det sättet till personer i andra länder, då de flesta vet att "+" ska ersättas med landsprefixet om de ska ringa från en vanlig telefon.

  • Tirem
    Mr Obvious skrev 2014-09-18 22:39:38 följande:

    Det är inte alla länder som har "00" som prefix före landsnumret. När GSM-systemet skapades hittade man på att "+" oavsett land kunde användas som prefix. Det funkar fortfarande på alla mobiler, dvs "+46766973941".
    Det kan vara smart att ge numret på det sättet till personer i andra länder, då de flesta vet att "+" ska ersättas med landsprefixet om de ska ringa från en vanlig telefon.


    Nyfiken, till vilket land lan man inte slå 00 istället för +?
  • Mr Obvious
    Tirem skrev 2014-09-18 23:01:19 följande:
    Nyfiken, till vilket land lan man inte slå 00 istället för +?
    Det funkar från Sverige till alla länder, men FRÅN andra länder kan den vara något annat än "00".
Svar på tråden Kan någon hjälpa här, varför går det inte att ringa??