• Anonym (fundersam)

    Ni som fött två barn..hur förändrades era underliv och kroppen efter er andra förlossning?

    Som rubriken lyder..

    Väntar själv mitt andra barn och har funderat över hur mycket kroppen förändras efter den andra förlossningen jämfört med den första...

    Blir man ännu mer slapp i underlivet? Hur har ni och er partner upplevt det?

    Är det något annat på kroppen som förändrats?

  • Svar på tråden Ni som fött två barn..hur förändrades era underliv och kroppen efter er andra förlossning?
  • Anonym (em)

    Jadu, det är ju så individuellt så vet inte vad du ska få ut av att lyssna på andra om annat än nyfikenhet. isåfall kan jag dela med mig.

    Ingen av oss har upplevt att underlivet blev slappare. Min kropp blev smalare än nånsin efter andra graviditeten och huden på magen liiite mer uttänjd. Brösten blev också mindre men det har ju också med viktnedgången att göra. Jag hade en del hemmorioder under andra gravititeten som också visade sig mer efter andra graviditeten än efter första. Även någon typ av bakfall (egenbedömt) när tarmen liksom sticker ut därbak då och då. Det är nog det jag kan komma på :)

  • Anonym (tj)

    Kan bara säga att för min del blev det bättre i underlivet efter andra än med första. Tex så hade jag lättare att kissa på mig vid ansträngning efter första än vad jag har nu. Var ganska aktiv med promenader, cykling och styrketräning ibland, innan, under och efter förlossning med andra. 

  • Anonym (fundersam)

    Okej tack för ditt svar :)

    Förstår att det är väldigt individuellt..det son jag främst funderar på är om man blir större/slappare i underlivet efter andra förlossningen än efter första..

    Vad bra för din del att det inte blev någon skillnad. .jag är så nojig för att jag ska förändras mycket där nere efter den här andra förlossningen och att det ska påverka sexlivet negativt. .

  • Anonym (:))

    Jag har inte heller blivit mer slapp, kör stenhårt med knipövningar och vi båda upplever att jag blivit tajtare.

    Huden på magen har lite svårare att dra ihop sig än efter första (2mån ef förlossning nu, med första tog det 2 veckor och jag var "tillbaka"). Hade även lite ondare i kroppen än med första. Ex i revbensbåge och höfter. Det har gått över nu men var väldigt jobbigt i början.

  • Anonym (fundersam)
    Anonym (:)) skrev 2014-09-19 09:44:26 följande:

    Jag har inte heller blivit mer slapp, kör stenhårt med knipövningar och vi båda upplever att jag blivit tajtare.

    Huden på magen har lite svårare att dra ihop sig än efter första (2mån ef förlossning nu, med första tog det 2 veckor och jag var "tillbaka"). Hade även lite ondare i kroppen än med första. Ex i revbensbåge och höfter. Det har gått över nu men var väldigt jobbigt i början.


    Okej..körde du knipövningar även under graviditeten då eller satsade du på att utföra dom efter förlossningen?
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (tj) skrev 2014-09-19 09:42:23 följande:

    Kan bara säga att för min del blev det bättre i underlivet efter andra än med första. Tex så hade jag lättare att kissa på mig vid ansträngning efter första än vad jag har nu. Var ganska aktiv med promenader, cykling och styrketräning ibland, innan, under och efter förlossning med andra. 


    Okej det var ju positivt :) får hoppas att jag också har samma tur
  • Anonym (För mig)

    Både tightare där nere efter andra och allmänt piggare. Nu är tvåan snart tre månader och jag är i betydligt bättre form nu än innan, utan att ha behövt anstränga mig (utom graviditer och förlossning vill säga)

  • Anonym (fundersam)
    Anonym (För mig) skrev 2014-09-19 09:50:22 följande:

    Både tightare där nere efter andra och allmänt piggare. Nu är tvåan snart tre månader och jag är i betydligt bättre form nu än innan, utan att ha behövt anstränga mig (utom graviditer och förlossning vill säga)


    Okej vad bra :)

    Har du gjort mycket knipövningar under graviditeten eller efter? Man kanske inte behöver noja sig trots allt :)
  • Anonym (:))
    Anonym (fundersam) skrev 2014-09-19 09:46:30 följande:
    Okej..körde du knipövningar även under graviditeten då eller satsade du på att utföra dom efter förlossningen?
    Både och men mest mot slutet av graviditeten och direkt efter förlossning.
  • silhuett

    Har ingen koll på hur underlivet förändrades, själv märkte jag ingen större skillnad. Det går ju också att träna med knipövningar och kulor.

    Däremot blev huden på magen slappare, och drog inte ihop sig lika bra som efter första förlossningen. Likaså blev mina bröst tunnare och hängigare.
    Fick fler bristningar under andra graviditeten också, men jag gick i och för sig 2 veckor längre med andra barnet.

    Fick värre foglossning både under och efter graviditeten.

  • Flisan79

    Var ingen skillnad efter varken tvåan eller trean i underlivet.
    Samma med resten av kroppen. De "skador" jag fått kom med första barnet.

    Återhämtade mig dessutom snabbare då jag inte behövde sy något.

  • isolande

    Huden på magen är lite lösare, men rutorna syns om jag står upp. Brösten är katastrof, inget kvar alls och bröstvårtorna står ut mkt mer än innan. Skitfult.

    Underlivet och sexlivet är som innan, min man tycker oxå jag är tightare, men jag kniper mkt. Känns lite "ödsligare" mellan benen och rumpmusklerna känns som att de sitter längre isär på ngt vis. Rumpan föll som en stor hudsäck efter båda förlossningarna, men det är väl bara att träna mer antar jag Drömmer.

    Jag kan vid enstaka tillfällen känna lite ansträngningsinkontinens, typ om jag hoppat studsmatta med barnen eller sprungit jättefort ngn gång. Jätteirriterande, men vad ska man göra liksom....

    Födde första barnet 2011 och tvåan 2013, så snart har det gått två år.

Svar på tråden Ni som fött två barn..hur förändrades era underliv och kroppen efter er andra förlossning?