• MeAngeleyes

    pannbjudning första gången, hur blir andra?

    Min första förlossning blev en utdragen historia som slutade i akutsnitt, mycket beroende av att bebis låg i pannbjudning.
    Nu gravid med nr 2 och önskar att jag slipper snittas den här gången och undrar om det är stor risk att även den här lägger sig ogynnsamt så att säga?
    Hur har det varit för er?

  • Svar på tråden pannbjudning första gången, hur blir andra?
  • Tisa83

    Första låg i pannbjudning, det var smärtsamt! Han föddes vaginalt, gick galet fort och jag gick sönder så mycket det går.

    Andra barnet gick också fort, han låg som tur var inte i pannbjudning :)

  • kixan

    Trean låg i ansiktsbjudning, slutade med snitt. Fyran föddes i måndags vaginalt, lade sig rätt efter att ha legat i tvärläge fram till 1,5 v före fl.


    A -03, F -05, V -10
  • MeAngeleyes
    Thea08 skrev 2014-09-25 19:10:15 följande:

    Vet man innan att bebisen ligger fel?


    Nej
  • Lakritsros

    Hej!

    Skriver då jag själv sökte svar påden a fråga inflr förlossning nr 2. Första kom i pannbjudning och var 55 cm lång och vägde 4640g. Går väldigt sällan att få ut utan urakutsnitt enligt barnmorskorna, 6 st i rummet då hon väl kom ut. Tog jättelång tid, värkar var 3e min i 29h, pga hon kom inte ned i förlossningskanalen. Ingen såg hur hon låg innan, de forstod dock att hon inte låg i vanlig bjudning. Ut kom hon tillslut ned hjälp av att en barnmorska tryckte på magen och att mitt svansben bröts av, då kom hon med en väldig fart...

    Barn två kom 10dgr tidigt med igångsättning då hon också beräknades vara stor. Vi var där i ett och ett halvt dygn innan hon väl kom men jag hade bara ont i ca 40 minuter. Krystvärkar 7 min. Bebis 4239g 52 cm och låg rätt/vanligt. Så andra gången kan gå bra!

Svar på tråden pannbjudning första gången, hur blir andra?