• Anonym (CuriousHuman)

    Icke barnkär och skaffar barn

    Hej jag har en fråga till er som inte är barnkära. Hur gick det för er när ni fick barn? Blev ni barnkära då, tyckte ni enbart om ert barn, eller tyckte ni att det blev pest och pina att ha barn? Jag tycker att det pratas för lite om detta ämne och det känns väldigt stereotypt att tänka att barnkära skaffar barn och att icke barnkära vägrar skaffa barn.

    Tråden är anonym för att alla ska våga öppna sig. Jag vill inte att tråden ska förstöras med elaka påhopp eller diskussioner som inte tillhör ämnet.

  • Svar på tråden Icke barnkär och skaffar barn
  • Anonym (Pest)

    Jag har svårt med min egna och känner ftfortfarande lika mycket avsky om andras ungar.

    Men förr eller senare blir ju barnet självgående och livet blir nog lite roligare igen.

  • YokohamaNr2

    Jag var mer ointresserad, hade aldrig riktigt haft kontakt med barn, inga mindre syskon eller kusiner osv så jag skulle nog inte ha kallat mig barnkär. Tyckte också det var svårt att umgås med barn visste liksom inte hur man pratade med dem.

    Allt detta ändrades när jag fick barn och ja nu skulle jag nog kunna kalla mig barnkär, gillar att prata med barn och tycker de är allmänt roliga och kloka

    Finns ju självklart undantag och jag skulle inte vilja bli pedagog men har definitivt blivit mer barnkär efter mina egna barn

  • Shorona
    katastrofplantagen skrev 2014-09-19 15:13:39 följande:

    Tycker bara om mina egna barn och en del vänners barn. Generellt tycker jag inte om barn. Alls.


    Precis så är det för mig också.
  • Anonym (Bra)

    Skönt att läsa om andra som är lite som jag. Men jag kan pendla från dag till dag. Ena dagen är det underbart att vara på lekplatsen och nästa dag känns det som ett rent helvete.

  • Anonym (jo)

    Jag tycker om mitt eget barn. Andras slipper jag helst, om det går.

  • UCharlotte

    Jag gillar inte barn, min sambo var redo att snippa av sina ledare.

    Så blev vi gravida - OPS

    Å herre vad vi älskar den lilla
    Nu planerar vi nästa


    Intellekt i bimbodräkt
  • Anonym (Mamma till 3)
    katastrofplantagen skrev 2014-09-19 15:13:39 följande:

    Tycker bara om mina egna barn och en del vänners barn. Generellt tycker jag inte om barn. Alls.


    Håller med.
Svar på tråden Icke barnkär och skaffar barn