• Anonym (försiktig)

    Hur är Chilenska män?

    Kommer nu med en korkad fråga men jag undrar lite grand hur Chilenska män är? Jag har råkat väldigt illa ut av mina före detta pojkvänner så att jag vill bara vara lite förutseende och försiktig.
    Han har bott i Sverige sedan han var 5 år så att jag antar att han har mycket av det svenska i sig.
    Blev utbjuden av honom och han verkar väldigt intresserad.
    Har är mycket mera initiativtagande än mina fd pojkvänner.
    Någon som vill dela med sig?

  • Svar på tråden Hur är Chilenska män?
  • HannaS86

    När jag läste din rubrik dök ordet "otrogen" upp i mitt huvud direkt.

    Jag har haft en del kk:n varav kanske 5st från Chile. Det har i efterhand visat sig att de haft (minst) en flickvän samtidigt som de legat med bl.a. mig men också med andra. Jag bryr mig inte för min del men jag tycker det är fult av dem gentemot sin flickvän. Många av dem hymlar inte ens med att de har tjej utan berättar det när man haft sex och pratar gärna på om hur deras gäng med killkompisar alla är otrogna och alla vet att alla är det och täcker upp för varandra med lögner om var de varit osv. En levde dubbelliv med två flickvänner under en period. Det spelar ingen roll om de så hade tyckt att deras flickvän är världens bästa tjej, både i och utanför sängen, de vill ändå knulla runt (har de berättat när jag frågat dem).


    Jag vet att jag generaliserar och är väldigt negativ nu men jag skulle verkligen avråda från killar från Sydamerika om du vill ha en pålitlig och trogen pojkvän. 

  • Anonym (orfkfkl)

    Hur är svenska män?

    Hur skånska män?

    Hur smakar pizza?

    Hur är en hund?

    Hur är lärare som partners?

    Det enda du kan få svar på är en generaliserande stereotyp som inte kommit att hjälpa dig ett dugg.

    Det finns givetvis lika många olika chilenska män som det finns olika svenska eller skånska män, lika många olika pizzasmaker, olika människor som är lärare och olika typer av skillnader bland hundar.

  • Anonym (orfkfkl)
    HannaS86 skrev 2014-09-19 19:08:59 följande:

    När jag läste din rubrik dök ordet "otrogen" upp i mitt huvud direkt.

    Jag har haft en del kk:n varav kanske 5st från Chile. Det har i efterhand visat sig att de haft (minst) en flickvän samtidigt som de legat med bl.a. mig men också med andra. Jag bryr mig inte för min del men jag tycker det är fult av dem gentemot sin flickvän. Många av dem hymlar inte ens med att de har tjej utan berättar det när man haft sex och pratar gärna på om hur deras gäng med killkompisar alla är otrogna och alla vet att alla är det och täcker upp för varandra med lögner om var de varit osv. En levde dubbelliv med två flickvänner under en period. Det spelar ingen roll om de så hade tyckt att deras flickvän är världens bästa tjej, både i och utanför sängen, de vill ändå knulla runt (har de berättat när jag frågat dem).

    Jag vet att jag generaliserar och är väldigt negativ nu men jag skulle verkligen avråda från killar från Sydamerika om du vill ha en pålitlig och trogen pojkvän. 


    Fy fan vilken dynga!

    Jag har haft tre svenska flickvänner som varit otrogna....är svenska tjejer billiga då?

    Och inte nog med att du generaliserar om chilenska män...nu blandar du in hela Sydamerika, alltså ett par hundra miljoner män i samma fack, haha....säger mer om dig än om männen
  • Anonym (Lalala)
    Anonym (orfkfkl) skrev 2014-09-19 19:14:12 följande:

    Hur är svenska män?

    Hur skånska män?

    Hur smakar pizza?

    Hur är en hund?

    Hur är lärare som partners?

    Det enda du kan få svar på är en generaliserande stereotyp som inte kommit att hjälpa dig ett dugg.

    Det finns givetvis lika många olika chilenska män som det finns olika svenska eller skånska män, lika många olika pizzasmaker, olika människor som är lärare och olika typer av skillnader bland hundar.


  • Anonym (olika)

    Jag har en mexikansk man som är helt underbar. Hjälper det dig?

  • Anonym (Alla?)

    Nu jobbar jag med sjukt många tjejer därifrån, dom säger att alla chilenare ligger runt. Jag vill inte generalisera och säga att det är en sanning, men kanske lite?

  • Margaux

    Min man är argentinsk och vad jag vet trogen och definitivt en fantastisk man...

    Enligt honom är Chilenare generellt lite mer latinska något som eventuellt skulle kunna tolkas som mer macho... Men detta är nog högst individuellt och inte helt relevant i ditt fall!
    Man måste liksom våga för att vinna!

  • HannaS86
    Anonym (orfkfkl) skrev 2014-09-19 19:20:06 följande:
    Fy fan vilken dynga!

    Jag har haft tre svenska flickvänner som varit otrogna....är svenska tjejer billiga då?

    Och inte nog med att du generaliserar om chilenska män...nu blandar du in hela Sydamerika, alltså ett par hundra miljoner män i samma fack, haha....säger mer om dig än om männen
    Du får göra en egen bedömning och tycka vad du vill. Jag pratar utifrån mina erfarenheter och har rätt att tro vad jag vill, precis som du har rätt att tro vad du vill. 

    Jag har som sagt legat med ca 5 chilenska män och ytterligare en bunt från andra länder i Sydamerika och alla har sagt samma sak om hur de och deras Sydamerikanska vänner (som bor i Sverige) ligger runt och alla de jag träffat har haft flickvänner som de är otrogna mot med mig. De har inte berättat om flickvännerna förrän efteråt. Inlägget var inte menat som ett debattinlägg utan jag delade med mig till ts av min erfarenhet, vilket var det hon frågade efter.
  • alice85

    Ja alla män är väl olika men mitt chilenska ex var inte otrogen utan snarare en familjekär kille som ville ha en seriös relation. Det var jag som tyckte det blev för seriöst... Han kanske var lite mer passionerad, alltså att han visade känslor och romantik mer, än de svenska killar jag haft.

  • Anonym (orfkfkl)
    HannaS86 skrev 2014-09-19 20:32:04 följande:
    Du får göra en egen bedömning och tycka vad du vill. Jag pratar utifrån mina erfarenheter och har rätt att tro vad jag vill, precis som du har rätt att tro vad du vill. 

    Jag har som sagt legat med ca 5 chilenska män och ytterligare en bunt från andra länder i Sydamerika och alla har sagt samma sak om hur de och deras Sydamerikanska vänner (som bor i Sverige) ligger runt och alla de jag träffat har haft flickvänner som de är otrogna mot med mig. De har inte berättat om flickvännerna förrän efteråt. Inlägget var inte menat som ett debattinlägg utan jag delade med mig till ts av min erfarenhet, vilket var det hon frågade efter.
    Mycket möjligt men en väldigt grov generalisering och du drar osannolika slutsatser när du dessutom drar in ett hundra miljoner män i den.

    Nu råkar jag vara latino...och har med största säkerhet en större bild.

    Finns det otrogna latinska män? Självklart!
    Finns det polare som täcker upp för varandra? Självklart!
    Finns det trogna, respektfulla, latinska män? Ja....och de är betydligt fler än de otrogna!
Svar på tråden Hur är Chilenska män?