• Anonym (Cassandra)

    Jag orkar inte få en till son!

    Jag har 3 söner sedan innan, har alltid velat ha en dotter. Det andra och tredje barnet skaffade jag enbart för att jag ville ha en dotter. Vi gjorde ett sista försök. Jag är nu gravid med fyran och har fått reda på att det är en pojke i magen och jag är så jävla besviken, kan inte ta till mig den ofödda och känner mest avsky. Hur ska jag ens klara av förlossningen. Jag ville inte ens ha så här många barn från början. Min man är jätteglad men jag vill inte ha något med barnet att göra vill adoptera bort det. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Jag orkar inte få en till son!
  • Påven Johanna

    Vad du ska göra? Ja, du ska vara den absolut bästa föräldern i världen för ditt väntade barn - det är vad du ska göra. Barn vet inget om föräldrars fjantiga förhoppningar om snoppar och snippor, däremot får en del barn tyvärr veta och känna att de inte är så älskade som de förtjänar att vara. Låt inte ditt barn behöva uppleva det. 

  • Pistou

    Ditt ofödda barn har inte bett att få komma till världen. Samtalsterapi rekommenderas starkt!

  • asdqwe

    Kolla om du kan få göra ett byte med någon som väntar sin fjärde dotter.
    Annars terapi.

  • Anonym (Mamma till bara pojkar)

    Är inte de tre första helt unika personligheter? Kommer inte 4an vara lika unik i dina ögon tror du?

    Tror att du behöver prata med en psykolog via MVC. Det finns hjälp där.

  • Anonym (wtf??)

    Du eller snarare NI måste ha misslyckats kapitalt med era söner om du tycker de är så vedervärdiga att du inte vill ha en till INDIVID med snopp.

    Kanske dags att läsa på lite MODERN barnpsykologi och utvecklingspsykologi så du inser att alla människor oavsett kön är individer. Lite vidare läsning om genus skulle nog inte heller skada. En terapikontakt förutsätter jag att du redan har, om inte så får du inse att du är i akut behov av en. 

  • Anonym (!)

    Jag tycker ändå att du är modig som är öppen med detta! Jag kan också förstå hur du känner då jag också vill ha en dotter i framtiden (anledning till det kommer bli en uppsats, så den struntar jag i att skriva här)!

    Men! Såklart behöver du få hjälp av en psykolog och på något vis komma över sorgen att inte få en dotter, så att du sedan kan glädjas för dina söner!

  • Anonym (Oh!)

    Jag förstår fullkomligt hur du känner då jag inte vill ha någon son alls. Hade känts ok om första barnet varit det, men andra... Då ville jag bara ha en tjej trots att nr 1 också var en tjej. Men så 'får' man ju inte säga. Man ska vara glad över de barn man får.

    Vilket jag är, hade jag fått en son hade jag älskat honom men hade jag bara fått pojkar hade jag nog på fullaste allvar fått gå hos psykolog.

    Om jag hade fått en son som första barn hade jag verkligen försökt allt ang all skrock om hur man gör fickor resp pojkar. Jag hade absolut velat ha ett barn till då och då hade jag sparat, eller lånat ihop pengar till att göra en IVF/PGD (om jag nu fick bokstäverna rätt) för att se till att jag fått en flicka.

    Hade nog gjort det redan med barn nr två tom...

  • Anonym (wtf??)

    Vad är det ni vill få och tror er kunna få via en dotter som ni inte kan få med en son? Varför vill ni HA saker av era barn, varför vill ni att de ska motsvara vissa krav ni har? Betraktar ni era barn utefter deras könsorgan endast eller får de vara personligheter alls? 

Svar på tråden Jag orkar inte få en till son!