• Haskel

    Finns det kvinnor som vill ha söner?

    Ursäkta rubriken. 
    Jag vet att nästan alla mammor med söner älskar dem. Men det finns ett otal trådar om mammor, med söner, som "bara måste" ha en dotter. Jag har hört mycket om det i övrigt också. Även kvinnor som överväger abort, för att de väntar ytterligare en son.

    Nu till min fråga. 
    Finns det kvinnor, med döttrar, som försöker/önskar få till en son? Kvinnor som inte ens vill "skaffa barn" utan skaffa en son?
    Eller är ofödda pojkar inte särskilt intressanta för kvinnor?

  • Svar på tråden Finns det kvinnor som vill ha söner?
  • Randig

    Nu har visserligen kön aldrig vart det viktigaste för mig, jag vill ju ha ett barn, inte ett kön så sätt:)

    Jag har en son sedan innan och önskade mig inte något kön den gången. Jag ville bara ha ett barn!

    Nästa gång vi skaffar önskar jag mig dock en son till. Vet ej varför riktigt. Kanske är det för att jag redan har en och nu känns ett flickebarn så avlägset och främmande. Sen är det mest praktiskt att få en pojk till eftersom då behöver vi inte köpa nytt:D ha ha. Men blir såklart glad för vad jag än får.

  • rere88

    Vet många som tjatar om hur gärna de vill ha flickor..

    jag är raka motsatsen. .. aldrig varit mycket för smink o fina klänningar..

    blev överlycklig när min första kom ut och de sa att det var en pojke... när jag vänta min andra hoppades jag faktiskt lite på en son till då min syster med två döttrar verkar ha det tufft och min son är gudasnäll...

    har nu två underbara pojkar och önskar mig inte fler barn..är 100% nöjd över det ?

  • Miew

    Jag har en son och två döttrar, jag älskar mina döttrar såklart men jag önskade mig pojkar. Jag vet inte varför men jag har alltid sett mig med tre söner och blivit otroligt förvånad när jag fått tjejerna. Jag skulle aldrig byta dem mot pojkar men jag önskade mig pojkar.
    Jag förstår dock inte dem som bryter ihop när de inte får de kön de "önskat". Ett barn är en gåva och jag tror att man får sitt barn av en anledning. Mina barn är alla otroligt olika personer, extremt lika till utseendet men helt olika till sättet. Sonen är extremt intresserad av datorer, spel och tv(som jag), äldsta dottern älskar djur, jakt, fiske(som deras pappa) men samtidigt smink och kläder. Lillan är så otroligt energisk och kan aldrig vara stilla mer än 2 sekunder och ska alltid kramas och pussas. Hon är så rolig och kan redan läsa trots att hon är nyss fyllda 5 och ska hela tiden berätta vad hon läst.
    Så oavsett kön man får på sitt barn så är det ju oviktigt, deras personlighet och person är det man älskar.

  • Lindsey Egot the only one

    Jag vill gärna ha söner. Vi har två och skulle gärna ha en eller flera till. Vi har fyra döttrar också. Så för oss handlar det inte om kön utanpå gåvan att få ett underverk.

  • Haskel

    Tack för flera trevliga svar.

    Men även om ni alla önskar/ser fram emot söner, tycks ni dela min åsikt. Att barn är gåvor och det bästa som finns, oavsett kön.

    Men jag undrar fortfarande om fenomenet/hysterin att "bara måste ha", enbart gäller döttrar.

  • Nyfiken gul

    har tre egna söner och har aldrig känt en längtan efter döttrar. 

    När jag väntade barn nr 3 var dom flesta övertygade om att det var en flicka och alla log och sa att nu äntligen blir det en flicka.

    Vaddå äntligen?  Nej jag visste inte könet men jag hoppades på en till pojke och ut kom en underbar liten kille . 

    Hade jag fått en flicka nånstans hade jag givetvis älskat henne också villkorslöst men jag har ju aldrig sett mig med en liten flicka i famnen.  

    Jag gillar att vara pojkmamma till tre fantastiska söner. 

    Har bonusdöttrar i familjen och visst är det roligt men jag känner inte att jag har missat något. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Finns det kvinnor som vill ha söner?