• Anonym (ont)

    Nästan alltid "mensvärk"?

    Har sedan ett bra tag tillbaka nästan alltid ont i magen. Känns som om jag har mensvärk och ligger som ett bälte över nedre delen av magen. Dagarna innan mens och vid ägglossning (kanske en vecka under ägglossningsperioden, innan och efter) får jag vid orgasm sån kram att jag nästan kräks. Vet inte vad det beror på, men känns jättepinsamt att gå till en läkare med det och så är det normalt.

    Har "alla" såhär, eller är det något fel på mig?

  • Svar på tråden Nästan alltid "mensvärk"?
  • Anonym (ont)

    Bad gynekologen (kvinna) om en sådan utredning för 7 år sedan då jag sökte för andra, sexuella och anala smärtor, men blev då bara skrattad rakt upp i ansiktet och fick förklaringen att jag måste vara upphetsad när vi har sex... Tar aldrig upp den frågan med vården igen!!

  • Anonym (ont)

    Är mer inne på om jag kanske har någon infektion eller om det är så att det faktiskt är normalt att känna av detta. Det gör inte ont hela tiden, det är mest en molande smärta, ungefär som dagarna innan mens, men då mest hela tiden, hela månaden. Minns inte när detta började, så måste vara länge sedan...

  • Tissetass

    Många läkare (både manliga och kvinnliga) har fortfarande inte sådan stor erfarenhet av endo. Sök upp en annan gynekolog. Kanske tom en privat. Det fick jag göra för de på sjukhuset osv viftade bara bort ens problem med "det gör ont att vara kvinna. Det är normalt." När det inte alls ska vara såhär.

  • Caaarroo

    Det här måste jag följa för jag undrar samma sak! Har fått såhär efter jag fick barn för snart tre år sedan! Plus att jag har "mensvärk" konstant från ägglossning till mens! Ända dagarna jag är helt utan det "onda" är typ från mensens sista dag fram tills ett par dagar innan ägglossning! Känner direkt när ägget börjar växa på sig! ð??³

  • Anonym (ont)
    Caaarroo skrev 2014-09-19 22:02:06 följande:

    Det här måste jag följa för jag undrar samma sak! Har fått såhär efter jag fick barn för snart tre år sedan! Plus att jag har "mensvärk" konstant från ägglossning till mens! Ända dagarna jag är helt utan det "onda" är typ från mensens sista dag fram tills ett par dagar innan ägglossning! Känner direkt när ägget börjar växa på sig! ð??³


    Tyvärr har jag ont nu, fastän jag hade min första mensdag för en vecka sedan. Ska faktiskt ta och börja skriva upp varje dag jag känner av detta, för att få mer koll på läget.
    Tissetass skrev 2014-09-19 22:01:25 följande:

    Många läkare (både manliga och kvinnliga) har fortfarande inte sådan stor erfarenhet av endo. Sök upp en annan gynekolog. Kanske tom en privat. Det fick jag göra för de på sjukhuset osv viftade bara bort ens problem med "det gör ont att vara kvinna. Det är normalt." När det inte alls ska vara såhär.


    Jag är fullt medveten om det, men vet inte om jag vågar oavsett. Finns det några experter på endo i Stockholm/Uppsalatrakten som kanske inte viftar bort problemet direkt?

  • Anonym (ont)
    Havstroll skrev 2014-09-20 00:25:46 följande:

    Uppsala har en endometrios-motagning. Ring dom!


    Tack! Ska kolla med dem!
  • Akua
    Anonym (ont) skrev 2014-09-19 21:49:52 följande:

    Bad gynekologen (kvinna) om en sådan utredning för 7 år sedan då jag sökte för andra, sexuella och anala smärtor, men blev då bara skrattad rakt upp i ansiktet och fick förklaringen att jag måste vara upphetsad när vi har sex... Tar aldrig upp den frågan med vården igen!!


    Trist att du inte blev bra bemött men också trist att du inte letade annan hjälp! Bra att du tar tag i det nu igen!
  • Anonym (Cellförändringar)

    När jag hade cellförändringar som behövde opereras bort, då hade jag mensvärk mest varje dag.

Svar på tråden Nästan alltid "mensvärk"?