Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

    Om din bästa vän röstade på SD

    Mandel skrev 2014-09-20 09:44:19 följande:

    Jag röstade inte på SD och skulle aldrig säga upp bekantskapen med folk som röstar på dem. Inte av den anledningen i alla fall.
    MEN!!!

    Jag vet inte vad det är med folk, men läs för sjutton vad det står på SD's sida om deras politik. Det är väl det som måste vara vad de jobbar för och står för. 
    Inte vad media gapar om eller att enskilda medlemmar beter sig som idioter.

    Om det skulle vara enskilda idioters korkade ageranden och uttalande som skulle vara det rådande för vad som hela församlingen/partiet/föreningen/samfundet osv. tycker så finns det inte en enda "grupp" i detta land som inte är pedofiler, rasister, diskriminerar, homofober osv. I princip alla förekomna "grupper" i dagens samhälle har eller har haft medlemmar som på ett eller annat vis sympatiserade med Nazisterna. Suck säger jag bara!

    Alla dessa politiskt korrekta som har gapat rasister och väntryggen åt SD, tycker ni att det har hjälpt? Ni har inte funderat på att ändra taktik? Ska ni fortsätta gapa och skrika och bete er som småungar i en sandlåda så SD kommer att få ännu fler röster nästa val?

    Att folk är så otroligt korkade att de tror att nästan 13 % av Sveriges befolkning röstade på SD enbart för att kasta ut invandrarna och vägra låta dem komma hit säger mer om de 87% som inte röstade SD än vad det säger om de som röstade SD...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
    Gud så bra skrivet

    Mvh

    Från en som röstar på moderaterna
  • Anonym (G)

    Är så trött på dom Andra partiledarnas sätt mot Jimmy Å. Helt otroligt hur de kan fortsätta behandla honom som luft.

    De tycker olika det gör även V och M de tycker olika.

    Jag är inte emot invandring men ogillar att det inte finns någon invandringspolitik det sköts väldigt dåligt.

    Sen är det så att mentaliteten är det en stor skillnad på om vi jämnför olika länder o vad folk varit med om inte konstigt att det blir krock o rädslor.

    Att vi sen inte accepteras att fortsätta med en del traditioner o nekas vara stolta över vårt Sverige gör mig förbaskad.

    Att bli kallad svennehora och utskrattad är acceptabelt.

    Var på vc suttit i kö i tfn för att äntligen få en tid satt i väntrummet vår dotter hade över 40 graders feber och jätte dålig. Kom in en icke svensk familj gick till kassan. Har ni bokat tid? Nej! De gav sig inte förrens en läkare fick komma ut och hämta barnet som var sjuk, sjuk o sjuk det som hänt var att pojken i familjen ca 13år hade cyklat och fått något i ögat som han inte fick bort troligtvis insekt.

    Sånt gör mig så förbaskad

    Tiggeri utanför varje Ica affär gör mig äcklad.

    Mentaliteterna krockar!!

    Sen barnafödelse hur jäkla stora familjer har dom inte???

    Abort och skydd är inte tillåtet i vissa religioner.

    Smadack så är Sverige överbefolkat så att det visslar!

    Vår fina landsbygd byggs upp till städer pga bostadsbrist.

    Nej jag kan förstå varför man röstar på SD och vad gällande om jag skulle plocka bort vänner NEJ för jag väljer inte vänner efter deras politiska åsikt vet inte ens vad mina vänner röstar på

    Däremot har jag en släkt som jobbar politiskt med SD han är sambo med en icke svensk har också en svärfar som röstade SD o han är den oskyldigaste o snällaste på denna jord.

    Man kan inte se på en människa vad den röstat oftast

  • Anonym (G)

    Men varför inte ta upp frågan?

    Har landet problem med skolan så lyfts detta upp politiskt.

    Ska jag bygga hus så lyfts frågan kommunalt.

    Har vi problem och kostar något för mkt pengar så lyfts detta politiskt.

    Varför tar man då inte tag i invandrar politiken?

    Invandrarna själva tycker att det börjar bli problem.

    Man kan inte vända ryggen åt och låtsas att dessa inte finns.

    Invandring jätte gärna men ta upp frågan och kolla över vilka regler o lagar som finns.

    De ska utvisa tre stycken barn som varken har mamma eller pappa vid liv i landet dom kom ifrån.

    Men killen som suttit häktad pga sålt knark o gjort inbrott får stanna.

    Sen måste vi se hur dessa invandrare bemöts och hur de har det när de kommer hit.

    Har vi inte råd eller tillgång till att ge vettig hjälp så måste vi säga nej!

    Har vi det så måste vi göra det bättre för invandrarna.

    Sen måste vi även ge kunskap om vårt land lagar och regler och seder.

    Vi kan byta kunskap och vi kan lära av varandra visst men vissa religioner passar inte här ex isis

    Där måste vi sätta ner foten detta är inte okej här!

    Åker man tillbaka för att träna krig är man inte välkommen hit igen.

    Sitter man inne för vissa brott så ska man utvisas

    Så tycker jag!

  • Anonym (G)
    Anonym (Du är dum) skrev 2014-09-20 10:30:43 följande:
    Ger mig FAN på att du bor i nån liten håla och aldrig någonsin varit ens i närheten av ett samhälle med många invandrare och att du aldrig blivit kallad "svennehora" men att du "hört" av "nån" att detta förekommer i parti och minut..

    Utmärkt exempel på en sverigedemokrat som både är korkad och rasistisk. Dina påståenden är så blåsta att man baxnar så jag pallar inte ens att bemöta dem,men en lite blänkars då... För att Sverige skulle få samma befolkningsstäthet som exempelvis Japan skulle vi behöva ha 300 miljoner fler invånare. Idiot.
    Idiot själv och jag har visst sett o hört med mina egna öron o ögon.

    Jag tycker såhär och du tycker annorlunda.

    Du är ingen idiot och inte jag heller.

    Vi tycker olika!
  • Anonym (G)

    Vilka påståenden är dumma menar du?

    Tror du inte att det förekommer rasistiskt åt andra hållet?

    Tror du inte att det blir kulturkrockar?

    Tror du inte att vi börjar bli många då det är bostadsbrist nästintill överallt? Jobb finns det knappt?

    Köerna i vården ökar

    Skolorna väller med klasser.

    Tycker du att alla invandrare verkar må bra?

    Jag röstade på moderaterna inte SD

  • Anonym (G)
    Anonym (Hur) skrev 2014-09-20 10:42:59 följande:

    Hur skulle min bästa vän kunna rösta på ett parti som på ett så direkt sätt vill göra det svårare för mig och min familj att bo i Sverige? Ingen vidare vän skulle jag påstå, jag skulle ta det som en smäll rakt på käften.


    Oj då skulle jag förmodligen få många smällar

    Mina vänner en del plus jobbarkompisar röstar annorlunda än jag tror jag har inte frågat

    Tror att en del röstade S

    Det gör mitt liv mycket sämre
  • Anonym (G)
    Anonym (Hur) skrev 2014-09-20 10:58:13 följande:
    Om SD kom till makten och fick införa sitt partiprogram så skulle det inte bara bli "sämre" för oss utan jag tror vi helt enkelt skulle bli tvungna att flytta från Sverige. Det handlar inte om mer eller mindre pengar i plånboken utan om rätten att få vara den man är, den rätten vill SD ta ifrån oss.
    Jag vill inte att de ska komma till makten

    Vore katastrof

    Men in med lite invandringspolitik våga bemöta problemen i de andra partierna.

    Problem finns det tror jag alla tycker!

    Sen anser jag att det är barnsligt att vända ryggen till

    Att Jimmy Å inte har alla rätt och tycker mkt fel innebär inte att partiledarna ska och får bete sig som de gör.

    Vi folket röstar ju som vi gör ändå.
  • Anonym (G)

    Vet att isis inte är någon religion.

    Känns otäckt att du skyddar detta med hyser invandringspolitik

    Var är Sverige på väg! Usch skäms!

    Danskar är stolta över sitt land liksom Finland Ryssland England mm

    Kan jag som svensk inte få vara stolt? Kan jag som svensk vilja bevara traditioner ? Kan jag som svensk få tycka att det är skrämmande att. Blanda runt religioner hur som helst? Vi vet hur mycket religionen styr dessa människor.

    Gör dom brott så aka dom utvisas så är det bara, åker dom hem till sitt land och övar krig så ska dom inte in i Sverige igen.

    Vi räddar dessa människor ifrån elände väljer dessa att åka hem och öva krig så gillar dom enligt mig elände.

  • Anonym (G)
    Öppna alla gränser allt annat är skrev 2014-09-20 13:46:43 följande:
    Sätter man sitt egna folk framför andra är man rasist! Bara för att vi får mindre pengar ett tag vem fan bryr sig om pengar och skola när det handlar om liv! Som sagt öppna gränserna nu! Dom är inte öppna för att våra politiker är rasister samt säkert 90% av svenska folket...
    Men snälla nån många har inte livet att sätta till

    En hel del åker till sina hemländer där kriget är slut o semestrar.

    Självklart tänker jag på mig min familj och andra som sätter livet till, dessa är välkomna men det är ju en klick över det hela.

    Släktmigration eller vad heter det? Ta in hela släkten?

    Vi räddar de som måste räddas vill man inte ta seden här i Sverige och bli "svensk" så åker man tillbaka till sitt land när allt lugnat sig

    OBS nu menar jag den procenten som skyr svenskar och egentligen inte gillar Sverige

    Finns en hel del som ogillar Sverige som land o dess befolkning och som ser sig som pakistanier eller iranier fortfarande så att säga.

    Det är väll för fan inte meningen att de ska göra om Sverige till ett nytt Pakistan våra lagar och regler och seder gäller och vi ska se till att dom får hjälp och trivs så länge det behövs.

    Önskar inte livet av någon men vill att det ska finnas invandrarpolitik
  • Anonym (G)
    Ivan52x53 skrev 2014-09-20 13:58:28 följande:
    Dina traditioner försvinner inte bara för att de kommer hit. Och de vill också bevara sina traditioner.

    Det märks att du inte har röstat på M. En moderat skulle inte säga det jag har markerat med fet stil.

    Stereotypisk SDare.. Skaffa en hobby så slipper du oroa dig om muslimer.
    Jag röstade visst på moderaterna

    Men jag har åsikter om invandring.

    Röstade ej på SD då jag tycker att Fredrik och Anders har varit duktiga med Sveriges ekonomi

    Plus mkt annat

    Vem är du som tror dig veta bättre än jag

    O ja jag vet att M ville öppna dörrarna ännu mer det fick folk att väljA SD tyvärr

    Inte mig men jag hoppas att M är så förnuftiga så att som börjar ta tag i detta så kommer de få ännu mer röster

    Folk har fått nog även invandrare
Svar på tråden Om din bästa vän röstade på SD