• frokenfroken

    Gallerians Läkarmottagning i Jönköping

    Någon som varit hos Gallerians läkarmottagning i Jönköping? Är de bra?
  • Svar på tråden Gallerians Läkarmottagning i Jönköping
  • Anonym (Länge)

    Jag har gått där sen våren -08. Jättenöjd! Glad

  • Elzaza

    Har gått där och nyligen avslutat då jag blivit gravid. Tycker de är bra där, lite svåra att få tag i i tfn och ofta har läkare Carl Johan varit lite försenad, men ofta brukar man ju få vänta några minuter extra vid läkarbesök på andra ställen också. Det känns som om de har stor kunskap om barnlöshet och behandlingar i varje fall & det är ju oftast därför man går dit.

  • Anonym (Länge)
    Elzaza skrev 2014-09-21 18:36:17 följande:
    Har gått där och nyligen avslutat då jag blivit gravid. Tycker de är bra där, lite svåra att få tag i i tfn och ofta har läkare Carl Johan varit lite försenad, men ofta brukar man ju få vänta några minuter extra vid läkarbesök på andra ställen också. Det känns som om de har stor kunskap om barnlöshet och behandlingar i varje fall & det är ju oftast därför man går dit.

    Grattis! Glad Hade ni kämpat länge? Jag hoppas verkligen vi snart kan sluta gå dit...
  • frokenfroken

    Jag har gått dit i ett annat ärende en barnlöshet, han är trevlig. Men är han skicklig och har mycket kunskap? Har gått där pga långdragna underlivsbesvär. Någon annan som haft det på mågot sätt? Och besitter han mycket kunskap?

  • frokenfroken
    Anonym (Länge) skrev 2014-09-21 18:19:18 följande:

    Jag har gått där sen våren -08. Jättenöjd!


    Är han skicklig anser du och verkar han kunna mycket om underlivsbekymmer?
  • Anonym (Länge)

    Han har ju alla möjliga patienter-jag mötte en riktigt gammal tant i väntrummet en gång-så han är kunnig inom all gynekologi. Åker ofta på kurser och konferenser.

  • frokenfroken
    Anonym (Länge) skrev 2014-09-21 22:34:45 följande:

    Han har ju alla möjliga patienter-jag mötte en riktigt gammal tant i väntrummet en gång-så han är kunnig inom all gynekologi. Åker ofta på kurser och konferenser.


    Känns bra att höra, hans känns mer kompetent än andra gynekologer jag varit hos.
  • Anonym (Länge)
    frokenfroken skrev 2014-09-22 07:36:13 följande:
    Känns bra att höra, hans känns mer kompetent än andra gynekologer jag varit hos.

    Jag har träffat 14 stycken under mina år p.g.a barnlösheten och han känns klart bäst.
  • Anonym (Länge)
    frokenfroken skrev 2014-09-22 16:23:58 följande:
    Okej Anonym (Länge) Låter bra att höra, gud 14 olika ja.. Är du gravid ännu?

    Nej,vi kämpar vidare...
  • frokenfroken

    Är jag för personlig om jag frågar vad som är fel?


    Anonym (Länge) skrev 2014-09-22 17:54:29 följande:

    Nej,vi kämpar vidare...
  • Anonym (Länge)
    frokenfroken skrev 2014-09-22 21:34:36 följande:
    Är jag för personlig om jag frågar vad som är fel?

    Från början oförklarlig infertilitet,men numer min höga ålder. Då blir äggen kassa helt enkelt och vi har därför övergått till ED.
  • frokenfroken
    Anonym (Länge) skrev 2014-09-22 21:43:07 följande:

    Från början oförklarlig infertilitet,men numer min höga ålder. Då blir äggen kassa helt enkelt och vi har därför övergått till ED.
    Okej, men kunde ingen hjälpt er innan du blev äldre!? Åhh..Ursäkta blir lite frustrerad. Hur gammal är du? Är inte jätteinsatt i detta, så vad betyder ED?

    Dock kan jag berätta att min kusin hade jätteproblem med att bli gravid och de testade massa metoder men till sist gick det. 
  • Anonym (Länge)
    frokenfroken skrev 2014-09-22 22:14:24 följande:
    Okej, men kunde ingen hjälpt er innan du blev äldre!? Åhh..Ursäkta blir lite frustrerad. Hur gammal är du? Är inte jätteinsatt i detta, så vad betyder ED?

    Dock kan jag berätta att min kusin hade jätteproblem med att bli gravid och de testade massa metoder men till sist gick det. 
    Jodå,vi har provat allt som gick här i Sverige inkl. Pergo,inseminationer och IVF.er,men inget funkade så därför övergick vi till ED. ED innebär embryodonation,d.v.s man får embryon insatta gjorda av donerade ägg/spermier. Finns enbart äggdonation också där endast ägget donerats. Jag är 45 så då återstår endast ED/ÄD. Vi tror absolut det ska gå till slut! Solig
  • frokenfroken
    Anonym (Länge) skrev 2014-09-23 20:32:26 följande:

    Jodå,vi har provat allt som gick här i Sverige inkl. Pergo,inseminationer och IVF.er,men inget funkade så därför övergick vi till ED. ED innebär embryodonation,d.v.s man får embryon insatta gjorda av donerade ägg/spermier. Finns enbart äggdonation också där endast ägget donerats. Jag är 45 så då återstår endast ED/ÄD. Vi tror absolut det ska gå till slut!


    Okej, hur många år hat ni försökt?? Så ni kan inte använda din mans spermier eller?
  • Anonym (Länge)
    frokenfroken skrev 2014-09-23 22:31:52 följande:
    Okej, hur många år hat ni försökt?? Så ni kan inte använda din mans spermier eller?
    Vi har försökt 8 år nu. Jodå,makens grabbar är felfria,men vi tänkte att om ägget är donerat kan båda vara donerade plus att det är billigare.
  • frokenfroken
    Anonym (Länge) skrev 2014-09-23 23:45:45 följande:
    Vi har försökt 8 år nu. Jodå,makens grabbar är felfria,men vi tänkte att om ägget är donerat kan båda vara donerade plus att det är billigare.
    Okej, hoppas verkligen det går nu, håller tummarna! När gör ni första försöket nu?
  • Anonym (Länge)
    frokenfroken skrev 2014-09-24 15:18:18 följande:
    Okej, hoppas verkligen det går nu, håller tummarna! När gör ni första försöket nu?

    Det blir 4.e försöket faktiskt,känns lite segt,men det blir före jul hoppas vi. Glad
Svar på tråden Gallerians Läkarmottagning i Jönköping