• ceci1976

    Missfall eller ofarlig blödning??

    Hej!

    Jag och min man gör IVF och hade ET 8/9 med ett tredagars embryo...Har inte kunnat hålla mig och började tjuvtesta redan ruvardag 8... Testade negativt ruvardag 8 och 9 och fick dessutom en liten blödning på em ruvardag 9... Ingen mens kom igång och jag har nu plussat på gravstickan ruvardag 10 dvs igår och idag men jag småblöder hela tiden, dessutom lite mer idag än i går och i torsdags... Någon som har erfarenhet av detta??

    Om det är missfall borde det väll "komma igång" nu?? eller?? Det är ungefär lika starkt positivt utslag på gravtestet i fredags som idag är det ett dåligt tecken, dvs borde detta bli mkt starkare idag än i går då jag förstått att Hcg-nivån ska öka stadigt första dagarna?????

    Snälla, är det någon som kan svara mig???

    Håller på att oroa ihjäl mig och vet inte hur jag ska ta mig igenom denna vidriga väntan och undrar därför om någon kan dela med sig av sina erfarenheter???

    Kram från orolig som slits mellan hopp och förtvivlan...

  • Svar på tråden Missfall eller ofarlig blödning??
  • MiWe

    Har hört och läst att många fortsatt ha mens nästan som vanligt i början, det behöver inte betyda något negativt. Håller tummarna att du får behålla ditt plus!

    När har du TD?

    Kram!

  • ceci1976

    Tack för vänliga ord MiWe! Jag hoppas att det är så för mig med.. Men känns lite hopplöst nu då det verkar som om blödningen tilltar under kvällen. Får ta nytt test i morgon igen och hoppas att plusset har tilltagit i styrka...

    Kram!

  • moii

    Nu är jag ju ingen expert på något sätt men jag har erfarenhet av att blöda under graviditeten. Dock inte under ruvartiden. Vad tänker du själv när du skriver komma igång? Skulle det kunna vara så att det är en blödning som är bortfallsblödning så är du kanske inte gravid, men å andra sidan så kan man ju blöda av hormonpreparaten man får.

    Jag har också för mig att de säger att man inte bör testa så värst mycket före Testdag för att hormonerna man tar/tagit kan ge falska utslag så det kanske du ska ta med i beaktande. Ruvar själv just nu och vet att väntan är nervös men det blir nog inte bättre av att testa sig hela tiden heller, fast det vet jag ju inte för det har jag aldrig vågat göra. Jag är inte så modig vad gäller just sånt :/

  • ceci1976

    Hej Moii

    När jag skriver "komma igång" menar jag att blöda mer som när jag har mens. Nu har det bara varit lite blodiga flytningar och lite rött på pappret när jag torkat mig...

    Det är nog bra att vänta till TD (som för mig är på tisdag 23/9) men jag kunde bara inte hålla mig....Suck! Ang. falskt plus vet jag att det inte är det då jag ju testat negativt innan samt att Ovitrelle-sprutan (som kan ge falskt positivt utslag) sedan länge är ute ur kroppen...

    Ja, ja det är väl bara att vänta och se tiden an... Vad stark du är som kan hålla tid ifrån att testa! När har du TD?

  • moii

    Nej, ja då vet du ju om du hade negativt först men kand ET vara dåliga test?

    Jag har Testdag slutet av veckan, jag är inte ett dugg stark men innan jag testad "är" jag gravid och vill helst inte ha ett negativt test, så jag drar ut på det. Sen är det dessutom mitt andra barn det handlar om så jag hinner inte tänka riktigt lika mycket som första omgången.

  • ceci1976

    Hej Moii! Ang testen tror jag inte de var missvisande då jag hade flera negativa och sedan flera positiva på rad... Hur som helst är det bara att vänta och se...

    Jag har också ett barn sedan tidigare. Hon blev till "på vanligt sätt" men då hade min man spermier i utlösningen vilket han märkligt nog inte har längre...

    Hoppas du plussar på TD, håller tummarna!!!

     

  • moii

    Tack! Jag hoppas så,klart att du har helt ofarliga blödningar efter nån medicin eller ngt!

  • ceci1976

    Mer ont idag och mera blod men starkare pluss på stickan... Blir helt förvirrad. Ringde min klinik som sade att man kan blöda under tidig graviditet och att det tyvärr bara e att vänta och se...har fått tid för läkarsamtal i morgon iaf.

    Någon här inne som fått missfall men där det ändå blivit mer positivt på stickan dag för dag..??????

  • moii

    Nä men jag blödde massor varje dag fram till V 13, så mycket att jag trodde det var missfall, åkte till gynakuten 2 ggr och sista ggn ( V6)konstaterade de missfall, gav mig cytotek för att stöta ut resterna, åkte hem, fortsatte blöda till V 13, då jag hos gyn fick konstaterat att det aldrig varit missfall, så, summa summarum, jag tror du kan avvakta. Kanske kommer du aldrig kunna slappna av men avvakta i alla fall.

  • ceci1976

    Men gud!!!gick det bra sedan trots att du fått cytotek???vilken miss av gynakuten!

    Här ser det mörkt ut, va hos läkaren i måndags som bara kunde konstatera att slemhinnan fortfarande var tjock och inte blött ut. Fick också ta hcg som visade graviditet men lite lågt värde, tog nytt hcg idag och får svar i morgon. Förhoppningsvis kan det ge mig besked. Jag är dock helt inställd på negativt besked då jag blött jättemkt sista dagarna och inte längre känner mig gravid....

    Hur går det för dig?

  • moii

    Det är kört :( väldigt ogravid! Två test, nada så.. Nä, hoppas det blir starkare för dig!

Svar på tråden Missfall eller ofarlig blödning??