• Anonym (I)

    Preventivmedlet NaturalCycles?

    Vi planerar att försöka skaffa barn om ca 1 år, planerar därför att sluta med mina p-piller redan nu. Jag är sugen på att testa NaturalCycles, är det någon som har erfarenhet av det preventivmedlet? 


    Det man gör är alltså att mäta sin temp med en speciell termometer varje morgon, knappar in siffrorna i en  mobilapp och där kan man följa sin kurva om man är fertil eller inte. Känns också enkelt om man kan använda den som alternativ till ÄL tester, när vi börjar försöka. Vad säger ni? 


    Länk till er som har lust att läsa om det: 
    www.naturalcycles.com/

  • Svar på tråden Preventivmedlet NaturalCycles?
  • naturalcycles

    Hej,
    Jag har använt NaturalCycles i tre månader nu, det fungerar utmärkt. Det är bara väldigt viktigt att mäta temperaturen på morgonen, sedan rullar det på! 

  • Anonym (I)
    naturalcycles skrev 2014-09-21 14:41:34 följande:

    Hej,
    Jag har använt NaturalCycles i tre månader nu, det fungerar utmärkt. Det är bara väldigt viktigt att mäta temperaturen på morgonen, sedan rullar det på! 


    Vad roligt att höra! Känns verkligen skönt att det inte är några hormoner eller annat man proppar i sig.
  • naturalcycles
    Anonym (I) skrev 2014-09-21 17:50:05 följande:
    Vad roligt att höra! Känns verkligen skönt att det inte är några hormoner eller annat man proppar i sig.
    Precis!! Inga hormoner, inget krångel. Kan vara lite jobbigt i början att mäta temperaturen, men det är precis som med allt annat, tills man har kommit igång. :)
  • Anonym (anonym)

    VIll också testa, har du testat, vad tycker du?

  • LillaLindan

    gjorde nyss en tråd om vilket preventivmedel man ska ha och undrar också hur det funkar, har aldrig hört om det innan men om det inte är några hormoner som nån sa så kan det ju vara av intresse :)

  • Mamori

    Jag har funderat på det men tycker att det verkar rätt dumt att mäta tempen i munnen då den varierar så mycket. Varför använder man inte snabba örontermometrar som är säkrare dessutom? Kan man använda appen med en egen termometer eller måste det vara deras?

  • Anonym (nyfiken)

    Jag har mailade dem och frågade faktiskt, och man kan använda en annan termometer om man vill, alltså det måste inte vara deras, så länge den visar minst två decimaler.. alltså inte bara 37,5 utan typ 37,55 för det är tydligen så känslig uträkningen är. så det känns ju lite bättre, att det inte bara är lite hur som helst utan ganska känsliga saker så man vet att de är noga eller vad man ska säga :P

  • Mamori
    Anonym (nyfiken) skrev 2015-01-22 17:12:54 följande:

    Jag har mailade dem och frågade faktiskt, och man kan använda en annan termometer om man vill, alltså det måste inte vara deras, så länge den visar minst två decimaler.. alltså inte bara 37,5 utan typ 37,55 för det är tydligen så känslig uträkningen är. så det känns ju lite bättre, att det inte bara är lite hur som helst utan ganska känsliga saker så man vet att de är noga eller vad man ska säga :P


    Det låter ju bra! Jag ger den ett försök, laddar ner appen nu! Tror att min örontermometer mäter två decimaler Solig
  • Anonym (nyfiken)
    Mamori skrev 2015-01-28 17:09:51 följande:
    Det låter ju bra! Jag ger den ett försök, laddar ner appen nu! Tror att min örontermometer mäter två decimaler Solig

    Tror du måste ha en vanlig termometer, fast med två decimaler då.. för har hört att det inte är lika säkert med örontermometer, att den inte är tillräckligt känslig.


    Man kan köpa på apoteket har jag hört eller via deras hemsida tror jag, även om man inte skulle vilja ta för 1 år med en gång.


    Om någon nu skulle vilja prova så kan ni klicka på länken, så får ni en gratis månad extra för att det räknas som att jag värvat er. inget måste, men kan ju vara kul å prova 2 månader gratis först för någon tänkte jag bit.ly/naturalcycles 

  • jinglebells

    Vill avråda från att använda örontermometer, tempen när jag gjorde det och när jag sedan köpte deras egen var det stor skillnad på! Man vill ha så säkra siffror som möjligt. Inne på tredje månaden nu med plan för att bli gravid, lyckades efter 2a försöket! Har sovit oroligt och dåligt i några veckor vilket gör att man får många röda dagar... vid plan kan det bli svårare att hitta ägglossningen då. appen i sig är lätthanterlig och man vänjer sig fort vid att tempa direkt det första man gör när man vaknar. om man har prevent inställt så kan det ta lite tid innan man får gröna dagar så man får ha lite tålamod!

    Testa och se om det är nåt som passar! De har ett 3 månaders abonnemang viket ger appen tillräckligt med tid att lära känna din kropp!

    Lycka till!

Svar på tråden Preventivmedlet NaturalCycles?