• Anonymiteten

    amningsvänlig flaska

    Jag ammar, endast amning. Men om ca 2 veckor ska jag bort en kväll med barndomsvännerna. Blir borta över kvällsmålet så barnets pappa ska flaskmata. Har massor med urpumpad mat.
    Men jag skulle vilja ha en flaska som är så lik bröstet och ätning ur bröst som möjligt eftersom jag inte vill sabba nått med amningen (inte säkert att det stör men vill inte riskera..)
    Har ni något tips på en bra flaska?

  • Svar på tråden amningsvänlig flaska
  • Ramborg

    Vi har använt Dr Browns till båda våra. Båda har både ammat och ätit flaska utan problem. Det har verkligen varit skönt att deras pappa kunnat mata dem ibland samtidigt som de fått huvudsakligen amning.


    42.
  • fannybk

    Jag pumpade med en medela handpump som jag köpte på apoteket. I den förpackningen följde det med en dinapp som skulle störa amningen så lite som möjligt. Det krävdes samma sugteknik från bebisen för att få ut mjölken ur flaskan som ur bröstet. För vår son funkade den jättebra. Han fick bröstmjölk på flaska varje kväll och ibland oftare om jag skulle iväg på nåt. Han hade aldrig några problem att skifta mellan bröst och flaska. Har för mig att jag har sett den dinappen med flaska säljas utan bröstpump i någon vanlig barnbutik men kommer inte ihåg vilken. Googla medela så hittar du den säkert! Lycka till!

  • pgw

    Mitt barn förstod inte hur man dricker ur flaska, han fick ingenting alls ur den. Det var visserligen en helt vanlig nappflaska. Så barnvakten fick ta till engångsspruta (för dosering av flytande medicin) för att få mjölk i honom den gången det behövdes.

    Så se till att testa i förväg, det är inte självklart att barnet tar flaskan. Eller gör upp en plan B ifall det blir strul då du är borta.

  • Anonymiteten

    Tack för svar :) ska kolla både medela och dr brown.

    Jo ska kolla först så det fungerar, och ifall de skulle skita sig när de väl gäller så är jag hemma på ca 20 minuter..

  • fannybk
    yodi skrev 2014-09-21 11:04:10 följande:

    medelas calma napp ska likna att amma


    Det var den vi hade! :)
Svar på tråden amningsvänlig flaska