• Anonym (Vad göra?)

    Pappan är med våran dotter hos exet

    Vi har varit särbos sedan sex år, har en dotter på 4 1/2 år. Han har en son på 9 år.

    Han jobbar väldigt oregelbundna tider. Oftast kväll. Så har henne mesta dels av tiden.

    Fick höra från dottern i dag att dom varit hemma hos storebror och exet och kollat på film.

    Våra tidigare problem har varit att hon har varit väldigt gränsöverskridande och han har inte hanterat det på ett bra sätt.

    HAN VET vad jag tycker om att dom är hemma där.

    Hur hade ni resonerat runt den märkliga konstellationen?

  • Svar på tråden Pappan är med våran dotter hos exet
  • Anonym (me)

    Jag hade gjort slut. En man som inte respekterar min åsikt i en sån sak vill jag inte ha.

    Ok om hon inte varit gränslös, men nu har hon det och då anser inte jag att det är ok, barn ihop eller inte.

  • Anonym (HKL)

    Vi har alldeles för lite info för att kunna ge ett seriöst svar, men lyssna till din magkänsla.

  • Ess

    Att han tar med er dotter dit kan du aldrig förhindra, om hon inte är olämplig för barn på något vis. Han har lika stor rätt att ta med dottern hem till folk som du själv har.

    Jag ser det som ett relations problem er emellan, du gillar inte att han går dit. Då har du valet att acceptera att han umgås med henne, eller göra slut med honom.

  • summerhunter

    Jag tycker det verkar trevligt, hon får umgås med storebrorsan.

    Du och särbon borde däremot prata om ert förhållande, du verkar inte lita på hans känslor för dig.

  • sextiotalist

    Ni har ett sex års långt förhållande och du har svårt att hantera att lillasyster är hos storebror och tittar på film
    Är det så att hon inte respekterar ert förhållande, försöker förföra din särbo när han är där, då har jag full förståelse att du inte gillar det.
    Men är det inget sådant, så tror jag du måste släppa detta och se det som två syskon som umgås.

  • Anonym (dubbla budskap?)

    Du berättar att era tidigare problem varit att hon varit väldigt gränsöverskridande.

    Eftersom han sitter hemma hos henne och tittar på film och umgås tillsammans med barnen, så kan man ju ifrågasätta om han verkligen också tyckt att hon varit det? Jag tillhör dem som ser mer till handling än till ord.

  • Fånga dagen
    Ess skrev 2014-09-21 10:00:20 följande:

    Att han tar med er dotter dit kan du aldrig förhindra, om hon inte är olämplig för barn på något vis. Han har lika stor rätt att ta med dottern hem till folk som du själv har.

    Jag ser det som ett relations problem er emellan, du gillar inte att han går dit. Då har du valet att acceptera att han umgås med henne, eller göra slut med honom.


    Instämmer.
Svar på tråden Pappan är med våran dotter hos exet