• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Sensitiveguy
    FDFMGA skrev 2015-04-13 20:12:19 följande:

Det där är rätt lustigt såtillvida att SD så ofta försöker definiera svenskheten.

I myten om svenskheten så är vi återhållsamma och stabila - men också så säkra på oss själv att vi vågar erkänna våra misstag.

Alltså så långt från hur SD-aktivisterna på nätet agerar som bara tänkas kan.

Ja, ironin står som spön i backen.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-04-14 07:12:34 följande:

En smutsig sanning om Sd's hatsvans och om att partiet kommer alldeles för lätt undan granskande journalistik.

Hatet skrämmer journalisterna till tystnad och blir ett hot mot demokratin.

mobil.dn.se/kultur-noje/svts-anna-hedenmo-om-hatet-fran-rasisterna/

Anna Hedenmo, Alexandra Pascalidou och alla andra "oberoende" journalister borde ta av sig offerkoftan.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-14 17:09:45 följande:
    Anna Hedenmo, Alexandra Pascalidou och alla andra "oberoende" journalister borde ta av sig offerkoftan.
    Klart de ska utsättas för hatmejl. Det är ju en naturlig följd av att granska SD.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-14 21:11:10 följande:
    Klart de ska utsättas för hatmejl. Det är ju en naturlig följd av att granska SD.
    Hatmail är ju bara skitsnack, tror jag. Visst, några stycken hatmail kanske dom har fått, men många mail är nog bara kritiska till deras journalistiska agenda och arbetssätt. Eftersom vi skattebetalare betalar deras löner borde dom kunna klara av kritik.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 17:10:31 följande:
    Hatmail är ju bara skitsnack, tror jag. Visst, några stycken hatmail kanske dom har fått, men många mail är nog bara kritiska till deras journalistiska agenda och arbetssätt. Eftersom vi skattebetalare betalar deras löner borde dom kunna klara av kritik.
    Ja, du tror som vanligt. Denna gång handlar det om att du vet bättre vad andra människor får i sin inbox än de vet själva. Hahahahaha!
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 18:27:42 följande:
    Ja, du tror som vanligt. Denna gång handlar det om att du vet bättre vad andra människor får i sin inbox än de vet själva. Hahahahaha!
    Och du tror blint på vad journalister säger. HAHAHA!!! Hur lättlurad får man vara? Skrattande
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 18:45:39 följande:
    Och du tror blint på vad journalister säger. HAHAHA!!! Hur lättlurad får man vara? Skrattande
    Blint vet jag inte, men med tanke på de alster som har postats här på FL från sverigedemokratrer till mig så vet jag ungefär hur långt somliga är beredda att gå. Jag är därför inte alls förvånade över att journalister som syns och hörs också blir hatmejlade och hotade. Det är ju verkligheten här: hat och hot.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 19:19:14 följande:
    Blint vet jag inte, men med tanke på de alster som har postats här på FL från sverigedemokratrer till mig så vet jag ungefär hur långt somliga är beredda att gå. Jag är därför inte alls förvånade över att journalister som syns och hörs också blir hatmejlade och hotade. Det är ju verkligheten här: hat och hot.
    För det första är hat något subjektivt. Kärlek och hat kan te sig på olika sätt och det är känslor. Känslor ska inte förbjudas. Angående hot så ska det polisanmälas. Anna Hedenmo har utsatts för hat, vad hon nu menar med det. Tyvärr så är ju DN idioter och hade först ordet hot med i rubriken. Om nu Anna Hedenmo har blivit hotad så borde hon ha polisanmält hoten. Men jag tvivlar starkt på att hon har blivit hotad, det är därför man inte har hört någonting om en polisanmälan.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 19:37:25 följande:
    För det första är hat något subjektivt. Kärlek och hat kan te sig på olika sätt och det är känslor. Känslor ska inte förbjudas. Angående hot så ska det polisanmälas. Anna Hedenmo har utsatts för hat, vad hon nu menar med det. Tyvärr så är ju DN idioter och hade först ordet hot med i rubriken. Om nu Anna Hedenmo har blivit hotad så borde hon ha polisanmält hoten. Men jag tvivlar starkt på att hon har blivit hotad, det är därför man inte har hört någonting om en polisanmälan.
    Det kanske är "subjektivt" men jag upplever det som hat och hot när någon talar om för mig att jag ska "kulturberikas" i en mörk gränd och avrättas. Jag har förstahandsupplevelser av vad riktigt störda SDare är kapabla till när man uttalar sig kritiskt om SD och jag har inte heller polisanmält någon.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!