• anonymandersson

    Varför är FL så anti-narkotika?

    Nått jag märkt när jag har surfat runt på FamiljeLiv är att det är en enorm brist på kunskap inom narkotika, det är skrämmande hur många det finns här som tror att Cannabis är dödsknark och som tror att det börjar med att röka en holk och sen sitter man på plattan med en spruta i armen. Jag tycker bara att det är märkligt hur vuxna människor har så lite kunskap inom området eftersom jag själv genomskådade regeringens skitsnack när jag var 16 år (Jag är 18 nu.). Innan var jag ju så anti-droger man kan komma eftersom att mina föräldrar hjärntvättade mig (Som själva blev hjärntvättade som barn, min mor tror bokstavligen att Cannabis är livsfarligt.), men om man är 20-30+ så finns ingen ursäkt längre, om t ex någon skulle bete sig som alltför många gör på detta forum i verkligheten hade jag fort tagit avstånd från den personen. Vem vet hur lättpåverkad denne är av information, tror denne person på allt skitsnack han/hon får slängt i ansikten? Man ifrågasätter ju verkligen hans/hennes intelligens om han/hon aldrig ifrågasätter regeringens beslut och accepterar deras ord som om det var Gud som talade till de, det är ju aldrig roligt att umgås med en person som är så enkelsinnad att han/hon bara tänker "Det här är olagligt, därför är det dåligt. Regeringen har sagt att alla droger är farliga och att det alltid slutar med ännu värre knark!".

    Hur kommer det sig då att användare på just FL är så anti-narkotika, är det bara dessa sortens människor som dras hit eller vad är det frågan om? Ta Flashback som ett exempel, under hela min 3 år långa Flashback karriär har jag ALDRIG stött på någon som varit så här fientlig mot narkotika och det är ju ändå nästan en miljon medlemmar på sidan.

  • Svar på tråden Varför är FL så anti-narkotika?
  • Dr to be

    Cannabis är knark. De som röker cannabis riskerar att förstöra hjärnan rejält. Googla "cannabis och psykos".

    Läkemedel är också droger, men som läkemedel är de relativt säkra om de tas i föreskriven mängd.

    Väx upp och om du nu röker cannabis-SLUTA!

  • Anonym (Tt)

    Bor själv i en stat i USA som helt legaliserat cannabis. Och nu har det kommit fram här att det är ett av de bästa läkemedel som finns.

    Recent studies have even shown it to be an effective atypical anti-psychotic in treating schizophrenia, a disease many other studies have inconsistently found it causing.

    Top 10 Health Benefits of Marijuana

    1. Cancer

    Cannabinoids, the active components of marijuana, inhibit tumor growth in laboratory animalsÃ? and also kill cancer cells. Western governments have known this for a long time yet they continued to suppress the information so that cannabis prohibition and the profits generated by the drug industry proliferated.

    THC that targets cannabinoid receptors CB1 and CB2 is similar in function to endocannabinoids, which are cannabinoids that are naturally produced in the body and activate these receptors. The researchers suggest that THC or other designer agents that activate these receptors might be used in a targeted fashion to treat lung cancer.

    2. Tourette?s Syndrome

    Tourette?s syndrome is a neurological condition characterized by uncontrollable facial grimaces, tics, and involuntary grunts, snorts and shouts.

    Dr. Kirsten Mueller-Vahl of the Hanover Medical College in Germany led a team that investigated the effects of chemicals called cannabinols in 12 adult Tourette?s patients. A single dose of the cannabinol produced a significant reduction in symptoms for several hours compared to placebo, the researchers reported.

    3. Seizures

    Marijuana is a muscle relaxant and has ?antispasmodic? qualities that have proven to be a very effective treatment for seizures. There are actually countless cases of people suffering from seizures that have only been able to function better through the use of marijuana.

    4. Migraines

    Since medicinal marijuana was legalized in California, doctors have reported that they have been able to treat more than 300,000 cases of migraines that conventional medicine couldn?t through marijuana.

    5. Glaucoma

    Marijuana?s treatment of glaucoma has been one of the best documented. There isn?t a single valid study that exists that disproves marijuana?s very powerful and popular effects on glaucoma patients.

    6. Multiple Sclerosis

    Marijuana?s effects on multiple sclerosis patients became better documented when former talk-show host, Montel Williams began to use pot to treat his MS. Marijuana works to stop the neurological effects and muscle spasms that come from the fatal disease.

    7. ADD and ADHD

    A well documented USC study done about a year ago showed that marijuana is not only a perfect alternative for Ritalin but treats the disorder without any of the negative side effects of the pharmaceutical.

    8. IBS and Crohn?s

    Marijuana has shown that it can help with symptoms of the chronic diseases as it stops nausea, abdominal pain, and diarrhea.

    9. Alzheimer?s

    Despite what you may have heard about marijuana?s effects on the brain, the Scripps Institute, in 2006, proved that the THC found in marijuana works to prevent Alzheimer?s by blocking the deposits in the brain that cause the disease.

    10. Premenstrual Syndrome

    Just like marijuana is used to treat IBS, it can be used to treat the cramps and discomfort that causes PMS symptoms. Using marijuana for PMS actually goes all the way back to Queen Victoria.

    Mounting Evidence Suggests Raw Cannabis is Best

    Cannabinoids can prevent cancer, reduce heart attacks by 66% and insulin dependent diabetes by 58%. Cannabis clinician Dr. William Courtney recommends drinking 4 ? 8 ounces of raw flower and leaf juice from any Hemp plant, 5 mg of Cannabidiol (CBD) per kg of body weight, a salad of Hemp seed sprouts and 50 mg of THC taken in 5 daily doses.

    Why raw? Heat destroys certain enzymes and nutrients in plants. Incorporating raw cannabis allows for a greater availability of those elements. Those who require large amounts of cannabinoids without the psychoactive effects need to look no further than raw cannabis. In this capacity, it can be used at 60 times more tolerance than if it were heated.

    Raw cannabis is considered by many experts as a dietary essential. As a powerful anti-inflammatory and antioxidant, raw cannabis may be right u there with garlic and tumeric.

    Marco Torres, Prevent Disease

    Waking Times

    www.hempforfuture.com/2014/03/31/new-ruling-finds-cannabis-to-be-the-most-medicinal-plant-in-the-world/

  • Drottningen70

    Jag har väldigt

    Mycket kunskap om

    Alkohol cannabis och andra droger. Har suttit med tillräckligt många förtvivlade vuxna och ungdomar vars liv totalhavererar pga just cannabis för att vara emot cannabis i allt annat än medicinskt bruk. Kan säga att samtliga haft samma inställning som TS en gång i tiden. Fem år senare är det inte lika lajbans längre för många. Har även själv testat på cannabis vid tre tilfällen. Tillräckligt för att inse att det inte handlar om milda droger som man bara blir lite fnittrig och avslappnad av. Cannabis är en potent drog som är rejält sinnesförändrande.

  • Anonym (dah!?)

    Ja, varför är FL så anti narkotika och andra droger!? När det är så hälsosamt, uppiggande, stimulerande med droger. Alla dessa stimulimedel kostar ju samhället ingenting... alla går omkring och bara är lyckliga och glada, eller? Vi har för få droger i samhället idag. Släpp alla droger fritt så att man kan välja. Alla tycker ju inte om alkohol, eller hur. Och i ett demokratiskt och solidariskt land ska ingen bestämma vilken drog som man ska tvingas välja.

  • anonymandersson
    Drottningen70 skrev 2014-09-21 15:15:29 följande:

    Jag har väldigt

    Mycket kunskap om

    Alkohol cannabis och andra droger. Har suttit med tillräckligt många förtvivlade vuxna och ungdomar vars liv totalhavererar pga just cannabis för att vara emot cannabis i allt annat än medicinskt bruk. Kan säga att samtliga haft samma inställning som TS en gång i tiden. Fem år senare är det inte lika lajbans längre för många. Har även själv testat på cannabis vid tre tilfällen. Tillräckligt för att inse att det inte handlar om milda droger som man bara blir lite fnittrig och avslappnad av. Cannabis är en potent drog som är rejält sinnesförändrande.


    Där är det där skitsnacket igen, "Ah, det börja mä en joint, va, sen sitter man där på plattan med en spruta i armen.". Du nämner dessa personer som blivit beroende av Cannabis, men du nämner inget om de 99% av Cannabis brukare som INTE blivit beroende. Cannabis är inte en beroendeframkallande drog och det vet de flesta vid det här laget, man kan förstås bli psykiskt beroende precis som av allt annat som är roligt, det finns många ungdomar som blivit spelberoende också, som förstört sin skolgång pga att de skolkar och stannar hemma för att lira CS hela dagarna och som får abstinens när de inte får spela. Det var t om nån kille som dog när han spelade WoW för att han glömde bort att äta, sova och dricka. Att detta händer är dock ingen anledning att göra TV-spel illegalt. Jag var en gång i tiden beroende av mat, jag var överviktig (Är normal vikt nu.) för att jag var beroende av socker och onyttig mat, det fanns inte nikotin eller nått i maten såklart, utan min hjärna blev beroende av dopaminet som produceras när jag åt och jag fick ett lyckorus när jag åt och alla mina problem försvann för en stund. Det betyder inte att vi ska göra all onyttig och socker olagligt. De flesta klarar av att äta godsaker med måtta medans andra (Som jag.) blev beroende.

    Sen det sista du sa beror ju HELT på individen, dosen och vad det är för Cannabis sort.
  • Drottningen70
    anonymandersson skrev 2014-09-21 15:35:22 följande:

    Där är det där skitsnacket igen, "Ah, det börja mä en joint, va, sen sitter man där på plattan med en spruta i armen.". Du nämner dessa personer som blivit beroende av Cannabis, men du nämner inget om de 99% av Cannabis brukare som INTE blivit beroende. Cannabis är inte en beroendeframkallande drog och det vet de flesta vid det här laget, man kan förstås bli psykiskt beroende precis som av allt annat som är roligt, det finns många ungdomar som blivit spelberoende också, som förstört sin skolgång pga att de skolkar och stannar hemma för att lira CS hela dagarna och som får abstinens när de inte får spela. Det var t om nån kille som dog när han spelade WoW för att han glömde bort att äta, sova och dricka. Att detta händer är dock ingen anledning att göra TV-spel illegalt. Jag var en gång i tiden beroende av mat, jag var överviktig (Är normal vikt nu.) för att jag var beroende av socker och onyttig mat, det fanns inte nikotin eller nått i maten såklart, utan min hjärna blev beroende av dopaminet som produceras när jag åt och jag fick ett lyckorus när jag åt och alla mina problem försvann för en stund. Det betyder inte att vi ska göra all onyttig och socker olagligt. De flesta klarar av att äta godsaker med måtta medans andra (Som jag.) blev beroende.

    Sen det sista du sa beror ju HELT på individen, dosen och vad det är för Cannabis sort.


    Jo cannabis är visst beroendeframkallande. Sen att alla inte BLIR beroende är en annan sak. Precis som med alkohol. Alkohol är beroendeframkallande men de flesta blir inte alkoholister. Ju fler som exponeras för substansen ju fler blir beroende. Förbudet minskar exponeringen och färre utvecklar beroende. Enkel matematik. Tack och hej.
  • Lilje
    Dr to be skrev 2014-09-21 15:06:06 följande:

    Cannabis är knark. De som röker cannabis riskerar att förstöra hjärnan rejält. Googla "cannabis och psykos".

    Läkemedel är också droger, men som läkemedel är de relativt säkra om de tas i föreskriven mängd.

    Väx upp och om du nu röker cannabis-SLUTA!


    Har du googlat det själv? Det finns inget alls som stödjer att cannabis utlöser psykos. Det man har hittat är att människor med latenta psykoser är mer benägna att röka cannabis, oftast som ett försök på självmedicinering. Bättre psykvård hade löst problemet direkt. Cannabis i sig själv gör ingen skillnad där, psykosen hade dykt upp vid något tillfälle ändå.
  • anonymandersson
    Anonym (dah!?) skrev 2014-09-21 15:28:01 följande:

    Ja, varför är FL så anti narkotika och andra droger!? När det är så hälsosamt, uppiggande, stimulerande med droger. Alla dessa stimulimedel kostar ju samhället ingenting... alla går omkring och bara är lyckliga och glada, eller? Vi har för få droger i samhället idag. Släpp alla droger fritt så att man kan välja. Alla tycker ju inte om alkohol, eller hur. Och i ett demokratiskt och solidariskt land ska ingen bestämma vilken drog som man ska tvingas välja.


    Trots att du är sarkastisk så är det faktiskt lite det du skriver som jag vill. Med måtta förstås. Beroende på vad det är för drog så kan det faktiskt vara hälsosamt, uppiggande och stimulerande med narkotika, som någon annan nämnt här så motverkar Marijuana många åkommor och det är en av de mest potenta medicinerna som finns. Andra droger så som psykedeliska svampar och LSD har räddat många människor från depression och mycket fantastik konst, musik och berättelser har kommit till pga dessa droger. Det är ju skillnad på jazztobak och heroin om du nu inte visste det.

    Sen nämnde du också att släppa narkotika fritt och det tycker jag skulle vara en bra idé med måtta som sagt. Heroin, tjack och kokain bör fortfarande vara olagligt att sälja, köpa och tillverka, men personligt bruk ser jag inget problem med. Man får ju välja själv vad man vill utsätta sin kropp för. Om t ex lättare droger som Cannabis och psykedeliska droger började säljas av staten så som alkoholen (Vilket är bra mycket skadligare och det är ingen konst att överdosa vilket man inte kan med Cannabis.) gör skulle landet gå plus och inte förlora som du verkar antyda i ditt inlägg, sen skulle ju de kriminella gängen som säljer dessa droger att tvingas sluta sälja och då blir drogerna mer reglerade. Visst, det skulle börja säljas mer farligare droger, men eftersom att de lättare drogerna är lagliga och lättillgängliga skulle färre söka upp illegala langare för att få sig en fix. Ta Nederländerna som exempel, där är droger helt fritt och det är mindre fall av personer som testar och personer i missbruk? Vet du varför? För att om en person i Sverige hamnar i ett missbruk så vill inte denna person söka hjälp, om han/hon var alkoholist skulle denne person lätt kunna få hjälp och stöd av staten och sina vänner, sen när han/hon blir drogfri gratulerar alla denne personen och säger "Vi är så stolta över dig!". Om han/hon däremot hade missbrukat en illegal drog kommer han/hon att bli ett kriminalfall, han/hon får svårt att få jobb, kan förlora körkortet, få prick i registret, kan bli relegerad från sin utbildning, bli föraktad av sin familj pga stigmatiseringen kring narkotika och bli helt ruinerad helt enkelt och helt utstött från samhället. Detta blir ju ännu mer löjligt när den gäller en fucking växt där polisen skadar mer än vad själva drogen gör.

    Kom på nån anledning till att mitt resonemang inte håller.


  • anonymandersson
    Dr to be skrev 2014-09-21 15:06:06 följande:

    Cannabis är knark. De som röker cannabis riskerar att förstöra hjärnan rejält. Googla "cannabis och psykos".

    Läkemedel är också droger, men som läkemedel är de relativt säkra om de tas i föreskriven mängd.

    Väx upp och om du nu röker cannabis-SLUTA!


    Jo, om man missbrukar det ja. Stor skillnad på missbruk och bruk.

    Cannabis är också ett läkemedel förresten och många läkemedel är till och med skadligare och Cannabis är också säkert i rätt mängd.

    Och nej, jag röker inte Cannabis.
  • anonymandersson
    Anonym (Tt) skrev 2014-09-21 15:14:37 följande:

    Bor själv i en stat i USA som helt legaliserat cannabis. Och nu har det kommit fram här att det är ett av de bästa läkemedel som finns.

    Recent studies have even shown it to be an effective atypical anti-psychotic in treating schizophrenia, a disease many other studies have inconsistently found it causing.

    Top 10 Health Benefits of Marijuana

    1. Cancer

    Cannabinoids, the active components of marijuana, inhibit tumor growth in laboratory animalsÃ? and also kill cancer cells. Western governments have known this for a long time yet they continued to suppress the information so that cannabis prohibition and the profits generated by the drug industry proliferated.

    THC that targets cannabinoid receptors CB1 and CB2 is similar in function to endocannabinoids, which are cannabinoids that are naturally produced in the body and activate these receptors. The researchers suggest that THC or other designer agents that activate these receptors might be used in a targeted fashion to treat lung cancer.

    2. Tourette?s Syndrome

    Tourette?s syndrome is a neurological condition characterized by uncontrollable facial grimaces, tics, and involuntary grunts, snorts and shouts.

    Dr. Kirsten Mueller-Vahl of the Hanover Medical College in Germany led a team that investigated the effects of chemicals called cannabinols in 12 adult Tourette?s patients. A single dose of the cannabinol produced a significant reduction in symptoms for several hours compared to placebo, the researchers reported.

    3. Seizures

    Marijuana is a muscle relaxant and has ?antispasmodic? qualities that have proven to be a very effective treatment for seizures. There are actually countless cases of people suffering from seizures that have only been able to function better through the use of marijuana.

    4. Migraines

    Since medicinal marijuana was legalized in California, doctors have reported that they have been able to treat more than 300,000 cases of migraines that conventional medicine couldn?t through marijuana.

    5. Glaucoma

    Marijuana?s treatment of glaucoma has been one of the best documented. There isn?t a single valid study that exists that disproves marijuana?s very powerful and popular effects on glaucoma patients.

    6. Multiple Sclerosis

    Marijuana?s effects on multiple sclerosis patients became better documented when former talk-show host, Montel Williams began to use pot to treat his MS. Marijuana works to stop the neurological effects and muscle spasms that come from the fatal disease.

    7. ADD and ADHD

    A well documented USC study done about a year ago showed that marijuana is not only a perfect alternative for Ritalin but treats the disorder without any of the negative side effects of the pharmaceutical.

    8. IBS and Crohn?s

    Marijuana has shown that it can help with symptoms of the chronic diseases as it stops nausea, abdominal pain, and diarrhea.

    9. Alzheimer?s

    Despite what you may have heard about marijuana?s effects on the brain, the Scripps Institute, in 2006, proved that the THC found in marijuana works to prevent Alzheimer?s by blocking the deposits in the brain that cause the disease.

    10. Premenstrual Syndrome

    Just like marijuana is used to treat IBS, it can be used to treat the cramps and discomfort that causes PMS symptoms. Using marijuana for PMS actually goes all the way back to Queen Victoria.

    Mounting Evidence Suggests Raw Cannabis is Best

    Cannabinoids can prevent cancer, reduce heart attacks by 66% and insulin dependent diabetes by 58%. Cannabis clinician Dr. William Courtney recommends drinking 4 ? 8 ounces of raw flower and leaf juice from any Hemp plant, 5 mg of Cannabidiol (CBD) per kg of body weight, a salad of Hemp seed sprouts and 50 mg of THC taken in 5 daily doses.

    Why raw? Heat destroys certain enzymes and nutrients in plants. Incorporating raw cannabis allows for a greater availability of those elements. Those who require large amounts of cannabinoids without the psychoactive effects need to look no further than raw cannabis. In this capacity, it can be used at 60 times more tolerance than if it were heated.

    Raw cannabis is considered by many experts as a dietary essential. As a powerful anti-inflammatory and antioxidant, raw cannabis may be right u there with garlic and tumeric.

    Marco Torres, Prevent Disease

    Waking Times

    www.hempforfuture.com/2014/03/31/new-ruling-finds-cannabis-to-be-the-most-medicinal-plant-in-the-world/


    Amen till det!
  • Anonym (morgonpigg)
    Hörde på radion i morse att P4 Gävleborg startat en reportageserie om knark i Sverige och i Gävleborg. Det ser inte bra ut enligt nyheten som gick på morgonen... tråkiga nyheter men viktigt att det tas upp.

    sverigesradio.se/sida/default.aspx 
Svar på tråden Varför är FL så anti-narkotika?