• kakkia

    få sperman att stanna kvar!?

    Försöker nu bli gravid efter förra negativa. Så jag ligger i detta nu med benen i luften och gör allt för att skiten inte ska rinna ut. Men jag kan ju inte ligga här flera timmar mitt på dagen. Men vill heller inte att det ska rinna ut. Gubbens sats är väldig rinnig av sig och jag vill inte ha ett minus igen. 90% har vi sex på kvällen innan vi ska sova men under äl så gör vi det två ggr om dagen.. Hur får jag spermierna att stanna kvar i mig?? Jag har legat här 7 min hittills.

  • Svar på tråden få sperman att stanna kvar!?
  • Hoppfull84

    det spelar ingen roll att det mesta rinner ut. mer än tillräckligt stannar kvar där det ska var ändå.

    tänk dig att du häller filmjölk i ett glas, och sedan tippar ut alltihop. då är det ju ändå massa filmjölk kvar på insidan av glaset eller hur. och det är så försvinnande liten mängd som faktiskt krävs för befruktning.

    att ligga kvar och försöka hindra att det rinner ut kanske känns bra för dig, ett sätt att intala sig att det ska funka men det finns inga belägg för att det gör någon egentlig skillnad.

    så gå på toa du och lev som vanligt!

  • Jag är bara jag
    Annelie 76 skrev 2014-09-21 18:04:52 följande:
    Ligg kvar en kvart, sen har tillräckligt tagit sig upp och stannar kvar.

    Behövs inte alls,alla som behövs för att bli gravid finns där på en gång.
Svar på tråden få sperman att stanna kvar!?