• Anonym (Jobbigt)

    Hemsk olycka igår med en tjej jag gillar

    Jag bor i alperna sedan en tid tillbaka då jag arbetar här för ett projekt. Igår var jag på dejt med en tjej som jag har haft kontakt med ett bra tag. Hon är från alperna...jättefin tjej! Det är inte första gången vi dejtar, utan vi har dejtat några gånger nu. Jag börjar känna att jag gillar henne, och min instinkt säger detsamma om henne.

    Igår på dejten var vi på en restaurang. Som vanligt gick allt bra. Därefter skulle vi promenera ute lite för att gå vidare mot ett mysigt café. På vägen för vi en konversation. Vad som händer då är att bakom oss kommer en stor snötraktor med en sån här stor snöskyffel eller vad det heter, i syfte att skotta snö. På grund av skymd sikt tror jag inte traktorn såg oss. Snöakottar-traktorn kör och råkar köra på min dejt så hon hamnar i snöskopan. Sedan kör traktorn iväg med min dejt kvar i snöskopan. Och kvar blev jag lämnad ensam. Jag vet inte hur det har gått för henne då jag inte erhållit något sms från henne. Jag skickade nyss iväg ett sms där jag skrev "hello :)" så vi får se om hon svarar. Jag undrar ifall jag borde nämna något om gårdagens incident eller om jag borde spela dum och låtas som om inget hänt?

    Ni kanske tänker "hur är detta möjligt?" Att detta enbart händer på film osv... Men nej, detta är faktiskt sant. Tacksam för seriösa svar!

  • Svar på tråden Hemsk olycka igår med en tjej jag gillar
  • Tablettask

    Om du inte sprang efter och såg hur det var med henne blir det nog varken mer vänskap eller kärlek.


     


    PS, nej det är nog inte många som går på den historien. 

  • Anonym (Hollywood)

    "Räddad av plogen" vore ett passande namn på filmen

    Om vi nu för sakens skull ponerar att denna händelse utspelade sig så som du påstår så behöver du alls icke oroa dig för hur du ska spela dum. Detta eftersom du redan varit dum på riktigt genom att bara stå kvar och inte springa efter plogen och vifta febrilt med armarna, skrika och försöka påkalla förarens uppmärksamhet. Alternativet vore att springa efter tills du fick en chans att göra något mer aktivt för att rädda henne. Dessa plogar saktar ner och stannar ganska ofta nämligen, särskilt i alperna skulle jag tro. Det är inte autobahn där ser du.

    Förresten, du vet att Alperna inte är ett land va?

  • Maddi

    Oj hoppas verkligen de gick bra för henne. Jag förstår att du är orolig. Hon kanske ligger på sjukhus.

    Dessutom kör inte traktorer då fort speciellt inte vid skymd sikt, så de är ganska lätt att springa efter traktorn och dra till uppmärksamhet. Så den lilla detaljen glömde du att traktorer är långsamma. Bättre historia nästa gång..

  • Anonym (:-D)

    Söplog i alperna i september? Finns ingen snö i alperna i september....

  • Anonym (exakt)
    Anonym (många trådar) skrev 2014-09-21 19:31:09 följande:

    Hur orkar du TS?


    Ja är det inte i trappor hon ramlar så är det i vatten eller som nu så blir hon ivägkörd i en traktorskopa.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (många trådar) skrev 2014-09-21 19:31:09 följande:

    Hur orkar du TS?


    Orkar med vad? Seriösa svar tack
  • Anonym (bästa tråden)
    Anonym ( ) skrev 2014-09-21 19:05:04 följande:

    Söplog i alperna i september? Finns ingen snö i alperna i september....


  • Anonym (m)
    Anonym (exakt) skrev 2014-09-21 19:34:59 följande:
    Ja är det inte i trappor hon ramlar så är det i vatten eller som nu så blir hon ivägkörd i en traktorskopa.
    tänkte exakt det samma Glad
  • taquine
    Anonym (exakt) skrev 2014-09-21 19:34:59 följande:
    Ja är det inte i trappor hon ramlar så är det i vatten eller som nu så blir hon ivägkörd i en traktorskopa.
     
    Goodness me
  • Anonym (bästa tråden)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-09-21 17:10:46 följande:

    Jag bor i alperna sedan en tid tillbaka då jag arbetar här för ett projekt. Igår var jag på dejt med en tjej som jag har haft kontakt med ett bra tag. Hon är från alperna...jättefin tjej! Det är inte första gången vi dejtar, utan vi har dejtat några gånger nu. Jag börjar känna att jag gillar henne, och min instinkt säger detsamma om henne.

    Igår på dejten var vi på en restaurang. Som vanligt gick allt bra. Därefter skulle vi promenera ute lite för att gå vidare mot ett mysigt café. På vägen för vi en konversation. Vad som händer då är att bakom oss kommer en stor snötraktor med en sån här stor snöskyffel eller vad det heter, i syfte att skotta snö. På grund av skymd sikt tror jag inte traktorn såg oss. Snöakottar-traktorn kör och råkar köra på min dejt så hon hamnar i snöskopan. Sedan kör traktorn iväg med min dejt kvar i snöskopan. Och kvar blev jag lämnad ensam. Jag vet inte hur det har gått för henne då jag inte erhållit något sms från henne. Jag skickade nyss iväg ett sms där jag skrev "hello :)" så vi får se om hon svarar. Jag undrar ifall jag borde nämna något om gårdagens incident eller om jag borde spela dum och låtas som om inget hänt?

    Ni kanske tänker "hur är detta möjligt?" Att detta enbart händer på film osv... Men nej, detta är faktiskt sant. Tacksam för seriösa svar!


    Snötraktorn körde så snabbt iväg med henne att du inte hann springa efter och påkalla snötraktorförarens uppmärksamhet?
  • HäckHäxan
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-09-21 17:10:46 följande:
    Jag bor i alperna sedan en tid tillbaka då jag arbetar här för ett projekt. Igår var jag på dejt med en tjej som jag har haft kontakt med ett bra tag. Hon är från alperna...jättefin tjej! Det är inte första gången vi dejtar, utan vi har dejtat några gånger nu. Jag börjar känna att jag gillar henne, och min instinkt säger detsamma om henne. Igår på dejten var vi på en restaurang. Som vanligt gick allt bra. Därefter skulle vi promenera ute lite för att gå vidare mot ett mysigt café. På vägen för vi en konversation. Vad som händer då är att bakom oss kommer en stor snötraktor med en sån här stor snöskyffel eller vad det heter, i syfte att skotta snö. På grund av skymd sikt tror jag inte traktorn såg oss. Snöakottar-traktorn kör och råkar köra på min dejt så hon hamnar i snöskopan. Sedan kör traktorn iväg med min dejt kvar i snöskopan. Och kvar blev jag lämnad ensam. Jag vet inte hur det har gått för henne då jag inte erhållit något sms från henne. Jag skickade nyss iväg ett sms där jag skrev "hello :)" så vi får se om hon svarar. Jag undrar ifall jag borde nämna något om gårdagens incident eller om jag borde spela dum och låtas som om inget hänt? Ni kanske tänker "hur är detta möjligt?" Att detta enbart händer på film osv... Men nej, detta är faktiskt sant. Tacksam för seriösa svar!
    Va fan det är söndag inte fredag!

    Om och jag menar verkligen om detta är sant, så är du nog så jävla körd. Jag hade då inte dejtat dig igen med vetskapen att du inte ens försökt stoppa plogbilen som kidnappade mig av misstag.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • LaLola
    Anonym (exakt) skrev 2014-09-21 19:34:59 följande:
    Ja är det inte i trappor hon ramlar så är det i vatten eller som nu så blir hon ivägkörd i en traktorskopa.
    Precis vad jag tänkte....

    Ska man nu fjanta sig o hitta på något så kan man väl ändå anstränga sig lite grann iaf.....
  • taquine
    LaLola skrev 2014-09-21 22:16:48 följande:
    Precis vad jag tänkte....

    Ska man nu fjanta sig o hitta på något så kan man väl ändå anstränga sig lite grann iaf.....
    Ja man tycker det , men jag fick mig ett litet skratt ivarje fall :)
    Goodness me
  • Åsan
    Anonym (Hollywood) skrev 2014-09-21 17:22:19 följande:

    "Räddad av plogen" vore ett passande namn på filmen

    Om vi nu för sakens skull ponerar att denna händelse utspelade sig så som du påstår så behöver du alls icke oroa dig för hur du ska spela dum. Detta eftersom du redan varit dum på riktigt genom att bara stå kvar och inte springa efter plogen och vifta febrilt med armarna, skrika och försöka påkalla förarens uppmärksamhet. Alternativet vore att springa efter tills du fick en chans att göra något mer aktivt för att rädda henne. Dessa plogar saktar ner och stannar ganska ofta nämligen, särskilt i alperna skulle jag tro. Det är inte autobahn där ser du.

    Förresten, du vet att Alperna inte är ett land va?


  • mikipiki

    Var det inte du som träffade en tjej som trillade ner för en sluttning också? Och en som trillade ner i vattnet? Fan vilken otur du har med dina dejter ;)

  • Chrysabelle

    Drogar du dina dejter? De ramlar ju alltid omkull på något sätt.

  • HäckHäxan
    Chrysabelle skrev 2014-09-22 14:59:41 följande:
    Drogar du dina dejter? De ramlar ju alltid omkull på något sätt.
    Han har missat vad falla för någon egentligen betyder
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
Svar på tråden Hemsk olycka igår med en tjej jag gillar