• Rubjan

    40 mm regn på ett dygn i 08

    Vädervarningar i Stockholm idag


    Riskklass 1 Fenomen regn Tid sep 21, 15:11 → sep 22, 15:11 Område Stockholm   Regn som fram till måndag eftermiddag kan ge upp mot ca 40 mm.
    Rekord?
  • Svar på tråden 40 mm regn på ett dygn i 08
  • Unis

    Det har åskat och blixtrat här i flera timmar nu och regnet öser ner. Säg inte att det blir en ny översvämning.....

  • Jag är bara jag

    Måste vara väldigt långt ifrån rekord... Nån gång runt -95 kom det 129 mm på några timmar i Uppsala. Där snackar vi översvämning! Vi fick mer regn än de senaste 60 åren nu i augusti. Regnade tammeden jämt!

  • Gert

    Äntligen! Hoppas det blir mycket jobb i veckan tack vare regnet.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • EnAnonumius
    Rubjan skrev 2014-09-21 18:12:11 följande:
    Vädervarningar i Stockholm idag
    Riskklass 1 Fenomen regn Tid sep 21, 15:11 sep 22, 15:11 Område Stockholm   Regn som fram till måndag eftermiddag kan ge upp mot ca 40 mm.
    Rekord?
    40mm på 24 timmar ett rekord? Vad får du det ifrån att det skulle vara ett rekord?

     


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ivan52x53

    Jag har inte koll på detta då det är första året jag pendlar.. Brukar man stänga gröna linjen pga regn? Då menar jag mellan Fridhemsplan och Hässelby Strand.

  • Aniiee
    Ivan52x53 skrev 2014-09-21 19:22:12 följande:

    Jag har inte koll på detta då det är första året jag pendlar.. Brukar man stänga gröna linjen pga regn? Då menar jag mellan Fridhemsplan och Hässelby Strand.


    Nej. det brukar man inte. 
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Rubjan
    Ivan52x53 skrev 2014-09-21 19:22:12 följande:
    Jag har inte koll på detta då det är första året jag pendlar.. Brukar man stänga gröna linjen pga regn? Då menar jag mellan Fridhemsplan och Hässelby Strand.
    Fridhemsplan blev översvämmad
  • Rubjan
    Gert skrev 2014-09-21 18:34:14 följande:
    Äntligen! Hoppas det blir mycket jobb i veckan tack vare regnet.
    Me vad?
  • Aniiee
    Rubjan skrev 2014-09-22 04:12:49 följande:
    Fridhemsplan blev översvämmad
    De stängde av en ingång. De stoppade inte tågen eller stängde de andra ingångarna.

    Så, nej, ingen avstägning i tunnelbanan. Den här gången heller.
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Rubjan

    Blev inget skyfall, inget märkvärdigt alls, men kallt och svårt att ha paraply.

  • Kejkej91

    tunnelbanan var avstängd på gröna linjen för att ett bamse träd blåste ner på spåret, svårt att köra då :) 

    det var inte pga regnet

Svar på tråden 40 mm regn på ett dygn i 08