• Anonym (...)

    När eran "bonus" flyttade hemifrån..

    Blev det ngn skillnad eller var det samma spring hemma med egen nyckel osv..?

  • Svar på tråden När eran "bonus" flyttade hemifrån..
  • Anonym (Nyckelbarn)

    Hos oss har alla barnen kunnat komma hem när de vill, men de ringer först. Våra barn är nu i 35-årsåldern men de har ändå egen nyckel. Vi har både bio och bonus, alla har samma tillgång till hemmet.

    Vi har aldrig sett det som ett problem. Skulle det vara det för dig?

  • Anonym (...)

    Ja jag längtar verkligen tills hen flyttar. Jag har delvis stått ut för att jag sett fram emot den dagen.

    Men är samtidigt orolig för att det inte kommer att bli ngn skillnad då. Att hens spring i tid och otid kommer fortsätta i all evighet..

  • Anonym (Nyckelbarn)
    Anonym (...) skrev 2014-09-21 20:51:22 följande:

    Ja jag längtar verkligen tills hen flyttar. Jag har delvis stått ut för att jag sett fram emot den dagen.

    Men är samtidigt orolig för att det inte kommer att bli ngn skillnad då. Att hens spring i tid och otid kommer fortsätta i all evighet..


    När du säger "spring" menar du att du inte vill att din bonus kommer hem till er?
    Jag upplever att barnen behöver sina föräldrar även när de flyttat för det är så mycket nytt i deras liv.

    Ni kan väl säga att hen gärna får komma men att hen ska ringa först? Då är ni ju förberedda i alla fall.
  • Anonym (issa)

    Nu har jag ingen bonus men är en :) Jag flyttade hemifrån för 4 år sedan men har flyttat tillbaka ett par gånger, brukar även besöka dom rätt ofta och hälsa på mina syskon.

  • Anonym (...)
    Anonym (Nyckelbarn) skrev 2014-09-21 20:53:31 följande:

    När du säger "spring" menar du att du inte vill att din bonus kommer hem till er?

    Jag upplever att barnen behöver sina föräldrar även när de flyttat för det är så mycket nytt i deras liv.

    Ni kan väl säga att hen gärna får komma men att hen ska ringa först? Då är ni ju förberedda i alla fall.


    Självklart ska bonusen komma och hälsa på. Det jag gruvar mig för är att det ständiga springet, ryck i handtaget på ytterdörren kl0100 trots att pappan sagt godnatt en timme tidigare i telefon osv, aldrig kommer att sluta..
  • Anonym (inget spring)

    När man har flyttat hemifrån, då slutar man komma och gå i sina föräldrars hem som man behagar, anser jag. Har man flyttat hemifrån har man sitt eget hem och föräldrarnas hem är föräldrarnas. Ingen kommer och går med egen nyckel mer än i det egna hemmet.

  • Anonym (Wildrat)
    Anonym (inget spring) skrev 2014-09-21 21:02:47 följande:

    När man har flyttat hemifrån, då slutar man komma och gå i sina föräldrars hem som man behagar, anser jag. Har man flyttat hemifrån har man sitt eget hem och föräldrarnas hem är föräldrarnas. Ingen kommer och går med egen nyckel mer än i det egna hemmet.


    Min åsikt också. Har man nyckel så är den till för nödfallssituationer eller vattna blommor om föräldrarna är bortresta, inte för att kunna komma och gå som man vill.
  • Anonym (issa)
    Anonym (Wildrat) skrev 2014-09-21 21:08:20 följande:
    Min åsikt också. Har man nyckel så är den till för nödfallssituationer eller vattna blommor om föräldrarna är bortresta, inte för att kunna komma och gå som man vill.
    Men varför är det fel att gå hem till sina föräldrar? Jag har egen nyckel och brukar gå dit rätt ofta för att träffa min lillasyster.
    Är det även fel att flytta hem igen efter att man har flyttat hemifrån och bo där i typ 3 månader? Eller typ bo där lite halvt, sova där kanske en gång i veckan?
  • Lilje

    Jag hoppas mina barn kommer fortsätta komma och gå även när dom flyttat. Tror nog din partner känner samma.

  • Anonym (alltid välkomna)

    Jag har aldrig behövt lämna ifrån mig någon nyckel när jag flyttade hemifrån. Mina föräldrar är av den åsikten att föräldrahemmet alltid är öppet för oss barn. Samma sak är det med mina barn och bonusbarn. Samtliga har kvar sina nycklar, och är alltid välkomna. Skulle vi inte vara hemma så är det bara att sätta nyckeln i låset och gå in. Jag känner många med vuxna barn som har nycklar till sitt föräldrahem.

    Du längtar efter att ditt bonusbarn ska flytta hemifrån, och det är delvis den tanken  som fått dig att "stå ut". Då antar jag att din relation till ditt bonusbarn inte är särskilt gott. Då kommer kanske bonusbarnet inte springa hemma hos er särskilt ofta.

Svar på tråden När eran "bonus" flyttade hemifrån..