• Ca_rr_o87

    gravid och orkar ingenting

    Är gravid i v 11, är helt orkeslös och illamående. Det ända jag vill är att ligga i sängen hela dagen. Gör bara det jag måste vilket är jobba. Blir bättre framåt eftermiddagen men fram tills dess är det bara skit.. Är detta normalt? När blir det bättre..???

  • Svar på tråden gravid och orkar ingenting
  • The Fugly

    Ja, jag var också helt däckad och stannade till och med hemma några dagar i båda mina graviditeter runt v 10-11 bara för att sova (och kräkas). Blev bättre runt v 13-14.

  • Tiny_angel

    Ja e i v 12 nu tror jag. Vart gravid i somras och började då med 5 v semester. Kom tillbaka till jobbet och jobbade ett par pass. Vart sen sjukskriven en månad. E knappt vaken en hel dag. Går och lägger mig från 19.00.... Detta e nog helt normalt. Börjar känna mig gladare och piggare nu. Snart syns magen... Känns lättare att gå tillbaka till jobbet när magen har tittat fram. Hemma 2 v till. Kroppen verkar behöva vila, promenader och bra mat.

  • Babymama1986

    Jag gick in i vecka 11 idag, har vart (och är) trött och illamående konstant.
    Jag väntar tvillingar så vad jag har förstått så är det dubbelt med allt - även illamående och trötthet.
    Hur många väntar ni som är trötta?

  • Ca_rr_o87
    Babymama1986 skrev 2014-09-22 19:11:46 följande:

    Jag gick in i vecka 11 idag, har vart (och är) trött och illamående konstant.
    Jag väntar tvillingar så vad jag har förstått så är det dubbelt med allt - även illamående och trötthet.
    Hur många väntar ni som är trötta?


    Sist jag var o titta så var det bara en :) men är så less på allt som har med symptom och göra just nu. Vill bara vara glad och njuta.
  • jemo2014

    Jag tyckte det var pest och pina med graviditeten fram till vecka 16 då jag började må bra igen. Det är "bara" att försöka  stå ut. Och om man mår väldigt dåligt och inte kan prestera på jobbet är det klart man ska sjukskriva sig! Ingen skulle begära att man skulle jobba samtidigt som man mår illa och kräks om man inte vore gravid ju! Jag tycker att man ska vara snäll mot sig själv Hjärta


Svar på tråden gravid och orkar ingenting