• lislj

    Väntar på plus!

    Hej alla! Vet att det finns liknande sådana här trådar men tänkte skapa en nu för oss som väntar på att plussa! 


    Jag är på bim+5 idag och hoppas på ett plus eller att mensen kommer. Gjorde senast ett test idag som visade negativt.. Hatar denna väntan! Någon annan i samma sits?

    Hoppas att vi kan vänta tillsammans! 

  • Svar på tråden Väntar på plus!
  • Riktigragger

    Hej!
    Själv är jag BIM-1.
    Har inga symtom direkt förutom nästäppa och att jag varit dålig i magen.. Men det blir jag varje gång innan mensen kommer så.


    Har du några symtom?

  • lislj

    Nästäppan har suttit i ett tag samt molvärk sen Äl. Ett annat spännande tecken är att jag inte har några känningar i brösten, brukar alltid ha superömma bröst och bröstvårtor från Äl fram till mensen kommer men nu ingenting.. Därför känns det inte som om mensen är på gång alls.. 


    Har du gjort något test ännu eller väntar du? 

  • Riktigragger

    Okej! Brukar du alltid ha känningar i brösten? Första barnet? Försökt länge?

    Har inte tagit något test. Kommer inte göra det heller. Försökt i många månader så jag har slutat ta tester och väntar bara ut mensen. 

  • lislj

    Har alltid känningar i brösten, de brukar vara riktigt ömma och vuxit till sig lite innan mensen, men nu ingenting alls. 


    Första barnet, är väl andra månaden nu, vi försöker inte helhjärtat heller utan snarare bara låter det ske om det sker. Men som sagt, lite frustrerande när mensen inte kommer. Jag slutade äta minipiller för ett och ett halvt år sen och mensen har varit hyffsat punktlig med en cykel på ungefär 35 dagar. 


    Ni? Första barnet? Inga känningar att mensen är påväg? 

  • Smulan86a

    Hej jag och min sambo försöker nu med för 3e månaden. Bim+16 och 2 negativa test. Min vanliga cykel är runt 29-30 dagar. Känt molvärk och illamående från och till. Högg tag igår precis under tjejmagen typ, någon som varit med om det? Kändes riktigt obehagligt och kom fån ingenstans?

  • lislj
    Smulan86a skrev 2014-09-22 11:16:46 följande:

    Hej jag och min sambo försöker nu med för 3e månaden. Bim+16 och 2 negativa test. Min vanliga cykel är runt 29-30 dagar. Känt molvärk och illamående från och till. Högg tag igår precis under tjejmagen typ, någon som varit med om det? Kändes riktigt obehagligt och kom fån ingenstans?


    Och jag som är otålig på bim+5.. hur vanligt är det att plussa sent? Har läst omkring lite tidigare och det verkar rätt vanligt med de där huggen, jag själv har också känt dem. Och molvärken har jag haft sedan ÄL vilket jag aldrig annars brukar ha så jag har gått omkring och hoppats sen dess ungefär.. 
  • Handtaget

    Hade BiM+11 dagar men likt fasaden kom mensen :( men ger inte upp! På det igen bara :)

  • Smulan86a

    Ja, det är sååå drygt att vänta. Nu vill jag bara veta antingen eller.Jag har läst lite här på forumen och huggen verkar vara rätt normalt som du säger. Jobbigt att gå och hoppas så faktiskt. Kan ju också vara kroppen som spelar ett spratt, men tiden lär väl utvisa om där är ett plus eller inte. Har man lågt med hormoner kan det ju vara att man plussar sent så det gäller bara att hålla tummarna. Hur länge har ni försökt?

  • lislj
    Handtaget skrev 2014-09-22 11:23:44 följande:

    Hade BiM+11 dagar men likt fasaden kom mensen :( men ger inte upp! På det igen bara :)


    Nej va synd!! Är det vi mentalt som skjuter upp mensen eller något... Du får njuta av ett glas vin och köra nästa månad!
  • Smulan86a
    lislj skrev 2014-09-22 11:38:55 följande:

    Nej va synd!! Är det vi mentalt som skjuter upp mensen eller något... Du får njuta av ett glas vin och köra nästa månad!


    Håller med Lisj, det är bara att njuta och försöka igen. Håller tummarna för er alla.
Svar på tråden Väntar på plus!