• Anonym (Kille 31)

    Personalen på IKEA frågade hur mycket min fru vägde:)

    Vi skulle köpa nya sängar på IKEA. Killen på sängavdelningen kunde verkligen sin sak och ville veta vilken säng som passade bäst. Därför frågade han min fru hur mycket hon vägde för att kunna hitta bästa komfort.

    Hon vägrade svara på det:)

    Tycker ni att det var en kränkande fråga. Jag hade svarat direkt at jag väger typ 85 kilo. Jag har inget problem med det.

    Som sagt tycker ni att det var en fräck fråga? Ni får också skriva hur mycket ni väger om ni vill:)

  • Svar på tråden Personalen på IKEA frågade hur mycket min fru vägde:)
  • epikuren

    Jag hade inte haft några problem att svara på det. 
    Hon kanske inte mår bra i sin kropp, försök att vid neutrala tillfällen ge henne bekräftelse på att hon är fin som hon är så att hon kanske kan bli mer avslappnad kring sin vikt. 

  • Anonym (Nope)

    Nej, hur ska han annars kunna ge råd om en bra madrass som passar om han inte frågar? Jag hade inte tagit illa upp iaf, mår man så dåligt över siffran på vågen så får man väl göra något åt det. Så nej alltså, jag tycker inte i det syftet att det är en kränkande fråga.

  • smulpaj01

    Jag hade personligen bara svarat.

    Har din fru komplex för sin vikt så kan det såklart vara känsligt ?

    Är hon normal viktig ?

  • Anonym (Nope)

    Missade sista stycket, jag väger 56 kg till 168 cm.

  • Anonym (Ma)

    Jag som överviktig hade tyckt frågan var jättejobbig och gått därifrån utan att köpa någon säng...

  • Anonym (trist)
    Anonym (Ma) skrev 2014-09-22 11:00:29 följande:

    Jag som överviktig hade tyckt frågan var jättejobbig och gått därifrån utan att köpa någon säng...


    Vad tråkigt att du låter din sjukdom styra så mycket i ditt liv.
  • Birgitta02

    Synd att många är så känsliga för sin vikt. Det är ju jätteviktigt att veta vad nån väger om man ska välja ut rätt säng med rätt fjädring:(.

  • Anonym (Ma)
    Anonym (trist) skrev 2014-09-22 11:04:20 följande:
    Vad tråkigt att du låter din sjukdom styra så mycket i ditt liv.
    Ja, men det är väldigt svårt om man har cancer...Det påverkar hela ens liv. Har du några förslag på hur jag ska göra så att inte min hjärntumör påverkar mitt liv?
Svar på tråden Personalen på IKEA frågade hur mycket min fru vägde:)