• Anonym (tveksam)

    Bög eller Rökare/snusare ?

    jag fick frågan idag (inspirerat här från familjeliv) vilket jag skulle välja om jag lära välja mellan att min son blev bög eller rökare/snusare. 
    blev han bög skulle han aldrig kunna få barn , varken genom adoption eller surrogatmödrar.
    svarade inte för jag blev helt ställd.
    vet inte vad jag ska välja men det lutar åt snusare. 

    vad skulle ni föräldrar som har en son och inga andra barn och kommer heller inte att skaffa fler barn(på riktigt inte hypotetiskt) välja ? 

    vad skulle du som har flera pojkar välja ? 

    vad skulle du som förälder till en ensam flicka välja ? 

    vad skulle du som förälder till flera flickor välja ? 

    vad skulle du som förälder till både en flicka välja om du måste välja en av dem som skall snusa/röka och en av dem som måste bli gay ? 

  • Svar på tråden Bög eller Rökare/snusare ?
  • Whitetrash86

    Skulle ALLTID välja ett homosexuellt barn. Jag vill hellre att mitt barn lever och mår bra till sitt fulla utan barn, än dör i förtid med barn.

  • Whitetrash86
    Anonym (tveksam) skrev 2014-09-22 16:57:04 följande:

    jag är otroligt tveksam , de flesta som röker blir ju inte sjuka och dör i förtid , och de röker ju inte hela livet heller , gay är ju dock något som är permanent ....
    usch pest eller kolera liksom....


    nej, jag förstår verkligen inte problemet... vad är det som är så hemskt med homosexualitet? och ett hälsosamt liv måste ju alltid vara bättre.
    sen skaffar inte jag mina barn för att i framtiden få barnbarn...

    sen skriver du "bög eller rökare.." då måste det ju betyda att barnet måste vara rökare/snusare hela livet ut...
  • sina

    Jag fattar inte riktigt. Är "problemet" att han blir bög eller att han blir barnlös?

  • Centurione

    Snusandet/rökandet, eftersom det är lättare att bota. 

  • jashrinah
    Whitetrash86 skrev 2014-09-22 17:50:21 följande:
    nej, jag förstår verkligen inte problemet... vad är det som är så hemskt med homosexualitet? och ett hälsosamt liv måste ju alltid vara bättre.
    sen skaffar inte jag mina barn för att i framtiden få barnbarn...

    sen skriver du "bög eller rökare.." då måste det ju betyda att barnet måste vara rökare/snusare hela livet ut...
    fast han skulle ju kunna bli en ohälsosam tjock bög med :/ 
  • Lisastina

    men om du fick välja mellan att ditt barn bytte kön i fem minuter varje gång hen nös, eller att hen ständigt lämnade efter sig en sträng av currypulver vart hen än gick? 

    det är en sabla tur att föräldrar inte får välja vissa saker...

    / hälsningar från en icke rökande flata, dotter till två bolmande föräldrar

  • Whitetrash86
    jashrinah skrev 2014-09-22 18:27:01 följande:
    fast han skulle ju kunna bli en ohälsosam tjock bög med :/ 
    absolut, men det är ju inget "jag väljer" 
    nu var ju valet bög eller rökare/snusare...
  • silhuett

    Heterosexuella söner ger väl inte heller någon garanti för att få barnbarn? Obestämd
    Sen säger du att man kan sluta röka/snusa men inte sluta vara homo. Men då borde ju ditt exempel från första början handla om att vara homosexuell eller att röka/snusa hela livet. Annars känns det ju lite skevt.

    Men jag tycker frågan är rätt skev överlag. Jag har två söner, och jag föredrar att de inte drar på sig ohälsosamma laster.

Svar på tråden Bög eller Rökare/snusare ?