• Elin8401

    Syskon nr 2

    Vi försöker nu å skaffa nr 2. Har bim imån el i övermån.
    Har en dotter på 10 månader.
    Någon mer som försöker skaffa syskon el kanske väntar syskon.
    Välkommna hit

  • Svar på tråden Syskon nr 2
  • Mee

    Hej.

    Jag och min sambo har börjat försöka att skaffa oss ett syskon till våran son som är 15 månader.

    Har precis fått min 3 mens efter vi började försöka. Känns surt då vi verkligen längtar efter att få ett syskon. Så nu inväntar vi äl som enligt app ska ske kring 5/10. Men har köpt hem ältester så vi kan pricka in det bättre denna gång. :)

  • Elin8401

    Hej å kul att ni försöker med ett syskon!!

    Tycker att det e jättesvårt å pricka in äl nu efter man fött barn...

    Ja hoppas så på att vi prickade in det nu denna gången. Fick bara myst 2gånger. Bättre än inget iaf ;) orken å tiden finns liksom inte ;)

    Ååå hoppas det tar sig nästa gång för er!!!

    quote=74044976][quote-nick]Mee skrev 2014-09-23 10:28:15 följande:[/quote-nick]

    Hej.

    Jag och min sambo har börjat försöka att skaffa oss ett syskon till våran son som är 15 månader.

    Har precis fått min 3 mens efter vi började försöka. Känns surt då vi verkligen längtar efter att få ett syskon. Så nu inväntar vi äl som enligt app ska ske kring 5/10. Men har köpt hem ältester så vi kan pricka in det bättre denna gång. :)

    [/quote]

  • Mee
    Elin8401 skrev 2014-09-23 11:00:44 följande:

    Hej å kul att ni försöker med ett syskon!!

    Tycker att det e jättesvårt å pricka in äl nu efter man fött barn...

    Ja hoppas så på att vi prickade in det nu denna gången. Fick bara myst 2gånger. Bättre än inget iaf ;) orken å tiden finns liksom inte ;)

    Ååå hoppas det tar sig nästa gång för er!!!


    Ja det är det verkligen! Blev oplanerat gravid i slutet av förra året men fick tyvärr missfall :( Men då kände jag av äl riktigt ordentligt, sedan började jag med P-ring igen och nu känner jag inte av det längre. :/ Så hoppas verkligen att ältesten hjälper oss :)

    Åh håller tummarna för er att det har tagit sig. Det behövs ju bara 1 gång egentligen :P

    Har ni försökt länge? :)
  • Elin8401

    Ne det e 2flrsöket nu då. Eftersom vi prickade in äl helt fel förra gången..

    Ja fick ett mf innan det tog sig med dottern. Va ett vrak då.. Ville så gärna ha barn. Blödde konstant i nöstan 2v innan ja fick komna in å titta å då hittade dom inget.. Så det va bara å blrja om igen.

    Tar det sig inte denna gången ska ja ta å beställa äl tester. Dp får man verkligen svart på vitt när man har äl.

    Ja igentligen behövs der ju bara 1g. Men den gången e verkligen svår å pricka in :)

    Försökte ni många gånger innan ni fick eran pojk


    Mee skrev 2014-09-23 11:09:45 följande:

    Ja det är det verkligen! Blev oplanerat gravid i slutet av förra året men fick tyvärr missfall :( Men då kände jag av äl riktigt ordentligt, sedan började jag med P-ring igen och nu känner jag inte av det längre. :/ Så hoppas verkligen att ältesten hjälper oss :)

    Åh håller tummarna för er att det har tagit sig. Det behövs ju bara 1 gång egentligen :P

    Har ni försökt länge? :)


  • Mee
    Elin8401 skrev 2014-09-23 12:32:42 följande:

    Ne det e 2flrsöket nu då. Eftersom vi prickade in äl helt fel förra gången..

    Ja fick ett mf innan det tog sig med dottern. Va ett vrak då.. Ville så gärna ha barn. Blödde konstant i nöstan 2v innan ja fick komna in å titta å då hittade dom inget.. Så det va bara å blrja om igen.

    Tar det sig inte denna gången ska ja ta å beställa äl tester. Dp får man verkligen svart på vitt när man har äl.

    Ja igentligen behövs der ju bara 1g. Men den gången e verkligen svår å pricka in :)

    Försökte ni många gånger innan ni fick eran pojk


    Usch då! Ja det är aldrig roligt! :/ Jag började småblöda först så tog det lite med ro eftersom man kan blöda lite har jag hört. Sedan kom det mer och vi for in till kvinnokliniken och fick bekräftat ett missfall :(

    Haha ja det är verkligen svårt att träffa rätt :P

    Nej faktiskt inte, 3e försöket tog det förra gången :) Hoppas det inte tar allt för lång tid denna gång heller :)

    Hur gamla är ni? :)
  • Elin8401

    Haha häftigt att ni fyller efter varandra :)

    Här har inte tant röd inte kommit än :) hoppas. hon håller sig borta!!!

  • Mee

    Haha ja, ännu häftigare är att sonen fyller år dagen innan sambon också :P så på 3 dagar har alla i familjen fyllt år ^^

    Oo hoppas hoppas! :D några känningar? :)

  • S Michaela

    Vi väntar just nu syskon till våran 13 månaders son.

    Är i vecka 10 och har UL om 2 veckor!

    Mår tusen gånger sämre än förra gången.

    Blev gravid så fort jag slutade med mina mini - piller, Cerazette. Hade även väldigt lätt för att bli det förra gången.

    Hoppas ni plussar snart! Ska hålla tummarna.

Svar på tråden Syskon nr 2