• Anonym (Q)

    Fråga till er som blev av med oskulden sent eller ni med partner som blev av med oskulden sent.

    Ni som blev av med oskulden sent i livet (efter 25-30 eller senare tex) eller ni som har en partner som blev av med oskulden sent, jag skulle vilja fråga er följande:

    1. Vad var anledningen till att ni/partnern inte fått till det tidigare?
    2. Hur jobbigt för er/partnern var det att fortfarande vara oskuld så länge?
    3. Hur mycket oroade ni/partnern sig för att aldrig träffa någon?
    4. Hur mycket gjorde det för er/partnern att bli av med oskulden? Blev det någon skillnad på livet före/efter? Blev livet lättare?
    Fick det er att se mer positivt på framtiden?
    5. Hur lång tid tog det för er/partnern att bli en bra älskare/älskarinna?

  • Svar på tråden Fråga till er som blev av med oskulden sent eller ni med partner som blev av med oskulden sent.
  • Anonym (Mary)

    Jag själv har blivit oskuld i 16 års åldern. Mer än 30 år senare hade jag en "älskare" som redan hade fru och vuxna barn och ändå inte visste vad att göra när det gäller sex. Hur den karln kunde bli pappa kommer alltid vara en gåta för mig. Hur som helst. Jag fattar inte riktigt ditt problem? Är du eller han oskuld? Varför undrar man hur man kan bli en bra älskare/inna om man inte ens haft sex någon gång?
    Svårt att svara, tycker jag. Lite mer information skulle kunna vara bra.

  • Anonym (Q)
    Anonym (Mary) skrev 2014-09-23 14:51:51 följande:

    Jag själv har blivit oskuld i 16 års åldern. Mer än 30 år senare hade jag en "älskare" som redan hade fru och vuxna barn och ändå inte visste vad att göra när det gäller sex. Hur den karln kunde bli pappa kommer alltid vara en gåta för mig. Hur som helst. Jag fattar inte riktigt ditt problem? Är du eller han oskuld? Varför undrar man hur man kan bli en bra älskare/inna om man inte ens haft sex någon gång?

    Svårt att svara, tycker jag. Lite mer information skulle kunna vara bra.


    Jag är oskuld själv och är intresserad av att höra hur det varit för andra som blivit av med oskulden först sent i livet. Jag frågar inte hur man blir en bra älskare på en gång utan hur lång tid det tagit innan de fått bra kläm på det hela. Vet inte riktigt vad som är oklart med min fråga.
  • Anonym (Mary)
    Anonym (Q) skrev 2014-09-23 15:47:02 följande:
    Jag är oskuld själv och är intresserad av att höra hur det varit för andra som blivit av med oskulden först sent i livet. Jag frågar inte hur man blir en bra älskare på en gång utan hur lång tid det tagit innan de fått bra kläm på det hela. Vet inte riktigt vad som är oklart med min fråga.
    Du är mellan 25 - 30 och oskuld och undrar vad som är oklart att lista upp dessa frågor utan att öht kommit i kontakt med den biten? Ja, den listan låter lite oklart för mig. Ett steg efter det andra.
  • Anonym (Hot and clean)

    Jag var oskuld tills jag var 26. 

    1. Vad var anledningen till att ni/partnern inte fått till det tidigare?

    Jag var sedan jag var liten med i en frikyrka och det var bara så att man höll på sig. I mitten av mina tonår slutade jag gå i den kyrkan. Jag var/är fortfarande kristen men delar inte min gamla församlings värderingar. Det var en mildare variant av sekt. Sen hade jag inte lust att hoppa isäng med första bästa utan jag ville ha i alla fall några veckors förhållande innan sexet. Och första killen jag var tillsammans med lite längre blev den som jag hade sex med första gången. 

    2. Hur jobbigt för er/partnern var det att fortfarande vara oskuld så länge? 

    Inte ett dugg. 

    3. Hur mycket oroade ni/partnern sig för att aldrig träffa någon?

    Inte alls. Jag är snygg och populär och inte blev jag mindre intressant för att jag var "svår" att få isäng. 

    4. Hur mycket gjorde det för er/partnern att bli av med oskulden? Blev det någon skillnad på livet före/efter? Blev livet lättare?

    Över huvud taget ingen skillnad, mer än att manhade ett nytt trevligt nöje att ägna sig åt
    Fick det er att se mer positivt på framtiden?

    Nej?

    5. Hur lång tid tog det för er/partnern att bli en bra älskare/älskarinna?

    Jag tror att jag är en naturbegåvning. Sexet blev bra redan efter några gånger och min partner har aldrig sagt något annat än WOOOOWWW. 

  • Anonym (Q)
    Anonym (Mary) skrev 2014-09-23 16:04:35 följande:

    Du är mellan 25 - 30 och oskuld och undrar vad som är oklart att lista upp dessa frågor utan att öht kommit i kontakt med den biten? Ja, den listan låter lite oklart för mig. Ett steg efter det andra.


    Om syftet med frågan måste vara glasklar så ok. Jag är oskuld och drygt 30. Jag har haft ett par träffar med en tjej och även om vi inte är nära att hamna i säng än så har jag en viss oro kring detta. Kanske svårt att förstå om man själv blev av med oskulden när man var 16.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Q) skrev 2014-09-23 14:30:05 följande:

    Ni som blev av med oskulden sent i livet (efter 25-30 eller senare tex) eller ni som har en partner som blev av med oskulden sent, jag skulle vilja fråga er följande:

    1. Vad var anledningen till att ni/partnern inte fått till det tidigare?
    2. Hur jobbigt för er/partnern var det att fortfarande vara oskuld så länge?
    3. Hur mycket oroade ni/partnern sig för att aldrig träffa någon?
    4. Hur mycket gjorde det för er/partnern att bli av med oskulden? Blev det någon skillnad på livet före/efter? Blev livet lättare?
    Fick det er att se mer positivt på framtiden?
    5. Hur lång tid tog det för er/partnern att bli en bra älskare/älskarinna?


    Min förra partner blev av med oskulden i 25-årsåldern.

    1. Jag var hans första flickvän, ingen tjej hade visat intresse för honom tidigare och han var för blyg för att visa intresse själv. Sedan blev jag intresserad av honom och visade det. Han hade inte ens kysst någon före det.
    2. Jag tror att det oroade honom lite men inte jättemycket. Han kände typ att "det här måste jag ta tag i snart, gå och prata med en psykolog om det eller så för att se vad som är fel". Men sedan blev ju vi ihop.
    3. Se ovan, han oroade sig men var inte helt förtvivlad över det ännu.
    4. Jag tror att det gjorde det lättare, han kände för första gången att någon faktiskt fann honom attraktiv så det boostade hans självförtroende enormt. Speciellt eftersom jag "ansågs" vara en attraktiv tjej och han inte var den enda i vår bekantskapskrets som var intresserad av mig. Sedan så hade vi en väldigt intim relation känslomässigt också och han hade inte tidigare öppnat sig så för någon på det planet heller och det hade givetvis också en stor inverkan. Nu är han ju singel igen eftersom han gjort slut med mig men verkar ha mycket högre självförtroende än innan vi träffades, så det har ju gjort en stor skillnad på så sätt, även fast han inte har lyckats hitta någon ny på nästan två år (sedan han gjorde slut med mig). Men han verkar se väldigt positivt på framtiden.
    5. Det var helt okej redan första gången eftersom han var så inkännande och empatisk sexuellt, men han kom inte då vilket var ju lite trist. Däremot gick det bra andra gången och redan då var det jättebra, bästa sexet jag haft. Det berodde nog inte på att han var skicklig så, utan mer på att vi passade så bra ihop sexuellt. Alla killar jag varit med tidigare hade föredragit en annan sorts sex medan han och jag gillade samma. Däremot lärde han sig aldrig att bli bra på oralsex - han provade några få gånger men var så försiktig och mer bara petade lite med tungan några sekunder och sedan var det liksom bra. Det gav inte mig så mycket, men allt annat med sexet var så bra att det inte spelade någon roll alls.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hot and clean) skrev 2014-09-23 16:10:51 följande:

    Jag var oskuld tills jag var 26. 

    1. Vad var anledningen till att ni/partnern inte fått till det tidigare?

    Jag var sedan jag var liten med i en frikyrka och det var bara så att man höll på sig. I mitten av mina tonår slutade jag gå i den kyrkan. Jag var/är fortfarande kristen men delar inte min gamla församlings värderingar. Det var en mildare variant av sekt. Sen hade jag inte lust att hoppa isäng med första bästa utan jag ville ha i alla fall några veckors förhållande innan sexet. Och första killen jag var tillsammans med lite längre blev den som jag hade sex med första gången. 

    2. Hur jobbigt för er/partnern var det att fortfarande vara oskuld så länge? 

    Inte ett dugg. 

    3. Hur mycket oroade ni/partnern sig för att aldrig träffa någon?

    Inte alls. Jag är snygg och populär och inte blev jag mindre intressant för att jag var "svår" att få isäng. 

    4. Hur mycket gjorde det för er/partnern att bli av med oskulden? Blev det någon skillnad på livet före/efter? Blev livet lättare?

    Över huvud taget ingen skillnad, mer än att manhade ett nytt trevligt nöje att ägna sig åt Fick det er att se mer positivt på framtiden?

    Nej?

    5. Hur lång tid tog det för er/partnern att bli en bra älskare/älskarinna?

    Jag tror att jag är en naturbegåvning. Sexet blev bra redan efter några gånger och min partner har aldrig sagt något annat än WOOOOWWW. 


    Tack för svar. Vår bakgrund är väldigt olika men kul att få läsa hur det var för dig.
  • Anonym (Mary)
    Anonym (Q) skrev 2014-09-23 16:20:48 följande:
    Om syftet med frågan måste vara glasklar så ok. Jag är oskuld och drygt 30. Jag har haft ett par träffar med en tjej och även om vi inte är nära att hamna i säng än så har jag en viss oro kring detta. Kanske svårt att förstå om man själv blev av med oskulden när man var 16.
    Du borde fundera hur du öht får någon i din säng istället för att fundera hur du blir någon bra älskare/älskarinna, visst?
  • Anonym (Tjej)

    Kan också säga att jag funderade innan första sexet på om han var oskuld, för han sade ingenting om det men något med magkänslan gjorde att jag trodde det (han berättade efter första sexet). Jag minns att jag hoppades på att han skulle vara det, för jag tycker att det gör sexet mer speciellt. Hade han sagt det före vi hade haft sex så hade första sexet säkert blivit ännu bättre. Vet inte om de flesta tjejer tänker så, men jag tycker absolut det.

  • Anonym (Q)
    Anonym (Mary) skrev 2014-09-23 16:25:12 följande:

    Du borde fundera hur du öht får någon i din säng istället för att fundera hur du blir någon bra älskare/älskarinna, visst?


    Förvisso, men det är inte det tråden handlar om. Jag har haft ett par sådana trådar tidigare.
Svar på tråden Fråga till er som blev av med oskulden sent eller ni med partner som blev av med oskulden sent.