• carlrei

    Vem köper Crocs till sina barn egentligen?

    Detta är verkligen inget påhopp, utan jag och mina vänner är otroligt nyfikna varför man köper Crocs tofflor eller stövlar till sina barn? Är det barnen som tjatar eller är det av komfortsjäl man köper dom? Är dom verkligen så fula som många verkar tycka, eller är de nya designerna på deras tofflor och stövlar i trend?

    Vi är nämligen några studenter på Handelshögskolan i Göteborg, och undrar om ni också har lust att svara på vår korta enkätundersökning om just varför människor köper Crocs, HÄR

    Är sjukt intresserade av detta ämne även på ett personligt plan, så alla åsikter uppskattas starkt!

  • Svar på tråden Vem köper Crocs till sina barn egentligen?
  • Ellie

    Jag har själv foppatofflor och det finns inget som slår dem som arbetsskor. Går omkring i dem hela dagarna, utan att få ont i knän eller rygg som jag kan få av andra tofflor.

    Mitt barn har fått crocs stövlar. Jag köpte dem mest för att de vägde så lite, men de fick också bra betyg på vattentäthet. Hon tycker om dem och vill gärna ha dem även inomhus. Ett stort minus är att de inte andas bra, så sockarna blir fuktiga även om hon går omkring med stövlarna inne. Fick bli ett par med annat märke också.

  • Drottningen70

    De är så praktiska när man åker och badar. Man kan ta ned dom i vattnet, och hoppa i dem med blöta fötter efter att ha sköljt bort sanden, utan att behöva stå och balansera.

  • Stårschan

    Jag funderar också över vilka det är som köper äkta märkescrocs till sina växande barn när det finns likadana noname-foppisar på ICA för en femtiolapp.

    Jag hatade foppatofflorna intensivt i flera år, men har fallit till föga i och med att de är så satans praktiska.

  • Litet My

    Jättepraktiska när man själv ellerbarnen bara ska ut i trädgården eller slänga sopor. Man slipper dessutom nertryckta hälar på de vanliga skorna när barnen bara inte orkar ta på vanliga skor för att gå ut och hämta nåt.

  • No Logo

    Har Crocs på båten, de repar inte durken och ger bra grepp när man hoppar iland på en klippa, samt som badtofflor eftersom de är lätta att ta av/på och tål vatten.

  • IsDimma
    Drottningen70 skrev 2014-09-23 16:03:54 följande:

    De är så praktiska när man åker och badar. Man kan ta ned dom i vattnet, och hoppa i dem med blöta fötter efter att ha sköljt bort sanden, utan att behöva stå och balansera.


    Jag läste om en rätt så stor pojk, han kan ha varit tio eller elva år som badade med ett par foppatofflor. Det var tydligen inte så lyckat eftersom dom flöt upp när han skulle simma och när fötterna åkte upp åkte huvudet ner.

    Och det var tydligen inte så lätt att bara sparka av dom heller...
  • Drottningen70
    IsDimma skrev 2014-09-23 18:17:46 följande:

    Jag läste om en rätt så stor pojk, han kan ha varit tio eller elva år som badade med ett par foppatofflor. Det var tydligen inte så lyckat eftersom dom flöt upp när han skulle simma och när fötterna åkte upp åkte huvudet ner.

    Och det var tydligen inte så lätt att bara sparka av dom heller...


    Nu badar han ju inte med dom utan vill hoppa i skor innan han går upp eftersom han inte vill få sandiga fötter. Vem badar med skor?
  • Indianica

    Jag använder Crocs som inneskor, eftersom de är billiga och sköna (märkesvarianten håller i en evighet så¨i längden blir de billiga). Vore de inte så osnygga skulle jag lätt använda dem som arbetsskor också.

    När mina barn var små, typ för 6-7 år sedan hade "alla" barn i deras ålder Crocs,det sågs som enkla sandaler, lätta för barnen att bara hoppa i och ur sommartid. Däremot blir de väldigt hala på fuktigt gräs och fullständigt livsfarliga då, så ur den synvinkeln är de värdelösa.

    Nu är jag lärare och när jag idag pratar med barn om Crocs (ur miljösynvinkel) brukar dock många barn inte veta vad Crocs är för något....så jag tycker populäriteten verkar sjunka drastiskt?

  • violan

    Min dotter har ett par stövlar från crocs av det enda skälet att de fick bäst i test. Men vid tofflor går gränsen, inga foppisar i mitt hem! :)

Svar på tråden Vem köper Crocs till sina barn egentligen?