• Anonym (Blä :()

    Sambon vill ligga med andra

    Antingen själv eller typ trekant och dyl.
    Han har sagt det för några år sen, men skämtade bort det och nu har han tagit upp det flera gånger.
    Han säger att eftersom jag är hans enda kan han inte låta bli att undra hur det är med andra, men att han gärna vill att jag är med och att jag får träffa andra också.
    Jag har sagt att det inte är något jag vill, men det kommer ändå upp gång på gång och jag börjar känna mig riktigt ledsen nu och vet inte hur jag ska hantera det.
    Känner mig mer äcklad för varje gång och det gör mig riktigt olycklig att han fortsätter tjata Gråter

  • Svar på tråden Sambon vill ligga med andra
  • Anonym (Uttråkad?)

    Det låter som din kille är lite uttråkad med ert sexliv. När jag var ihop med en kille där det inte var så spännande (varken i relationen eller i sängen) så drömde jag också om att ha sex med andra.

    Jag älskade min kille, men jag var inte kär i honom längre. Ett par år senare tog det slut mellan oss.

    Försök prata om varför han vill testa andra. Vad tror han det kommer att ge? har han fantasier han vill leva ut? Vill han ha mer spänning?

    Bli inte sårad, bli glad i stället för att han vågar ta upp det. Och ha ett öppet sinne och lyssna på vad han har att säga.

  • Anonym (Kina)

    Det är okej att tala om sexuella fantasier, men om partnern inte vill så får man antingen lägga av med att tjata och finna sig i det eller göra slut om det känns viktigare än förhållandet. 

    Nu är jag rätt drastisk av mig, jag hade nog sagt att jag ändrat mig och insett att han haft rätt i att ni borde ha ett fritt förhållande och att du därför testat en annan kille förra helgen och hade sjukt bra sex och nu ska ni träffas igen ikväll.....{#emotions_dlg.djavulsk}

  • Anonym (förstår honom)

    Jag förstår hur han känner. Jag är likadan. Jobbar för att få ligga med andra än min man. Min man är mer som dig.

    Jag tycker att min sexualitet är för värdefull för att endast dela med en person. Även om jag älskar min man så tänder jag på andra.

    Mitt tips är att inte vara för hård mot honom utan lyssna på vad han egentligen säger. Lägg alla värderingar och gammalmodiga normer åt sidan. Lycka till!

  • eslah

    Jag säger precis tvärtom, du ska skita fullständigt i honom och hans sabla behov. Vill du inte leva i ett såkallat öppet förhållande så ska du inte göra det, vill han det så släpp taget om honom. Gör kanske ont i början, men går du med på saker för att han vill mot din egen vilja så brukar du bara våld mot dig själv.

  • cirkusmusen
    Anonym (förstår honom) skrev 2014-09-23 19:05:17 följande:

    Jag förstår hur han känner. Jag är likadan. Jobbar för att få ligga med andra än min man. Min man är mer som dig.

    Jag tycker att min sexualitet är för värdefull för att endast dela med en person. Även om jag älskar min man så tänder jag på andra.

    Mitt tips är att inte vara för hård mot honom utan lyssna på vad han egentligen säger. Lägg alla värderingar och gammalmodiga normer åt sidan. Lycka till!


    Det här var det dummaste.

    TS, gå inte med på något som du inte vill. Hade min partner ens nämnt saken hade det varit slutet för oss. Jag tycker att man kan kräva av en partner att denne verkligen vill vara med en och bara en.
  • Fool

    Iof bra att ha kommunicerar och säger vad han vill , mindre bra att han tjatar för att försöka få sin vilja igenom.

    Prata allvar med honom , förklara att du inte tänker gå med på vad han vill , att det går emot dina sexuella preferenser och det får han acceptera , men att du gärna vill veta varför han vill ha det så och att du är villig att se om ni kan hitta någon lösning som ni BÅDA kan leva med.

  • Anonym (lösning)
    Fool skrev 2014-09-23 19:55:30 följande:

    Iof bra att ha kommunicerar och säger vad han vill , mindre bra att han tjatar för att försöka få sin vilja igenom.

    Prata allvar med honom , förklara att du inte tänker gå med på vad han vill , att det går emot dina sexuella preferenser och det får han acceptera , men att du gärna vill veta varför han vill ha det så och att du är villig att se om ni kan hitta någon lösning som ni BÅDA kan leva med.


    Vilken lösning skulle det vara?
  • Anonym (Blä :()

    Känner mig inte det minsta gammalmodig som inte vill att min partner sen tio år ligger med andra.

    Finns inte på kartan att jag kommer ge med mig, jag vill inte. Önslar bara att jag kunde få honom att sluta tjata. Vi har absolut inget tråkigt sexliv, det är inte det, utan han är nyfiken på hur det känns med andra..

  • Anonym (förstår honom)

    Vad är det som gör att du absolut inte kan låta honom ha sex med andra? Varför känner du att du har "rätten" att missunna honom en trekant?

    Frågar inte för att döma utan för att jag är nyfiken.

  • Anonym (Blä :()

    För att jag inte vill leva med någon som ligger med andra! Jag har väl för tusan all rätt i världen att avgöra om jag är okej med det? Väljer han ändå att göra det så har han gjort sitt val, att splittra familjen för sin nyfikenhets skull.

  • Anonym (uiiui)
    Anonym (förstår honom) skrev 2014-09-23 20:51:23 följande:

    Vad är det som gör att du absolut inte kan låta honom ha sex med andra? Varför känner du att du har "rätten" att missunna honom en trekant?

    Frågar inte för att döma utan för att jag är nyfiken.


    Man vill väl helt enkelt inte dela sin partner?
    Det är väl inte så konstigt.
  • Anonym (lösning)
    Anonym (förstår honom) skrev 2014-09-23 20:51:23 följande:

    Vad är det som gör att du absolut inte kan låta honom ha sex med andra? Varför känner du att du har "rätten" att missunna honom en trekant?

    Frågar inte för att döma utan för att jag är nyfiken.


    Jag skulle snarare fråga mig vad det är som gör att man vill dela sin partner med andra?
  • Helenmedh
    Anonym (Blä :() skrev 2014-09-23 20:54:11 följande:
    För att jag inte vill leva med någon som ligger med andra! Jag har väl för tusan all rätt i världen att avgöra om jag är okej med det? Väljer han ändå att göra det så har han gjort sitt val, att splittra familjen för sin nyfikenhets skull.
    Självklart har du rätt till dina känslor. Likaså han. 
    Jag tycker att du helt sonika säger: Nej, jag vill verkligen inte detta och är det något du absolut måste fortsätta prata om och/eller göra så kan jag inte leva med dig längre. Tyvärr. 

    Då har du fått sagt ditt och han får avgöra själv hur pass "viktigt" det är för honom att ligga med någon annan. 
  • Fool
    Anonym (lösning) skrev 2014-09-23 20:16:14 följande:
    Vilken lösning skulle det vara?
    Bra fråga , det är väl det de ska försöka hitta tillsammans ?
    Finns nog ingen magic wand lösning för alla förhållande i världen , varje par får nog försöka hitta en lösning som passar dem bäst. Men en bra start är väl att de får till en rak och öppen dialog , tex om varför han känner som han gör ?
  • Anonym (Usch)

    Var i en liknande sits, i mitt förhållande gick det dock så långt att han hotade med att göra slut om vi inte hade trekant med en annan tjej. Jag hade kanske kunnat se mellan fingrarna om han gjorde saker själv och jag slapp veta, men att han krävde att jag skulle ligga med en annan tjej också Skrikandes trots många år tillsammans gjorde jag slut.

  • sextiotalist

    För mig hade svaret varit enkelt.
    Du har två val, du tar och lever ut dina drömmar, men den dagen så lämnar jag dig.
    Du får acceptera att det är dina drömmar och fortsätta leva med dig.

    Jag är gammaldags, men jag vill inte dela det sexuella med någon annan med min sambo och vill han dela det sexuella med någon annan, så får han välja, mig eller någon annan

  • Jennie med ie

    Du ska givetvis inte delta i en trekant om du inte vill, och du har självklart rätt att vilja leva i ett monogamt förhållande 

    Han å sin sida har rätt till sin önskan, sin lust, men gör inte rätt i att tjata.

    Jag undrar dock, har du nån gång lyssnat ordentligt på honom? På riktigt? Eller har du när han tagit upp det direkt bara "nej jag vill inte" och sen vägrat fortsätta samtalet om saken? Jag tänker att han kanske tar upp det upprepade gånger för att han inte känner att han inte fullt ut kunnat och fått säga vad han vill... 

  • Anonym (Inte ok)

    Jag hade inte velat vara tillsammans med någon som vill ha sex med andra. Han måste ju respektera din vilja att inte vilja ha trekant. Jag skulle inte klara av att veta om han fantisera om att ha sex med andra, det är fantasier att vara otrogen enl mig. Du har rätt att vara lycklig och känna dig trygg i ditt förhållande. Kan du inte det borde du överväga att lämna, istället för att det påverkar din självkänsla.

Svar på tråden Sambon vill ligga med andra