• mivarsson

    Hårda knölar!?

    Hej! Jag har sedan ca 1 månad tillbaka haft två knölar ca 2 cm bakom vänstra örat. Knölarna sitter bredvid varandra och är stenhårda. Båda är ca 1-1,5 cm i diameter men en av dem är lite högre. Båda har växt sen jag först kände dem.

    För ca 1 vecka sedan hittade jag ytterligare en knöl. Denna är dock mer i ärtstorlek (ca 0,5 cm i diametern) och lite mer elastisk och sitter på högra sidan av nacken (ungefär vid hårfästet). Denna har också växt lite då jag kan känna den tydligare nu än jag gjorde för en vecka sedan. 

    För 3 dagar sedan hittade jag ännu en liten knöl. Lite, lite mindre än den förra men den är också elastisk och sitter på samma ställe i nacken fast på andra sidan. Denna och den andra lilla sitter alltså nästan helt symmetriskt.

    Någon som har en aning om vad det kan vara och om det är värt att gå till läkaren och kolla upp det? Jag har nämligen ganska så fullt upp för tillfället och har svårt att finna tiden att ta mig till vc i onödan.

    Vad tror ni? 

  • Svar på tråden Hårda knölar!?
  • LitenLarv

    Min första tanke är att det är svullna lymflörtlar. Att lymfkörtlarna är svullna beror troligtvis på att du har en infektion i kroppen.

    Jag tycker det låter som en bra idé att uppsöka läkare.


    Tror på anknytningsteori och attachment parenting
Svar på tråden Hårda knölar!?