• Anna198407

    Förvärkar i v27? Normalt?

    Befinner mig i v27 . Känner ibland ett tryck neråt under magen som gör ont, ibland känns det som mensvärk .
    Jag är en aktiv tjej som tycker om att motionera eller egentligen träna men om jag går ut på en joggingrunda så får jag denna smärtan vilket gör att jag inte vågat springa längre sedan ett par veckor tillbaka . Går nu bara promenader i lugnare tempo vilket fungerar bättre .
    Detta är mitt första barn så jag vet inte riktigt hur allt känns kring en graviditet men om jag googlar på sammandragningar och förvärkar så verkar min smärta stämma mer in på förvärkar.
    Är detta normalt att känna redan nu såhär tidigt? Eller är det något som jag gör fel som gör att jag får det? Typ tar i mer än jag borde?

  • Svar på tråden Förvärkar i v27? Normalt?
  • Grynet2010

    Det är absolut normalt med förvärkar det får man tidigt i graviditeten det är livmoderns uppgift att tråna inför förlossningen. Jag får kraftiga förvärkar om jag provar att bära något eller går för fort m.m

    Det är bara att lyssna på kroppen så att inte dessa förvärkar blir så pass kraftiga så dom förvandlas till riktiga värkar.

Svar på tråden Förvärkar i v27? Normalt?