• Anonym (Ej tatuerad)

    Jag är inte min makes idealkvinna!

    Min man har nu flera gånger sagt att han tycker kvinnor med tatueringar, helst hela armarna och som ser ut som en femtiotals pinuppa är otroligt vackra och tatueringar är sexiga. Jag ser varken ut som en pinuppa eller är tatuerad. Det gör mig otroligt ledsen. Jag ser långt ifrån ut som den idealkvinna han beskriver. Och det känns som om jag skulle behöva tatuera mig och bli nån annan för att han ska attraheras av mig. Han säger att han älskar mig men då måste man väl inte berätta att tatuerade kvinnor är attraktiva. Det gör ju mig ledsen. Det hjälper inte att jag ber till honom att knipa igen. Han kan tom säga det inför våra vänner och klemar med de tjejer som är tatuerade och andra tatuerade tjejer klemar med hans tatueringar som han mer än gärna visar upp.
    Idag känns det som om han bara är med mig av bekväma skäl. Jag tar hand om ekonomin, barnen och hushållet. Att han bara väntar på den rätta tatuerade pinuppan som vill ta över min roll så han får sina drömmar uppfyllda.

  • Svar på tråden Jag är inte min makes idealkvinna!
  • cirkusmusen
    Anonym (Ej tatuerad) skrev 2014-09-23 21:53:13 följande:

    Min man har nu flera gånger sagt att han tycker kvinnor med tatueringar, helst hela armarna och som ser ut som en femtiotals pinuppa är otroligt vackra och tatueringar är sexiga. Jag ser varken ut som en pinuppa eller är tatuerad. Det gör mig otroligt ledsen. Jag ser långt ifrån ut som den idealkvinna han beskriver. Och det känns som om jag skulle behöva tatuera mig och bli nån annan för att han ska attraheras av mig. Han säger att han älskar mig men då måste man väl inte berätta att tatuerade kvinnor är attraktiva. Det gör ju mig ledsen. Det hjälper inte att jag ber till honom att knipa igen. Han kan tom säga det inför våra vänner och klemar med de tjejer som är tatuerade och andra tatuerade tjejer klemar med hans tatueringar som han mer än gärna visar upp.
    Idag känns det som om han bara är med mig av bekväma skäl. Jag tar hand om ekonomin, barnen och hushållet. Att han bara väntar på den rätta tatuerade pinuppan som vill ta över min roll så han får sina drömmar uppfyllda.


    Är inte riktigt i samma sits som dig. Men min kille säger påpekar oftast saker på andra kvinnor som han tycker är fula. Vilket får mig att fundera på hur jag själv ser ut, i bland kommenterar han saker som jag själv har. Så jag känner samma som dig där...
  • eslah

    Hm, jag har personligen väldigt svårt för den typen av män som håller på så som din gör. Mobbarmentalitet och respektlös, antagligen är han en osäker typ som triggas lite av att trycka till dig. Visst har vi alla ideal och kan attraheras av vissa typer, men man respekterar sin partner. Och vem sjutton tror han att han är egentligen? Att hela omgivningen skulle vara intresserad av att höra hur tokig han är i bruttor som har bläck på kroppen som var o varannan har idag.......snark och intresseklubben antecknar!

    Nej jag tycker att det är dags att du biter ifrån på riktigt och visar/säger att hans beteende verkligen sårar dig, mena allvar. Skiter han i det så borde du ta dig en allvarlig funderare på om det är en sådan man du vill leva med?! Livet är banne mig för kort för att spendera på respektlösa svin.

  • Centurione

    Alltså, både män och kvinnor har nog sina fantasier. Ofta skulle man inte vilja vara tillsammans med det man drömmer om ändå, i verkligheten. Men man reagerar på det på filmduken eller TV-rutan... Det bästa i det läget är förstås att hålla tyst. Men det finns många tjejer också som är lika okänsliga, och måste påpeka hur sexiga vältränade killar är, eller tatuerade killar, eller svarta killar (om de är tillsammans med en vit), eller killar med en farlig utstrålning.

    Kan du inte försöka prata ut med honom om detta? Och sedan säga att du inte vill höra något sådant - att du blir ledsen..?

    Annars får du väl börja likadant, och alltid påpeka hur snygga och sexiga killar är som har något som din kille inte har... Borde göra susen! 

  • Anonym (Ej tatuerad)
    Centurione skrev 2014-09-23 22:13:31 följande:

    Alltså, både män och kvinnor har nog sina fantasier. Ofta skulle man inte vilja vara tillsammans med det man drömmer om ändå, i verkligheten. Men man reagerar på det på filmduken eller TV-rutan... Det bästa i det läget är förstås att hålla tyst. Men det finns många tjejer också som är lika okänsliga, och måste påpeka hur sexiga vältränade killar är, eller tatuerade killar, eller svarta killar (om de är tillsammans med en vit), eller killar med en farlig utstrålning.

    Kan du inte försöka prata ut med honom om detta? Och sedan säga att du inte vill höra något sådant - att du blir ledsen..?

    Annars får du väl börja likadant, och alltid påpeka hur snygga och sexiga killar är som har något som din kille inte har... Borde göra susen! 


    Jag har försökt ge igen med samma mynt men blev kallad för billig hora, fitta och slampa i samma mening. Då sa jag att svarta mäns snoppar är gigantiskt stora om man jämför med hans. Då hade vi precis kollat på en p-rulle. Då har jag ändå bara varit med min man och ingen annan. Så säger han så. Jag går inte ens igång på svarta män men tänkte ge igen men det fick jag tusenfalt tillbaka.
  • Anonym (han är mr piggy)
    Anonym (Ej tatuerad) skrev 2014-09-23 22:18:55 följande:
    Jag har försökt ge igen med samma mynt men blev kallad för billig hora, fitta och slampa i samma mening. Då sa jag att svarta mäns snoppar är gigantiskt stora om man jämför med hans. Då hade vi precis kollat på en p-rulle. Då har jag ändå bara varit med min man och ingen annan. Så säger han så. Jag går inte ens igång på svarta män men tänkte ge igen men det fick jag tusenfalt tillbaka.
    du har valt fel man, eller nej jag kan inte ens kalla honom för 'man' då han bara låter som en omogen snorunge

    du är värd mer än så här och han kommer nog aldrig at tändra på sig, inte nog med att han visar på noll respekt eller tanke för dina känslor han har dessutom två olika regelmått för er båda, han får men du får inte

    avsluta och träffa nåon ny så kommer du sitta sen och undra hur du kunde stå ut med en så'n gris så länge för trust me 99% av tjejer finner din partner oattraktiv och grisig och skulle aldrig vilja ha honom de övriga är tejer med lågt självförtroende eller hunsade tjejer, var inte en av dom


  • Anonym (Ej tatuerad)
    Anonym (han är mr piggy) skrev 2014-09-23 22:35:55 följande:
    du har valt fel man, eller nej jag kan inte ens kalla honom för 'man' då han bara låter som en omogen snorunge

    du är värd mer än så här och han kommer nog aldrig at tändra på sig, inte nog med att han visar på noll respekt eller tanke för dina känslor han har dessutom två olika regelmått för er båda, han får men du får inte

    avsluta och träffa nåon ny så kommer du sitta sen och undra hur du kunde stå ut med en så'n gris så länge för trust me 99% av tjejer finner din partner oattraktiv och grisig och skulle aldrig vilja ha honom de övriga är tejer med lågt självförtroende eller hunsade tjejer, var inte en av dom


    Tack!

    Ska försöka få honom att gå i terapi eller nåt. Han måste inse att han sårar den som älskar honom. Och som han själv påstås älska.

    Jag blir bara så ledsen. Vill inte tatuera mig men vill känna mig attraktiv av den jag älskar.
  • eslah
    Anonym (Ej tatuerad) skrev 2014-09-23 22:18:55 följande:

    Jag har försökt ge igen med samma mynt men blev kallad för billig hora, fitta och slampa i samma mening. Då sa jag att svarta mäns snoppar är gigantiskt stora om man jämför med hans. Då hade vi precis kollat på en p-rulle. Då har jag ändå bara varit med min man och ingen annan. Så säger han så. Jag går inte ens igång på svarta män men tänkte ge igen men det fick jag tusenfalt tillbaka.


    Nej det där går fetbort! Osäker liten fjant, skaffa dig en kärleksfull man istället som kan bjuda dig på många åkturer.
  • Anonym (han är mr piggy)
    Anonym (Ej tatuerad) skrev 2014-09-23 22:47:36 följande:
    Tack!

    Ska försöka få honom att gå i terapi eller nåt. Han måste inse att han sårar den som älskar honom. Och som han själv påstås älska.

    Jag blir bara så ledsen. Vill inte tatuera mig men vill känna mig attraktiv av den jag älskar.
    fast ska man vara riktigt rak och ärlig här så.. det är inte konstiga saker vi pratar om här utan om empati som man borde ha från början, du ska helt enkelt inte behöva tala om för någon att dom inte ska såra dig, och han är väl inte mentalt handikappad på något sätt han förstår väl vad som är rätt och fel

    men kanske terapi kan hjälpa? men såna typer brukar antingen inte vilja gå eller så går dom och säger ja till allt men fortsätter visa dåligt beteende och ändrar sig inte alls

    lycka till i vad du än gör, se till att du ger dig själv det värde som han inte gör
  • Centurione
    Anonym (Ej tatuerad) skrev 2014-09-23 22:18:55 följande:
    Jag har försökt ge igen med samma mynt men blev kallad för billig hora, fitta och slampa i samma mening. Då sa jag att svarta mäns snoppar är gigantiskt stora om man jämför med hans. Då hade vi precis kollat på en p-rulle. Då har jag ändå bara varit med min man och ingen annan. Så säger han så. Jag går inte ens igång på svarta män men tänkte ge igen men det fick jag tusenfalt tillbaka.
    Det där är ingen bra man för dig. En vettig man kallar inte sin kvinna för sådana ord, oavsett vad. Och vad lär han era barn..? Du måste gå och ta barnen därifrån!
  • Anonym (r)
    Centurione skrev 2014-09-24 07:07:39 följande:
    Det där är ingen bra man för dig. En vettig man kallar inte sin kvinna för sådana ord, oavsett vad. Och vad lär han era barn..? Du måste gå och ta barnen därifrån!
    Barnen kan hon nog inte ta någonstans om det inte är så att hon har ensam vårdnad.
  • Anonym (Ej tatuerad)

    Jag tog upp detta med honom för nån timma sedan. Han undrande om jag var knäpp. Jag är hans idealkvinna säger han men han tycker tatueringar är fräcka på brudar med pinuppa stil. Ändå känns det inte okej och jag känner mig ledsen. Han fattar inte varför. Ändå förklarar jag att det inte känns roligt när han hela tiden ska prata om det. Precis som han blev ledsen med svarta snoppar borde han förstå att jag blir ledsen när han pratar om tatuerade pinuppor och om hur snyggt det är. Nu har han dragit iväg med polaren. Nu känns det som om allt är mitt fel.

  • Anonym (Ej tatuerad)
    Centurione skrev 2014-09-24 07:07:39 följande:
    Det där är ingen bra man för dig. En vettig man kallar inte sin kvinna för sådana ord, oavsett vad. Och vad lär han era barn..? Du måste gå och ta barnen därifrån!
    Det har hänt en gång och då sent på kvällen och barnen är för små för att förstå. De sov eftersom vi tittade på en barnförbjuden filmsnutt. Och han är en bra pappa. Skulle aldrig neka mina barn att få vara med sin pappa. Jag är ingen elak mamma. Och han skadar inte barnen. Och han har inte heller sagt detta inför barnen så de har inte sett mig ledsen. Kanske han skulle bli lyckligare med en tatuerad pinuppa. Men jag tror inte barnen skulle bli det och det vet han.
  • Mary2940
    Anonym (Ej tatuerad) skrev 2014-09-24 17:56:10 följande:

    Jag tog upp detta med honom för nån timma sedan. Han undrande om jag var knäpp. Jag är hans idealkvinna säger han men han tycker tatueringar är fräcka på brudar med pinuppa stil. Ändå känns det inte okej och jag känner mig ledsen. Han fattar inte varför. Ändå förklarar jag att det inte känns roligt när han hela tiden ska prata om det. Precis som han blev ledsen med svarta snoppar borde han förstå att jag blir ledsen när han pratar om tatuerade pinuppor och om hur snyggt det är. Nu har han dragit iväg med polaren. Nu känns det som om allt är mitt fel.


    Det är inte ditt fel, men samtidigt kan jag som utomstående se att han säger ju faktiskt att du är hans idealkvinna, men att han gillar tatuerade brudar...

    Så det jag tycker du ska göra är att acceptera att du är nummer 1, det finns andra som är snygga (ungefär som att man kan ju tycka om fler än en glass-sort, men måste man välja så väljer man sin "ideal"-glass) men att det sårar dig att han ska hålla på och bräka om det hela tiden, vilket jag inte heller skulle gilla. Så jag tycker  att det är det du ska fokusera på att få honom att förstå...
  • Anonym (Ta hand om dig)
    Anonym (Ej tatuerad) skrev 2014-09-23 22:47:36 följande:
    Tack!

    Ska försöka få honom att gå i terapi eller nåt. Han måste inse att han sårar den som älskar honom. Och som han själv påstås älska.

    Jag blir bara så ledsen. Vill inte tatuera mig men vill känna mig attraktiv av den jag älskar.
    Ta inte det här fel nu, men jag tycker du borde gå i terapi, det är jättebra att du säger åt honom men han verkar skita i det, lägga all skuld på dig. Då tänker jag att du borde arbeta på din självkänsla, jag tror du har låg självkänsla och att det är därför du stannar kvar och tar så mycket skit från honom.

    Han borde antagligen gå i terapi men du slösar dyrbar tid på honom.
Svar på tråden Jag är inte min makes idealkvinna!