• Anonym (Orolig)

    Romskt barn blev slagen av mamman, varför ingrep inte polisen?

    Försöker sova men kan inte... Idag när jag på min jobbrast var på väg till Ica för att köpa lite lunch så såg jag hur en romsk/rumänsk kvinna som brukar sitta och tigga vid mitt jobb smiskade sitt barn, uppskattningsvis 6 år kanske, hårt flera gånger. Jag blev väldigt ställd men ringde polisen! När polisen sedan kom dit (jag var tvungen att gå tillbaka till jobbet) så ser jag från mitt jobb hur polisen bara pratar med kvinnan och sedan går?? Vad hände? Är det inte olagligt för "turister" att slå sina barn? Fattar noll...

  • Svar på tråden Romskt barn blev slagen av mamman, varför ingrep inte polisen?
  • Anonym (orka!)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-24 00:05:23 följande:

    Försöker sova men kan inte... Idag när jag på min jobbrast var på väg till Ica för att köpa lite lunch så såg jag hur en romsk/rumänsk kvinna som brukar sitta och tigga vid mitt jobb smiskade sitt barn, uppskattningsvis 6 år kanske, hårt flera gånger. Jag blev väldigt ställd men ringde polisen! När polisen sedan kom dit (jag var tvungen att gå tillbaka till jobbet) så ser jag från mitt jobb hur polisen bara pratar med kvinnan och sedan går?? Vad hände? Är det inte olagligt för "turister" att slå sina barn? Fattar noll...


    Varför orka ta upp kvinnans ursprung?!Det är handlingen i sig som är det väsentliga!
  • Anonym (säkert)
    Anonym (orka!) skrev 2014-09-24 00:51:51 följande:
    Varför orka ta upp kvinnans ursprung?!Det är handlingen i sig som är det väsentliga!
    exakt
    och vilken normal människa går bara ifrån, självklart hade man stannat vid ett sån't tillfälle så hade man fått ringa in till jobbet och förklara, har svårt att se att ett jobb skulle straffa sina anställda för att dom  ingriper när ett barn blivit misshandlat

    men antagligen bara ännu en av dessa irriterande och faktiskt vidriga trådar av fördomsfulla människor som tror att vi är så dumma att dom kan manipulera oss.
    och att utyttja hemska saker som barnmisshandel.. fy vad lågt isåfall

    en slog och en gick, i mina ögon lika illa, men värst är alltså rasister som utnyttjar utsatta barn för att föra fram sin vidriga propaganda

    så vem av dom är du ts - den som gick eller den som försöker sprida rasitiska fördomar

  • Anonym (orka!)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-24 01:20:58 följande:

    Precis så!


    Det låter helknäppt!Bryr du dig inte om människor mer än så?
  • Anonym (säkert)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-24 01:12:07 följande:

    Eeeh, fan vilka sjuka svar. Jag är själv invandrare era jävla nötter.


    a) Även invandrare kan vara rasister och ha fördomar, detta vet alla som har utbildning eller lite allmän kunskap om saker och ting

    b) om man går ifrån för att ens jobb är viktigare när man ser att inget görs när ett barn har blivit misshandlad är man oempatisk alternativt lider av en allvarligare störning och ,återigen, utan kunskap då de flesta inser att det måste finnas bevis för att en människa ska kunna fällas för brott
    för annars skulle ju vilken rasistisk dåre som helst kunna anmäla brott lite hur som helst enbart grundat på tex.. att någon var rom

    så antingen är du en fördomsfull människa som likt många andra startar tråd efter tråd med rasistiska budskap eller så är du en människa som gick ifrån när et tbarn blev misshandlat
    enligt dig och vad du skriver i trådstarten är du den som gick, själv är jag inte övertygade om det men oavsett finner jag dig osympatisk

    Ett barn som blir misshandlat ska få hjälp, man går inte ifrån pga att 'man måste till jobbet', man använderinte heller något så fruktansvärt som barnmisshandel för att föra fram sunkiga och fördomsfulla åsikter, det finn singen anledning att ta upp ursprunget, var ho nvänsterhänt också? glasögon? grått hår?

  • Anonym
    Anonym (orka!) skrev 2014-09-24 00:51:51 följande:
    Varför orka ta upp kvinnans ursprung?!Det är handlingen i sig som är det väsentliga!
    Men Gud. Poängen är ju att TS undrar om samma lagar/regler som alla som bor här måste rätta sig efter även gäller EU-migranter. Är det så jävla konstigt? Sen det här med att stanna som många skriver. Alla känner sig inte modiga nog att ge sig in i offentlig konflikt med okända. Bra att ringa polisen iaf.
  • Anonym (säkert)
    Anonym skrev 2014-09-24 03:49:18 följande:
    Men Gud. Poängen är ju att TS undrar om samma lagar/regler som alla som bor här måste rätta sig efter även gäller EU-migranter. Är det så jävla konstigt? Sen det här med att stanna som många skriver. Alla känner sig inte modiga nog att ge sig in i offentlig konflikt med okända. Bra att ringa polisen iaf.
    Men  nu handlar det inte om att ge sig in i konflikter med okända utan som jag skrev:
    Anonym (säkert) skrev 2014-09-24 01:26:10 följande:
    b) om man går ifrån för att ens jobb är viktigare när man ser att inget görs när ett barn har blivit misshandlad är man oempatisk alternativt lider av en allvarligare störning och ,återigen, utan kunskap då de flesta inser att det måste finnas bevis för att en människa ska kunna fällas för brott
    Anonym (säkert) skrev 2014-09-24 01:26:10 följande:
    a) Även invandrare kan vara rasister och ha fördomar, detta vet alla som har utbildning eller lite allmän kunskap om saker och ting

    b) om man går ifrån för att ens jobb är viktigare när man ser att inget görs när ett barn har blivit misshandlad är man oempatisk alternativt lider av en allvarligare störning och ,återigen, utan kunskap då de flesta inser att det måste finnas bevis för att en människa ska kunna fällas för brott
    för annars skulle ju vilken rasistisk dåre som helst kunna anmäla brott lite hur som helst enbart grundat på tex.. att någon var rom

    så antingen är du en fördomsfull människa som likt många andra startar tråd efter tråd med rasistiska budskap eller så är du en människa som gick ifrån när et tbarn blev misshandlat
    enligt dig och vad du skriver i trådstarten är du den som gick, själv är jag inte övertygade om det men oavsett finner jag dig osympatisk

    Ett barn som blir misshandlat ska få hjälp, man går inte ifrån pga att 'man måste till jobbet', man använderinte heller något så fruktansvärt som barnmisshandel för att föra fram sunkiga och fördomsfulla åsikter, det finn singen anledning att ta upp ursprunget, var ho nvänsterhänt också? glasögon? grått hår?

    För du inser väl också att när det gäller brott som endast kan styrkas av vittnen så måste vittnet givetvis finnas på plats och lämna sin redovisning, det finns något som kallas rättsäkerhet i Sverige, så för att återigen citera mig själv
    Anonym (säkert) skrev 2014-09-24 01:26:10 följande:
    för annars skulle ju vilken rasistisk dåre som helst kunna anmäla brott lite hur som helst enbart grundat på tex.. att någon var rom

    Du skrev om att ts undrade om samma lagar gäller, då borde väl ts grimligtvis också veta vilka lagar som gäller eller hur, så hon är mycket välmedveten om att hon skulle stannat på plats men istället skyllde hon på jobbet(hon använde jobbet som ursäkt dessutom det stod inget om att honvar rätt) men sen hade hon all tid i världen att stå och titta ut genom förnstret,

    den påstådda händelsen känns lika genomskinlig som fönstret, bara en tråd till för att misskreditera invandrare, vi har sett det förr, annars handlar det om en väldigt oupplyst och oempatisk människa
  • Anonym (Rasist)

    Polisen vågade väl inget annat. Hade han ingripit och gjort något hade han ju blivit utmålad som rasist i media.

  • Venne

    Lämnade du dina uppgifter ens? Annars var det ju antagligen så att hon nekade och då fanns inget bevis. Du hade ju gått.

  • Dr Mupp

    Vad ska de göra? De kan ju knappast omhänderta barnet eftersom barnet ju officiellt inte bor i landet. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (säkert)
    Venne skrev 2014-09-24 14:22:08 följande:

    Lämnade du dina uppgifter ens? Annars var det ju antagligen så att hon nekade och då fanns inget bevis. Du hade ju gått.


    precis, det här vet ju ts om då hon hänvisar till våra lagar.. för inte kan det vara så att det bara är ytterligare en sunkig rasisttråd för att misskreditera romer..

    det här med rättsamhälle är tydligen inte så viktigt för fördomsfulla/själviska människor som tydligen finner det viktigare att stå och titta genom fönstret än att lämmna vittnesmål när ett barn har blivit misshandlat


  • Anonym (säkert)
    Anonym (Rasist) skrev 2014-09-24 14:18:36 följande:

    Polisen vågade väl inget annat. Hade han ingripit och gjort något hade han ju blivit utmålad som rasist i media.


    ytterligare ett exempel på hur man försöker sprida fördomsfulla åsikter om något som någon slags sanning


Svar på tråden Romskt barn blev slagen av mamman, varför ingrep inte polisen?