• Anonym (Hjälp)

    jag trodde att jag hade svamp men kan man få såna här utslag av det?!

    Ja som rubriken, är gravid och livrädd för att det ska vara farligt. Nu har jag fått dessa utslag också och dom svider och kliar.
    Har inga "svampflytningar" heller som man "borde" ha vid svamp.. Någon som känner igen eller haft liknande?!

    Det är alltså på insidan av yttre blygdläpparna dom sitter mest. Men även lite uppe vid klitoris..

  • Svar på tråden jag trodde att jag hade svamp men kan man få såna här utslag av det?!
  • Anonym (F)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-09-24 00:07:03 följande:

    Ja som rubriken, är gravid och livrädd för att det ska vara farligt. Nu har jag fått dessa utslag också och dom svider och kliar.

    Har inga "svampflytningar" heller som man "borde" ha vid svamp.. Någon som känner igen eller haft liknande?!

    Det är alltså på insidan av yttre blygdläpparna dom sitter mest. Men även lite uppe vid klitoris..


    Är det du som har tagit bilden?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (F) skrev 2014-09-24 00:10:14 följande:
    Är det du som har tagit bilden?
    Ehh.. Ja? 
  • Anonym (Rebecka)

    Men det ser ju ut som blåsor? Jag skulle gå till gyn om jag var du, det kan vara herpes och om du har det är det jätteviktigt att få diagnos eftersom du inte får föda vaginalt om du har blåsorna...

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Rebecka) skrev 2014-09-24 08:05:38 följande:
    Men det ser ju ut som blåsor? Jag skulle gå till gyn om jag var du, det kan vara herpes och om du har det är det jätteviktigt att få diagnos eftersom du inte får föda vaginalt om du har blåsorna...
    Jag googlade på herpesblåsor och tycker inte att det är så jättelika ändå? Fast jag vet ju såklart inte, har aldrig haft herpes.. Kan man få det bara sådär nu? 
  • Anonym (Rebecka)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-09-24 08:07:06 följande:
    Jag googlade på herpesblåsor och tycker inte att det är så jättelika ändå? Fast jag vet ju såklart inte, har aldrig haft herpes.. Kan man få det bara sådär nu? 
    Ja, det kan man. 
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Rebecka) skrev 2014-09-24 08:08:12 följande:
    Ja, det kan man. 
    Okej tack! 
    Får jag fråga om du har haft herpes eller om du sett herpesblåsor? För jag tycker inte att det liknar det jag kan googla fram utan jag tycker det ser mest nött och skavt ut liksom vid närmare anblick.. Men som sagt, jag vet ju inte då jag aldrig varit med om detta..
  • Anonym (Rebecka)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-09-24 08:50:33 följande:
    Okej tack! 
    Får jag fråga om du har haft herpes eller om du sett herpesblåsor? För jag tycker inte att det liknar det jag kan googla fram utan jag tycker det ser mest nött och skavt ut liksom vid närmare anblick.. Men som sagt, jag vet ju inte då jag aldrig varit med om detta..
    Japp, har herpes. 
  • Anonym (Hjälp)

    Ville bara tala om att jag varit hos bm nu och det var varken svamp eller herpes. Det var bara torrfläckar typ. Blir väldigt torr så jag kliar tydligen sönder huden.

    Aja, ska smörja med olivolja varje dag för att hålla det fuktigt :)

Svar på tråden jag trodde att jag hade svamp men kan man få såna här utslag av det?!