• Bedragenfemkant

    Otrogen - femkant

    Fick för några dagar sedan reda på att min sambo som jag varit ihop med sedan 15 år att hon hade en mörk hemlighet. Vi har bägge tidigare erkänt och kommit över en otrohet som hände under det andra året då både jag och hon var otrogna under samma vecka.

    De första tre åren hade vi distansförhållande, hon umgick med ett 10 år äldre par som bodde i samma stad som hon gjorde. En kväll hade hon tillsammas med dem och ett par till haft gruppsex, en orgie, en femkant! Hon känner att hon delvis blev inlurad i det. Hon fantiserade om att vara med en annan tjej egentligen. Hon har mått dåligt över det i 12 år hon är riktigt ledsen för att det hände... Hon har känt sig smutsig att hon var i orgie.

    Jag är helt chockad, pendlar fram och tillbaks med vad jag känner. Mår fysiskt dåligt. Magen har värkt konstant i tre dagar, har inte kunnat arbeta. Det är ju så länge sedan men min bild av henne har ändrats. Jag har så många frågor på varför. Jag har själv fantiserat om att tillsammans med henne vara med ett annat par i minst tio år men inte tidigare vågat säga något tills förra året. Det har gjort att vi ibland pratat dirty om det för att liva upp i sängen.

    Vi har pratat konstant sen i helgen. När hon först erkände det kände hon sig så smutsig. Nu mår hon bättre för att jag fått henne att förstå att jag inte tycker att hon är smutsig för det men att jag är så ledsen att hon gick med på det.

    Jag har så många frågor, jag mår stundtals så dåligt, vill inte att det ska gå ut över våra två små barn. Vill inte separera, men vill inte heller leva med det och känna att livet blir dystert.

    Förhållandet har inte alltid varit bra och jag har många gånger känt att jag kommer i andra hand. Hoppas nu att när detta har kommit ut ska göra att hon visar mig mer kärlek. Jag vet att hon älskar mig och hon är snäll, men inte alltid djupt omtänksam...

    Funderar att gå till terapeut men vill inte prata med andra människor om det här. Funderar på om hon ska kontakta sina gamla vänner och reda ut om de lurade in henne in det eller om det kanske var hon som för naiv. Hon ville inte att där skulle varit ett annat par....

    Hur tusan går man vidare? Vill reda ut det här nu, inte att det gör att jag vaknar upp gammal och ångrar att jag stannat kvar i förhållandet. Om nu allt blir bättre efter hennes erkännande, hur skapar jag en låda i mitt hjärta tillräckligt stor att låsa in det här i?

  • Svar på tråden Otrogen - femkant
  • krillesthlm

    seriöst ett 12 år gammalt case....ehh damma av dig och gå vidare...lycka till

  • Anonym (Inte det samma)

    Til at starte med, vil jeg sige at jeg SLET ikke et i samme situation som dig med fælles børn og et langvarigt forhold - så ingen sammenligning der

    Når dette er sagt, har jeg netop oplevet noget ligende. Jeg har single i 3 år, og fandt så den mest fantastiske kvinde i mit liv - mit livs forelskese!
    Vi havde det fantastisk, alting fungerede som jeg aldrig har oplevet det før.

    Men der kom indimellem nogle mærkelige kommentarer, hints, oplysninger. Eksempelvist blev der spillet en sang i radioen - en sang man bestemt IKKE danser vals til, men en slags dirty dance sang. Og kommentaren var: OJ den sang har jeg danset meget til og haft jätte kul til.
    Et andet eksempel, var at der var en sang fra et bestemt land i radioen, og hun gik hen og slukkede radioen. Og jeg spurgte hvorfor - hun svarede, at de fleste af de mænd hun havde haft kom fra det land som, den sang kom fra.
    Jeg sagde, at det var jeg ikke klar over, vidste ikke engang fra hvilket land denne sang kom fra, og at det ikke bekymrede mig. DET der bekymrede mig var hvis HUN fik associationer, minder frem o.s.v. omkring andre mænd når den sang blev spillet - Hendes svar var at det fik hun.

    På et tidspunkt, tog jeg tyren ved hornene. Og sagde direkte til hende, at nu ville jeg fandme vide hvilken slags kvinde hun havde været. Meget modvilligt fortalte hun mig, at hun (i mine øjne) havde været meget aktiv med mænd, at hun havde haft perioder i hendes liv hvor hun havde haft det dårligt. Og som jeg tolker det simpelthen havde "medicineret" sig selv med mænd og sex.

    Blandt andet havde hun haft en party periode i hendes liv (først var det på 2 år, dette bleve ændret til 1 1/2 år, og endeligt kom det frem at det faktisk var 3,5 år) hvor hun havde "shoppet" rundt mellem mindst 9 forskellige KK, hun mødtes med disse mænd både når hun var i byen og i løbet af ugen og havde sex. Udover dette havde der været et utal af one-night-stand, med tilfældige mænd hun havde mødt i byen.
    Hun har aldrig anvendt kondom, været smittet med blandt anden klamydia flere gange. Typen som havde stået på danse gulvet og hänglat med sine veninder, og danset "dirty" for at tiltrække sig mænds opmærksomhed. HUn fortalte at hun ved flere lejligheder havde været så fuld, når hun var taget hjem med en mand, at hun kun havde set akten i glimt og simpelthen var usikker på om der overhovedet havde været sex, med hvem og evt med hvor mange.

    Selvom disse oplevelser var 10 år gamle, kunne jeg simpelhen ikke leve med sandheden, jeg kunne ikke holde ud, at den jeg elskede mest havde været sådan en kvinde, jeg kunne ikke holde tanken ud.
    Og jeg blev desværre nødt til at gøre det slut.
    Jeg fortryder idag bitterligt at jeg nogensinde spurgte - I could not handle the thruth.

    Så min kommentar til dig er, jo mindre du ved, jo bedre. Hvis din partner har behov for at afklare noget, så lad hende gøre det. Men det er HENDES ikke dit.
    Og se om du ikke kan gemme det "lidt" du vedj

  • nickname01
    Bedragenfemkant skrev 2014-09-24 12:26:20 följande:

    Fick för några dagar sedan reda på att min sambo som jag varit ihop med sedan 15 år att hon hade en mörk hemlighet. Vi har bägge tidigare erkänt och kommit över en otrohet som hände under det andra året då både jag och hon var otrogna under samma vecka.

    De första tre åren hade vi distansförhållande, hon umgick med ett 10 år äldre par som bodde i samma stad som hon gjorde. En kväll hade hon tillsammas med dem och ett par till haft gruppsex, en orgie, en femkant! Hon känner att hon delvis blev inlurad i det. Hon fantiserade om att vara med en annan tjej egentligen. Hon har mått dåligt över det i 12 år hon är riktigt ledsen för att det hände... Hon har känt sig smutsig att hon var i orgie.

    Jag är helt chockad, pendlar fram och tillbaks med vad jag känner. Mår fysiskt dåligt. Magen har värkt konstant i tre dagar, har inte kunnat arbeta. Det är ju så länge sedan men min bild av henne har ändrats. Jag har så många frågor på varför. Jag har själv fantiserat om att tillsammans med henne vara med ett annat par i minst tio år men inte tidigare vågat säga något tills förra året. Det har gjort att vi ibland pratat dirty om det för att liva upp i sängen.

    Vi har pratat konstant sen i helgen. När hon först erkände det kände hon sig så smutsig. Nu mår hon bättre för att jag fått henne att förstå att jag inte tycker att hon är smutsig för det men att jag är så ledsen att hon gick med på det.

    Jag har så många frågor, jag mår stundtals så dåligt, vill inte att det ska gå ut över våra två små barn. Vill inte separera, men vill inte heller leva med det och känna att livet blir dystert.

    Förhållandet har inte alltid varit bra och jag har många gånger känt att jag kommer i andra hand. Hoppas nu att när detta har kommit ut ska göra att hon visar mig mer kärlek. Jag vet att hon älskar mig och hon är snäll, men inte alltid djupt omtänksam...

    Funderar att gå till terapeut men vill inte prata med andra människor om det här. Funderar på om hon ska kontakta sina gamla vänner och reda ut om de lurade in henne in det eller om det kanske var hon som för naiv. Hon ville inte att där skulle varit ett annat par....

    Hur tusan går man vidare? Vill reda ut det här nu, inte att det gör att jag vaknar upp gammal och ångrar att jag stannat kvar i förhållandet. Om nu allt blir bättre efter hennes erkännande, hur skapar jag en låda i mitt hjärta tillräckligt stor att låsa in det här i?


    Jag tycker du inte ska döma henne för gamla synder... Hade du själv nappat på dylikt om tillfälle erbjudits? Sannolikt klingar dina magkänslor av och du inser hon är samma människa fast du bara känner henne mer. Håll ut!
    Volvo cutis
  • Anonym (N)
    Bedragenfemkant skrev 2014-09-24 12:26:20 följande:

    Fick för några dagar sedan reda på att min sambo som jag varit ihop med sedan 15 år att hon hade en mörk hemlighet. Vi har bägge tidigare erkänt och kommit över en otrohet som hände under det andra året då både jag och hon var otrogna under samma vecka.

    De första tre åren hade vi distansförhållande, hon umgick med ett 10 år äldre par som bodde i samma stad som hon gjorde. En kväll hade hon tillsammas med dem och ett par till haft gruppsex, en orgie, en femkant! Hon känner att hon delvis blev inlurad i det. Hon fantiserade om att vara med en annan tjej egentligen. Hon har mått dåligt över det i 12 år hon är riktigt ledsen för att det hände... Hon har känt sig smutsig att hon var i orgie.

    Jag är helt chockad, pendlar fram och tillbaks med vad jag känner. Mår fysiskt dåligt. Magen har värkt konstant i tre dagar, har inte kunnat arbeta. Det är ju så länge sedan men min bild av henne har ändrats. Jag har så många frågor på varför. Jag har själv fantiserat om att tillsammans med henne vara med ett annat par i minst tio år men inte tidigare vågat säga något tills förra året. Det har gjort att vi ibland pratat dirty om det för att liva upp i sängen.

    Vi har pratat konstant sen i helgen. När hon först erkände det kände hon sig så smutsig. Nu mår hon bättre för att jag fått henne att förstå att jag inte tycker att hon är smutsig för det men att jag är så ledsen att hon gick med på det.

    Jag har så många frågor, jag mår stundtals så dåligt, vill inte att det ska gå ut över våra två små barn. Vill inte separera, men vill inte heller leva med det och känna att livet blir dystert.

    Förhållandet har inte alltid varit bra och jag har många gånger känt att jag kommer i andra hand. Hoppas nu att när detta har kommit ut ska göra att hon visar mig mer kärlek. Jag vet att hon älskar mig och hon är snäll, men inte alltid djupt omtänksam...

    Funderar att gå till terapeut men vill inte prata med andra människor om det här. Funderar på om hon ska kontakta sina gamla vänner och reda ut om de lurade in henne in det eller om det kanske var hon som för naiv. Hon ville inte att där skulle varit ett annat par....

    Hur tusan går man vidare? Vill reda ut det här nu, inte att det gör att jag vaknar upp gammal och ångrar att jag stannat kvar i förhållandet. Om nu allt blir bättre efter hennes erkännande, hur skapar jag en låda i mitt hjärta tillräckligt stor att låsa in det här i?


    Du var också otrogen mot henne , det är onödigt att sura och gnälla efter så många år.

    Ta hjälp med en terapeut om du inte kan klara själv situationen.
  • Trinetrine

    Hahaha lite sjovt (kul) att du skriver t på danska :P men alla danskar förväntar väl sig att folk ska kunna danska och PRATA DANSKA. För alla danska ord är ju sååklart likt svenska. Åh just det , inte svenska, svensk är det ju ;) om man vill skriva på korrekt dansk ;) får man fråga bor du i sverige du som skrev på dansk?;)

  • Anonym (Grattis)

    Släpp det..var glad att hon provat o inte blir nyfiken framöver. Känns som du är avundsjuk att du inte fick vara med på en skön orgie...?

  • Anonym (samba)

    Fri sexualitet går som trådar in i otrohet, det går inte att komma ifrån.Det är lättare att prova sånt om man är helt singel.
    Har man gjort det innan man möttes hör ju det till denne persons förflutna och som kvinna är man dålig då? Är man förtappad? Sämre än andra?
    För ännu i våra dagar är en man en riktig karl om han gör det medan tjejerna är slampor
    Däremot om man i en relation är och varit otrogen och sedan gör detta ett party en fest som slutar i en femkant då är det värre
    Hur påverkar sånt här en relation? 
    Om man får ont i magen, mår dåligt och grubblar kan man nog inte utan vidare släppa det och gå vidare
    Överenskommelser som öppna förhållanden,  fri sexualitet, göra grupp var för sig, och prova tillsammans är inte lätt
    Samhället som det idag ser ut har fri sexualitet men vi talar väldigt lite om att klamydia är något man riskerar flera gånger plus andra sjukdomar och känslorna runt omkring .
    I detta fallet räknas det som otrohet.
    Är man så pass stark att man kan släppa det och gå vidare ? Terapeut är nog att rekommendera

    Vi behöver en ny sorts öppenhet som gör att vi talar öppet om hur det känns. 
    Fri sexualitet har kommit för att stanna trots dom risker det faktiskt innebär
    Att försöka förnya sitt sexuella liv ihop och samtidigt dra in andra där det kanske också slutar med att man kan bli attraherad av någon annan är att ta en risk det går inte att komma ifrån
    Man ska vara medveten om att man tar risker både psykiskt och fysiskt.Man kan få klamydia HIV gonnorre kondylom flatlöss,  och herpes och hepatit B, samt lymfgranuloma venerum och mycoplasma genitalium
    Klamydia får man kallt räkna med flera gånger om man gör det ofta
    Tyvärr ju fler man ligger med ju större risk om man gör det regelbundet

    Tala ut är mitt råd, Att ta lätt på saken och gå vidare går ju inte i nuläget och att vara trogen  framöver
    Fri sexualitet gäller att alla är överens .Inte sagt att det är lätt.Alla har fantasier Frågan är hur det påverkar en relation

    Är man i par har man ju någonting ihop tillsammans.Kan man dra in andra in det utan att reagera?
    Satsa på eran relation försök läka det som hänt och reparera ..

Svar på tråden Otrogen - femkant