• Draken

    Barnmorskan berättade könet - vi ville inte veta!

    Dagens antiklimax...
    Vi fick göra ett extra TUL idag i vecka 34+2 pga att de skulle kontrollera en sätesbjudning. Jag har tidigare varit noggrann med att säga att vi inte vill veta könet. Nu glömde jag bort det då det var lite rörigt och barnmorskan slängde ur sig:
    "åh där är pungen".
    Jag svarade:
    "Jaså. Det visste vi inte."
    Hon:
    "Ojdå! Jag trodde ni visste!"
    Självklart är det viktigaste att barnet är friskt men vi ville vänta till förlossningen ju...spekulationerna gjorde ju mina långa väntansdagar lättare.
    Ville bara skriva av mig lite.

  • Svar på tråden Barnmorskan berättade könet - vi ville inte veta!
  • Cornellia

    Då kan ju ju spekulera om vad han kan vara för en liten person, istället för att spekulera om vad barnet har mellan benen.

  • Venna

    Klantigt gjort av barnmorskan!


    Jag förstår att du tycker att det förtog lite av spänningen, det skulle jag också ha tyckt. Men det mest spännande är ju kvar ändå- att få träffa den lilla krabaten så småningom!

  • Draken
    Tines skrev 2014-09-25 21:38:04 följande:

    Gjort är gjort......


    Oh no! Jag trodde att jag kunde få hjälp att spola tillbaka tiden...Oskyldig
  • Draken
    Venna skrev 2014-09-25 21:48:29 följande:

    Klantigt gjort av barnmorskan!


    Jag förstår att du tycker att det förtog lite av spänningen, det skulle jag också ha tyckt. Men det mest spännande är ju kvar ändå- att få träffa den lilla krabaten så småningom!


    Tack för trevligt svarGlad
    Ja, jag ville mest gnälla lite. Håller ju såklart med om att det mest spännande finns kvar. Jag kan bara inte rå för att det känns så snopetSkäms Sedan finns det självklart mycket värre saker man kan få höra/råka ut för på ett ultraljud. 
  • Utbrytarkonst

    Samma sak hände mig, på ett extra ultraljud som jag var på, fast jag visste redan då sedan innan, men tyckte ändå att det var lite klantigt gjort, utifall att jag inte hade velat veta. Läkaren slängde ur sig "allt ser så bra ut med den lilla tjejen så" :O

  • Fritext

    Tyckte min sa "hon" under undersökningen idag.

    Sen när jag frågade om hon kunde kolla könet "så låg navelsträngen ivägen men hon TRODDE det var ej flicka" och visade hur hon såg det

Svar på tråden Barnmorskan berättade könet - vi ville inte veta!