• leg4

    Är det olagligt att vara full på offentlig plats?

    Vår 2 månader gamla dotter har precis somnat och hon kommer förhoppningsvis att sova hela natten :) Jag och min fru tänker därför gå ut och dricka alkohol och röka hasch ikväll. Tyvärr blir jag väldigt lätt berusad av alkohol och jag har hamnat i fyllecell mer än 20 gånger under detta år. Någonting som jag har funderat på är hur lagstiftningen ser ut. Är det olagligt att vara full på offentlig plats? Jag tycker om att dricka och röka några gånger i veckan, men jag vill inte göra någonting olagligt. Kan man bli åtalad om man är berusad offentligt?

  • Svar på tråden Är det olagligt att vara full på offentlig plats?
  • Iarwain

    Två olika frågor:

    Är det olagligt att vara full på offentlig plats?
    Nej

    Kan man bli åtalad om man är berusad offentligt?
    Ja

  • Diamant

    Du vill inte göra något olagligt men du vill röka hasch? Hur går den ekvationen ihop? 
    Och ska ni lämna bebisen ENSAM hemma medan ni är iväg och är onyktra/påtända?? 
    Nej det är inte olagligt att vara full på offentliga platser (det är USA du tänker på), däremot om du blivit lobbad så många gånger så måste du väl tillslut fatta vinken att alkohol/hasch inte är din grej??

    Jag hoppas att denna tråden inte är sann.. 

  • Drottningen70

    Olagligt eller ej så kommer ert barn att omhändertas om det framkommer att ni lämnat barnet ensamt för att gå ut och berusa er.

  • leg4

    Det var en trevlig kväll igår. Tyvärr fick vi inte tag på något hasch men vi drack oss riktigt berusade och jag kom hem i hyfsat bra skick i morse. Min fru fick dock övernatta i fyllecell, men hon är hemma nu. Vår dotter verkar må bra trots att vi var borta hela natten. Hon verkade väldigt glad att se oss

    Vi tänker gå ut ikväll igen och vi behöver en barnvakt i Solna som kan ta hand om vår dotter i natt. Hör av er om ni vill ställa upp. Vi betalar bra.

  • Akua
    jaghopparhögt skrev 2014-09-27 17:22:04 följande:
    Om du hade varit intagen i fyllecell mer än 20 gånger i år hade soc varit hemma hos er för längesedan.
    Petter och jag skrev 2014-09-27 17:41:06 följande:

    Jag har en liberal inställning till vad man kan skoja om, men det här känns inte roligt. Alls.


  • leg4
    Petter och jag skrev 2014-09-27 17:41:06 följande:

    Jag har en liberal inställning till vad man kan skoja om, men det här känns inte roligt. Alls.


    Vad får dig att tro at detta är ett skämt? Vi vet att vi dricker för mycket, men det finns inget vi kan göra. Vår dotter blir ju inte lidande av det (det är ju inte hon som dricker) och det är huvudsaken.

    Vi hitade ingen barnvakt åt vår dotter, så vi har diskuterat och kommit fram till att vi skall gå ut och festa ändå. Vi får chansa att vår dotter inte vaknar under natten. Vi dricker några glas vin här hemma och går sedan ut på krogen ca. 22:00. Förhoppningsvis slipper vi fyllecell och kan komma hem innan 04:00 imorgon.
  • Drottningen70
    leg4 skrev 2014-09-27 20:04:35 följande:

    Vad får dig att tro at detta är ett skämt? Vi vet att vi dricker för mycket, men det finns inget vi kan göra. Vår dotter blir ju inte lidande av det (det är ju inte hon som dricker) och det är huvudsaken.

    Vi hitade ingen barnvakt åt vår dotter, så vi har diskuterat och kommit fram till att vi skall gå ut och festa ändå. Vi får chansa att vår dotter inte vaknar under natten. Vi dricker några glas vin här hemma och går sedan ut på krogen ca. 22:00. Förhoppningsvis slipper vi fyllecell och kan komma hem innan 04:00 imorgon.


    Du kanske tycker det är roligt att skoja om detta, men faktum är att såna föräldrar existerar. Och har man upplevt resultaten på nära håll så känns änmet inte underhållande över huvudtaget. Verkligheten räcker till jag lovar...
  • Akua
    leg4 skrev 2014-09-27 20:04:35 följande:

    Vad får dig att tro at detta är ett skämt? Vi vet att vi dricker för mycket, men det finns inget vi kan göra. Vår dotter blir ju inte lidande av det (det är ju inte hon som dricker) och det är huvudsaken.

    Vi hitade ingen barnvakt åt vår dotter, så vi har diskuterat och kommit fram till att vi skall gå ut och festa ändå. Vi får chansa att vår dotter inte vaknar under natten. Vi dricker några glas vin här hemma och går sedan ut på krogen ca. 22:00. Förhoppningsvis slipper vi fyllecell och kan komma hem innan 04:00 imorgon.


    Du beter dig på ett mycket osmakligt och vidrigt sätt när du tycker detta är kul.

    Om du skriver mer om hur du misshandlar sin dotter så kontaktar jag polisen.
  • Gert

    Festa på, du lever bara en gång. Din dotter överlever nog. 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • leg4

    Vi kom hem nyss efter en bra kväll med både alkohol och gräs. Vår dotter verkar må bra. Det är så underbart att se henne ligga och sova så fridfullt. Jag är världens lyckligaste pappa (dock lite onykter för tillfället).

    Till alla er som tror att detta bara är ett skämt; väx upp!

  • Diamant
    leg4 skrev 2014-09-28 04:51:07 följande:

    Till alla er som tror att detta bara är ett skämt; väx upp!


    Man hoppas så innerligt att det här ÄR ett skämt då ert beteende är rent vidrigt. 
    Och om det INTE är ett skämt, då är det NI som ska växa upp! 

    Dags att sluta bete er som pundiga tonåringar och ta ert ansvar, ni har barn nu.
Svar på tråden Är det olagligt att vara full på offentlig plats?