• Anonym (Fia)

    vad äter ni för medicin mot er ångest?

    Funkar den? Vilka är biverkningarna? Vad har ni för ångest?

  • Svar på tråden vad äter ni för medicin mot er ångest?
  • Anonym (Maria)

    Den enda medicin som fungerar någorlunda är Sobril, men den är å andra sidan beroendeframkallande och svår att få utskriven.

    Istället använder jag lite andra metoder som att ligga still och slappna av i ett mörkt, tyst rum (som vid migrän), få massage, äta (inte så bra eftersom man blir tjock, men det hjälper) eller ETT glas vin.

    Det kanske inte var sådana tips du ville ha, men jag tycker att de funkar lika bra som medicin eller bättre.

  • jenny99

    Jag åt sertralin och med dom kunde jag jobba som vanligt.Biverkningar var viktuppgång och trötthet.Men jag blev plötsligt mycket dålig,troligtvis deprimerad.Jag kom knappt upp ur sängen,stirra i vägg hela dagarna,slutade prata.Då fick jag Venlafaxin.I början var det kraftiga biverkningar tex speedad,spänningshuvudvärk,öronsus.Listanvar lång men tack vare den så kunde jag komma upp och få något gjort.Efter en tid la jag av med all medicin,jag hatade medicin för jag var aldrig mig själv.När jag blev medicinfri blev jag långsamt mig själv.Jag ändrade om mitt liv helt tex jobba bara 50%.Gick ner i vikt,började promenera 1 dag/vecka och simma 1 dag/vecka.Mer orkade inte min kropp.Inte idag heller riktigt,men det gör ingenting för jag känner mig mycket friskare utan medicin.Jag blev inte sjuk över en dag,och vill man bli bra bör man försöka ändra sitt liv.Jag är tacksam att jag slipper mediciner,jag gör saker som får mig att slappna av,basta,läsa,lyssna musik.En dag kanske jag kan jobba 100%,men min hälsa är viktigare.Finns ju en anledning att jag blev sjuk och eftersom jag inte lyssnade på kroppen får jag göra det nu.

Svar på tråden vad äter ni för medicin mot er ångest?