• Anonym (....)

    Så trött på honom o problemen!!

    Vad hade ni gjort om ni hade en sambo som oxå är pappa till erat/era barn och hade ont i foten och armen? Och du fick i princip göra allt medans han låg i sängen hela dagarna och sa att han har så ont och att han inte har fått sova på natten? Vissa saker kan han göra föratt det ska bli lite bättre som att äta bra mat och regelbundet men det gör han inte....Han vilar/sover på dagen och är vaken på nätterna..ofta lägger han sig 4,ibland 6...och så vaknar han oftast 3-4 på eftermiddagen...känns som at allt ska anpassas efter honom..kan inte göra så mycket själv för jag vet inte hur han mår just den dagen jag har nåt att göra...Och när han väl tar sig upp så sitter han för det mesta vid datan eller spelar... tar sitt ansvar ibland som att laga mat eller städa,tvätta...

  • Svar på tråden Så trött på honom o problemen!!
  • Anonym (Lotta)

    Jag hade lämnat honom eftersom han uppenbarligen är totalt ointresserad av mig och sitt barn. Har inget intresse att leva ihop med någon som inte tar sitt ansvar och har samma mål som mig i livet.

  • Anonym (;)

    Jag hade känt mig som en hushållerska varken mer eller mindre. Beror ju också på hur länge det har varit så här.

  • Anonym (....)

    Har varit såhär i cirka 9 månader...men kan tillägga att detta är ingenting jämfört med innan,då stack han ofta iväg och söp men han har tagit tag i dom problemen och snabbt efter det började det onda komma istället...och på nåt sätt känner jag mig som en hushållerska fastän han städar ibland och lagar mat,nattar den stora gör han ibland...men ALLTID jag som går upp på mornarna,fixar de och så...varit mycket att jag nattat minsta först,sen har jag nattat den stora...händer då att den stora somnar lite försent och är trött då hon ska vakna inför dagis...

  • Anonym (Lotta)
    Anonym (....) skrev 2014-09-29 18:46:07 följande:

    Har varit såhär i cirka 9 månader...men kan tillägga att detta är ingenting jämfört med innan,då stack han ofta iväg och söp men han har tagit tag i dom problemen och snabbt efter det började det onda komma istället...och på nåt sätt känner jag mig som en hushållerska fastän han städar ibland och lagar mat,nattar den stora gör han ibland...men ALLTID jag som går upp på mornarna,fixar de och så...varit mycket att jag nattat minsta först,sen har jag nattat den stora...händer då att den stora somnar lite försent och är trött då hon ska vakna inför dagis...


    Vad gör han för rehabilitera sig? Vad tycker du själv satt du har för utbyte av honom?
  • Anonym (;)
    Anonym (....) skrev 2014-09-29 18:46:07 följande:

    Har varit såhär i cirka 9 månader...men kan tillägga att detta är ingenting jämfört med innan,då stack han ofta iväg och söp men han har tagit tag i dom problemen och snabbt efter det började det onda komma istället...och på nåt sätt känner jag mig som en hushållerska fastän han städar ibland och lagar mat,nattar den stora gör han ibland...men ALLTID jag som går upp på mornarna,fixar de och så...varit mycket att jag nattat minsta först,sen har jag nattat den stora...händer då att den stora somnar lite försent och är trött då hon ska vakna inför dagis...


    O du har pratat med honom om detta, o ställt krav? Det verkar som han flyttat över supproblemen till foten o armen istället, om han nu inte har nån diagnos på det.

    Vet inte hur det ekonomiska ansvaret ser ut hos er heller?
  • Anonym (....)
    Anonym (Lotta) skrev 2014-09-29 19:07:32 följande:
    Vad gör han för rehabilitera sig? Vad tycker du själv satt du har för utbyte av honom?
    Han tar tabletter föratt minska urinsyran i foten och ska operera armen.Nu är det armen som krånglar,foten gör inte så ont nu dock.
    Mja.jadu..hade varit skönt att slippa göra så mycket hemma..
  • Anonym (....)
    Anonym (;) skrev 2014-09-29 19:18:38 följande:
    O du har pratat med honom om detta, o ställt krav? Det verkar som han flyttat över supproblemen till foten o armen istället, om han nu inte har nån diagnos på det.

    Vet inte hur det ekonomiska ansvaret ser ut hos er heller?
    Har sagt ifrån,sagt vad jag känner och då säger han att han har ont,att han önskar att han kunde göra mera men att det gör för ont.
    Jobb o plugg hemma.
  • Anonym (Hm)

    Han har ju bara vänt på dygnet och orkar inte ta tag i sig själv verkar det som. Sätt ned foten tycker jag, annars får han väl skaffa sömnpiller för att komma på rätt sida om dygnet igen.

  • Anonym (tja)

    TS det låter som du fått tjänst som piga i ditt eget hem. Sätt ned foten och ställ krav på killen och kan han inte leverera så gå vidare. Du får ju ett lättare jobb utan denna extra baby hemma. Han må ha ont men han verkar prioritera fel. Han kan ta en värktablett och hjälpa till.

  • Anonym (Lotta)
    Anonym (....) skrev 2014-09-30 01:27:41 följande:
    Han tar tabletter föratt minska urinsyran i foten och ska operera armen.Nu är det armen som krånglar,foten gör inte så ont nu dock.
    Mja.jadu..hade varit skönt att slippa göra så mycket hemma..

    Stör du dig inte på att han väljer att sitta framför datorn istället för att umgås med dig och barnen?
Svar på tråden Så trött på honom o problemen!!