• Anonym (?)

    Min sambo har förändrats, men är det bara tillfälligt?

    Hej!

    Har varit tillsammans med min sambo i ett år och bott ihop i ett halvår. Han är 38 och jag 28. Jag gjorde en tråd tidigare om att jag var så missnöjd och ledsen i vår relation pga av en hel del saker.

    Min sambo har bara haft ett förhållande innan mig och hans ex sårade honom var och varannan dag så han har på något sätt fallit så djupt ner så att han inte kan tillfredsställa någon igen.

    Från början var allt fel i stort sätt men jag tyckte om hans personlighet så himla mycket så jag vill inte släppa honom. Men han var dålig i sängen, han rörde aldrig mig utan det var bara in och ut som gällde.

    Han visade ingen kärlek genom fysisk kontakt. Jag fick aldrig kramar eller pussar. Han kunde inte ens lägga armen om mig.

    Jag vill självklart ha familj och barn i framtiden vilket var något jag inte trodde att han skulle klara av då han inte har varit så ansvarsfull utan mest "bara varit" i livet.

    Flera här inne på familjeliv och andra utanför sa "han kommer aldrig ändra sig" och "han är inte mogen och redo för nånting" "om ni skaffar barn kommer du få göra allt" och massa annat.

    Nu kan jag berätta att han HAR FÖRÄNDRATS :) jättemycket dessutom! Efter alla mina allvarliga samtal så har han blivit en helt ny människa! Jag vet inte om det är så att han verkligen litar på mig och inser att jag aldrig skulle göra honom illa som hans ex gjorde, och därför kan han nu slappna av mer, tror inte ni också att det kan vara så?

    Han är MYCKET bättre i sängen och han ger mig kramar och nästan varje morgon han ska till jobbet kommer han in i sovrummet och pussar mig hej då på kinden och sådana saker. Han är superbra och hjälper till hemma och har blivit väldigt strukturerad och ordningsam. Vi har en katt som han bryr sig mycket om och tar ansvar för och matar och så vidare (det ger ju lite inblick hur han skulle ta hand om barn också även om man såklart inte kan jämföra barn med en katt).

    Nu till nästa fråga, tror ni han kommer fortsätta vara så här eller är det bara en period? Han sa att han själv vill ha struktur och ordning i sitt liv vilket han inte hade när jag träffade honom.

    Jag är så stolt över honom att han kämpar och att han har ett jobb som tar mycket tid och där han får göra det mesta då han har slöa kollegor.

    Vad tror ni det är som har orsakat förändringen? Är det så att han litar på mig och mår bra i den här relationen eller är det bara tillfälligt? Det har pågått ett bra tag så jag hoppas att det inte är tillfälligt, det känns inte så.

  • Svar på tråden Min sambo har förändrats, men är det bara tillfälligt?
  • Anonym (Positivt)

    Kan mycket väl vara så att han förblir som han är nu, eftersom han märker att han mår bättre och du mår bättre av det. Han har ju förändrats på ett positivt sätt och har allt att vinna på att vara så här.

    Sedan kanske hans gamla beteende kommer tillbaka i vissa situationer, t ex när ni har det stressigt, bråkat eller något annat där han kanske inte känner sig riktigt bekväm.

  • Anonym (Jag vet..)

    Mitt ex var så ett halvår i taget. Mellan dom perioderna så sjönk han ner i 2 års perioder av att inte kunna ta ansvar , visa kärlek osv. Han fick sina bra halvårsperioder varje gång som jag fick nog och ville lämna ;) Under de bra perioderna så var jag rädd för att ställa krav eller på något sätt försvåra saker för honom. Jag ville bara belöna och underlätta.... För jag visste att så fort minsta svårighet dök upp eller om jag hade en dålig dag så skulle han störtdyker igen. Ingenting var hans fel enligt honom, allt var hans ex fel, mitt fel eller försäkringskassans fel....

    Jag var ganska korkad som gick på det varje gång och började hoppas på ett normalt liv.. Men samtidigt så får man en ganska vrickad syn på vad som är ett normalt förhållande efter några år.

    Idag är jag gift med en man som är superbra varje dag! Han har aldrig någonsin har nån dålig period. Han tar ansvar och är kärleksfull varje dag, precis som jag förtjänar. Jag behöver inte vara rädd för att skaffa barn med denna mannen för jag vet att han är att lita på till 110% även om saker blir jobbiga. Min make tar ansvar för sitt egna beteende.

Svar på tråden Min sambo har förändrats, men är det bara tillfälligt?