• kotten86

    Hårbottens problem,hjälp!

    Har problem med min hårbotten. Först sved det och  gjorde ont vid hårfästerna som ligger närmast pannan, samt mjäll,klåda. Dock ingen rodnad eller så. Dock kunde det komma upp skårpa för man kliar ju^^


    Gick till en hudläkare som sa utan att titta i hårbotten att jag skulle köra mjällschampoo som tar bort svamp ur hårbotten(ketokonazol )


    Köpte det och körde det. Nu är min hårbotten dubbelt så torr,kliar ännu mer och ännu mer känslig.


    Så gah vad ska man ta för att behandla problemen?


     

  • Svar på tråden Hårbottens problem,hjälp!
  • Sjödin

    Det absolut viktigaste är att du inte kliar, hårbotten är så känslig så skorpor i hårbotten kan göra så att man får kala partier.

    Prova använda någon fet hårinpackning eller liknande, alternativt gå till en frisör, dom brukar ha sett det mesta i hårväg (y)

  • yanni

    Hej svårt att veta vad de kan vara då jag inte ser hur de ser ut.

    Jag jobbar som frisör och vet att olika produkter kan orsaka klåda och mjällliknande problem.

    Som sagt svårt att veta när man inte ser men testa neccin schampo från grazette( för hårbotten problem) den ligger på ca 170 kr flaskan beroende på vart du bor eller handlar är verkligen värd de pengarna dock då de är min bästsäljande produkt eller satsa på produkter som är lite mer ekologiska då de är snällare ämnen i de produkterna.

  • Ekosnygg

    Hej, svårt att säga utan att se men det låter som du haft någon produkt i som inte din hårbotten gillar. Oftast när det börjar bli kallare så torkar hårbotten ut. Jag själv använder jojobaolja när min hårbotten krånglar. Den funkar som så att den återställer balansen på din hy/ hårbotten. Så det hjälper både mot torr hårbotten samt fet hårbotten. Här kan du läsa mer om jojobaolja

    Jobbar i en butik som säljer jojobaolja

  • Fjärilslarv