• Anonym (Lessen)

    skulle ni vilja ha tvillingar?

    Jag har förlorat mina i graviditet och nu känns det som om att jag kommer aldrig bli glad åt ett enkelbarn..
    Vill bara ha tvillingar om jag blir gravid igen.

  • Svar på tråden skulle ni vilja ha tvillingar?
  • Anonym (Nej)

    Jag beklagar din sorg. Din fråga "skulle du vilja ha tvillingar"? Ja om jag hade två i magen så skulle jag vilja ha dom båda mer än något annat. Men såhär som ogravid- nej. Får jag önska så vill jag ha en i taget.

  • Anonym (8-))

    Fyrlingar hade vart häftigt, 2 enäggspojkar och 2 enäggsflickor. men en sån graviditet hade nog vart fruktansvärt jobbigt.

  • fluu

    Har du pratat med någon om det här? Jag skulle tipsa dig om att söka dig till mvc-psykologen och bearbeta dina känslor. För allas skull.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (a)

    Beklagar sorgen ts!
    Men som svar på din fråga, nej det skulle jag inte. Har sett hur mkt jobb det är med två samtidigt, jag hade inte orkat. Räcker med en i taget. Om jag fått välja.

  • Anonym (ED)

    Beklagar verkligen! Och som svar p frågan: ja,jag skulle bli överlycklig om jag fick tvillingar efter vår ED,men jag är absolut jättenöjd med ett barn också. Glad Ett barn= mening med livet-två barn= bonus!

  • Mrs Moneybags

    Jag beklagar sorgen, förstår att det gör ont.

    När du blir gravid igen kommer du känna precis lika stor lycka över ett, två, tre eller fler barn i magen. 

  • Anonym (Lessen)

    Jag pratar med psykolog ja. Dog i v 30, så de var liksom inte som ett missfall.

    Jag har två barn sen tidigare.. Jag orkar liksom inte genomgå två graviditeter för att få två barn. Vill bara ha mina tvillingar..

  • Mrs Moneybags
    Anonym (Lessen) skrev 2014-10-02 13:01:14 följande:

    Jag pratar med psykolog ja. Dog i v 30, så de var liksom inte som ett missfall.

    Jag har två barn sen tidigare.. Jag orkar liksom inte genomgå två graviditeter för att få två barn. Vill bara ha mina tvillingar..


    Jag förstår det och det är helt okej att känna så...
    Det är helt normalt att sörja, konstigt vore det väl annars.
    Vad bra att du har någon att prata med.

    Det spelar ju ingen roll egentligen vad andra önskar sig - tvillingar eller enlingar. Det handlar ju om förlusten av dina barn, den måste du få sörja.
  • Anonym (Lessen)

    Jo men sen detta hände mig pratar ALLA on hur gärna de vill ha twins eller så har dem redan o så

  • Anonym (jag med)

    Jag har ett barn.Han är vuxen nu =jag är för gammal, men visst önskar jag att det varit två den gången jag blev gravid.

    Det här var min historia.

    Jag kan tänka mig in lite i hur du känner (inte förstå)

    Du hade två,och du vill ha dem tillbaka.,men det kan ju inte bli så,inte ens samma om du blir gravid med tvillingar igen.

    Förstår att du är ledsen... Se till att ha någon att prata om dem,sörja dem

  • Anonym (jag med)

    Jag har ett barn.Han är vuxen nu =jag är för gammal, men visst önskar jag att det varit två den gången jag blev gravid.

    Det här var min historia.

    Jag kan tänka mig in lite i hur du känner (inte förstå)

    Du hade två,och du vill ha dem tillbaka.,men det kan

    ju inte bli så,inte ens samma om du blir gravid med tvillingar igen.

    Förstår att du är ledsen... Se till att ha någon att prata med om dem,sörja dem.

    Jag hoppas sedan att du blir gravid igen, och även om det inte blir tvillingar kommer du älska henne /honom i samma grad som två, tre, fyra barn

    Lycka till fina du...

  • Anonym (Lessen)

    Mina älskade tvillingar. De var helt identiska. Då mkt jag aldrig får uppleva nu..

Svar på tråden skulle ni vilja ha tvillingar?