• Zamigo

    Hjälp! Mitt barn slutar inte att skrika om jag inte ta upp honom

    Mitt barn fyller två månader idag och jag kommer att gå i väggen snart ;(! Det enda jag gör på dagarna mellan kl 6-18 är att bära honom i en bärsele. Ryggen pallar inte längre, konstant smärta, äter och dricker dåligt. Enligt BVC så behöver han närhet. Så fort jag lägger honom vaknar han efter 3-5min i panik skrik. han blir tyst direkt när jag tar upp honom. Jag vet att han är mätt, rapat, bajsat och ny blöja. Han skriker i en sådan grad att jag blir tvungen att byta hans kläder då de är blöta av svett. Han hatar att komma ut. Min man kommer hem kl 18 då han jobbar i en annan stad. 

    Snälla! Jag behöver hjälp! Är det någon där ute som har haft samma problem, vad har du gjort? 

  • Svar på tråden Hjälp! Mitt barn slutar inte att skrika om jag inte ta upp honom
  • Drottningen70

    Man bär. Och bär och bär. Och låter aldrig barnet skrika så han börjar svettas.

  • Rosa Fluff

    Min var likadan. Jag bar och bar och bar. Ammade massor och bar lite till. Vi kunde ALDRIG lägga ner honom på dagarna och på nätterna sov han 1/3 av natten och resten på oss.

    Kanske dålig tröst men det bästa du kan göra är att acceptera situationen och köpa en bra bärsele eller testa sjal. För oss blev det bättre när han började gå själv dock nu vid 2 års ålder är han fortfarande en närhetsunge.

  • metervara

    Vår lilla har varit likadan. Jag har t.om. fått synliga biceps av att jag burit henne så mkt! :) Det kommer gå över! Håll ut!

  • Alexi

    Det du ska göra är att tillgodose hans behov så mycket det bara går, det kommer att lugna sig på sikt!

    Har du en så bra bärsele som möjligt, ergonomisk? Kan din man förbereda mat till dig på kvällarna så att du har att bara värma så det inte skapar problem?

    Hatar han att komma ut även i sele? Dvs ta en liten promenad med honom på armen eller i selen, så ni får lite luft och andra intryck?

  • a no nym

    Parkera dig i soffan med bebis i famnen. Ge så mkt närhet som bebis kräver, det går över, jag lovar.

  • sina

    Jag hade sjal, såg till att det fanns mat hemma som var lätt att värma och gick att äta med hand, samt laddade dvd-spelaren (det var före netflix...). Nu var mitt barn iofs oftast okej med att jag satt ner - det gick inte att lägga ner henne, men jag behövde inte gå runt och gunga henne.

  • Mascaraklumpar

    Det är nog inte barnet det är fel på utan bärselen. Testa en långsjal i trikå istället.

  • Zamigo

    Hej alla! 

    Jag blir tårögd! Tack för all uppmuntran, det behövs :/! Jag får skaffa en bättre bärsele. Jag har sjalen dock den är omständlig att sätta på.  

Svar på tråden Hjälp! Mitt barn slutar inte att skrika om jag inte ta upp honom