• Anonym (panikslagen)

    Nejnejnej

    Mår jättedåligt över en sak.
    Jag har haft lite problem med lämningarna av min son till hans pappa ett par ggr och sonen har själv påpekat att han inte vill åka dit.
    Plus nämner att han inte tycker om sin pappa och att "pappa är inte snäll mot mig".

    Iaf så har min handläggare på af sett att jag mått dåligt och jag har berättat varför.
    Nu igår berättade hon att hon kommer att göra en orosanmälan på exet pga detta.
    Jag brast ut i gråt och fick panik.
    Just pga att jag vet vilket helvete jag kommer att få för detta av min fd.

    Han ställde till ett rent helvete för mig när jag lämnade honom så jag vet vad jag har att vänta.

    Jag förstår att de måste för sonens bästa, men min hälsa då?
    Jag kommer måsta byta nr igen och inte våga gå utanför dörren...

    Sonen är 5år.

  • Svar på tråden Nejnejnej
  • Anonym (Gnu)

    Gott för din son att en orosanmälan görs.

    Synd för dig? Nej. Nu måste du ta tag i det. För din sons skull.

    Lycka till. Hoppas allt blir bra i slutändan.

  • veh

    Varför nejnejnej?

    Är det bättre att din son utsätts för ett helvete, genom att tvingas åka till sin inte snälla pappa. För att du inte ska få ett helvete? Eller skulle det också vara ett helvete, med en son som känner sig sviken av dig för att han tvingas till sin pappa, trots att han sagt att han inte vill och att pappan inte är snäll. Suck it up och kämpa på!

    (Dock förstår jag att det är jättehemskt, och jobbigt att återigen behöva hantera exets ilska. Och det låter onekligen extremt, att du inte ska kunna gå ut o.s.v. )

  • Anonym (panikslagen)

    Ja jag vet ju att det är för sonens bästa, men just paniken inombords får mig att spy snart.

    Önskar faktiskt att jag hade kunnat prata med exet om hur sonen mår men då får jag bara att det är mitt fel.. Igen ????

  • Anonym (.)

    Sonens hälsa går före din hälsa, precis som det skall vara.
    Någon måste ta honom på allvar när hans pappa inte är snäll mot honom. Du verkar ignorera det (utöver att du mår dåligt av det), så han måste fortsätta umgås med en potentiellt misshandlande vuxen person.

  • veh

    Har du någon som kan stötta dig, irl? I så fall, ring denne.

    I annat fall skulle jag kontaktat en kvinnojour, för att få råd och stöttning.

    Anmälde du något av helvetet han utsatte dig för när du lämnade?

    Oavsett vilket, för dagbok på allt han säger/skriver/gör. Spela gärna in telefonsamtal om han ringer. Spara sms och mail. Ta skärmdumpar på Facebookinlägg och spara dem. Dokumentera allt du kan. Anmäl det som är olagligt, o.s.v.

    Är han riktigt jävlig, så är det ändå svårt, och kommer ta en viss tid innan det kan hända något. Men han kan åtminstonde diskvalificera sig själv från gemensam vårdnad, och då har du lättare att flytta o.s.v.

  • Anonym (panikslagen)

    Jag struntar verkligen inte i sonens hälsa, men när man har blivit psykisk misshandlad av denna mannen och hotad så törs jag knappt säga nåt om nåt till honom.

    Jag polisanmälde honom när han ringde och har alla sms sparade, allt blev nerlagt.

    Jag har min nya pojkvän som finns här och föräldrar plus några vänner.

    Jag vet att det låter som att jag struntar i sonen, men min rädsla tar över hand i detta fallet

  • Anonym (pappan)

    Varför säger sonen att han inte tycker om pappan?

  • Anonym (qw)
    Anonym (pappan) skrev 2014-09-30 22:35:25 följande:

    Varför säger sonen att han inte tycker om pappan?


    Vad fan gör du i tråden??
  • Anonym (panikslagen)

    Anonym (pappan) Ja liksom hur ska jag veta det??

  • Anonym (pappan)
    Anonym (qw) skrev 2014-09-30 22:38:02 följande:

    Vad fan gör du i tråden??


    ;)
  • Anonym (pappan)
    Anonym (panikslagen) skrev 2014-09-30 22:53:01 följande:

    Anonym (pappan) Ja liksom hur ska jag veta det??


    Det är väl ditt barn, känner du inte till dennas känslor? Då har du nog större problem än en orosanmälning. ^^
  • Anonym (panikslagen)

    Ja min femåring säger att det är mycket bråk hemma mellan hans pappa och den nya tjejen.

    Pappa kallar honom dum i huvudet och han säger att hans pappa inte är snäll med honom.

    Så visst har jag mina aningar om varför han säger så, men är ju inte konkret..

  • Anonym (pappan)

    En 5åring kan även överdriva och fantisera ihop mycket. Speciellt om denna känner att du själv är i konflikt med samma person.

    Vad är meningen med din tråd? Att ditt barn inte gillar pappan? Eller att du är orolig för anmälan?

  • Anonym (panikslagen)

    Jag är inte i konflikt med pappan i nuläget och har aldrig varit.

    Det är han som har varit svartsjuk och gjort allt för att jävlas med mig under dessa två år.

    Om jag hade känt att det vore befog för en anmälan så hade jag inte brytt mig, men nu var detta bara mina tankar som jag berättade för min handläggare och hon drar i gång detta.

    Jag har jobbat på fsk så är medveten om att barn i hans ålder kan säga mycket tok.

    Jag litar på att exet tar hand om vår son när det är hans v. trots att vi har haft våra dispyter.

    Sen att han är en pain in the ass mot mig, ja det får jag väl ta.

  • Anonym (pappan)
    Anonym (panikslagen) skrev 2014-10-01 09:18:23 följande:

    Jag är inte i konflikt med pappan i nuläget och har aldrig varit.

    Det är han som har varit svartsjuk och gjort allt för att jävlas med mig under dessa två år.

    Om jag hade känt att det vore befog för en anmälan så hade jag inte brytt mig, men nu var detta bara mina tankar som jag berättade för min handläggare och hon drar i gång detta.

    Jag har jobbat på fsk så är medveten om att barn i hans ålder kan säga mycket tok.

    Jag litar på att exet tar hand om vår son när det är hans v. trots att vi har haft våra dispyter.

    Sen att han är en pain in the ass mot mig, ja det får jag väl ta.


    Du säger ju emot dig själv. Pappan kan knappast vara i konflikt med dig utan dig eller?

    Och du kanske inte ska sitta och överdriva en situation till myndigheter om du nu egentligen inte tycker så!?

    Och du litar på att pappan tar hand om din son, du behöver INGET mer. Begränsa kontakten och fortsätt lita på honom och sluta snacka så mycket så blir det nog bra.

    Fattar ännu mindre nu dock vad du var ute efter med denna tråd?
  • Anonym (.)
    Anonym (panikslagen) skrev 2014-10-01 09:18:23 följande:
    Jag är inte i konflikt med pappan i nuläget och har aldrig varit.
    Det är han som har varit svartsjuk och gjort allt för att jävlas med mig under dessa två år.

    Om jag hade känt att det vore befog för en anmälan så hade jag inte brytt mig, men nu var detta bara mina tankar som jag berättade för min handläggare och hon drar i gång detta.
    Jag har jobbat på fsk så är medveten om att barn i hans ålder kan säga mycket tok.
    Jag litar på att exet tar hand om vår son när det är hans v. trots att vi har haft våra dispyter.

    Sen att han är en pain in the ass mot mig, ja det får jag väl ta.
    Sonen vill inte åka till sin pappa, säger att det är mycket bråk där, att pappan säger han är dum i huvudet och inte snäll mot honom. Trots detta har du inte pratat mer med sonen, utan svarar "ja liksom hur ska jag veta det" när någon frågar varför sonen inte tycker om pappan.

    Detta är dessutom en man som ställt till ett helvete för dig och som du polisanmält.

    Och nu säger du att det inte finns fog för anmälan, och att du mest antar att sonen säger mycket tok? Att du litar på att detta ex tar hand om sonen.

    Baserat på det du skriver i tråden finns det definitivt fog för anmälan. Någon måste se till sonens bästa. Du själv säger att din rädsla tar överhanden, och då är det viktigt att andra som inte är rädda klarar av att se om sonen blir illa behandlad.Det är inte läge för dig att sätta dig själv och din rädsla i första hand.
  • Anonym (pappan)

    Är väl bara ännu en av FLs bittra biomammor?

    Eller hade du något svar?

  • Anonym (.......)
    Anonym (panikslagen) skrev 2014-10-01 09:18:23 följande:

    Jag är inte i konflikt med pappan i nuläget och har aldrig varit.

    Det är han som har varit svartsjuk och gjort allt för att jävlas med mig under dessa två år.

    Om jag hade känt att det vore befog för en anmälan så hade jag inte brytt mig, men nu var detta bara mina tankar som jag berättade för min handläggare och hon drar i gång detta.

    Jag har jobbat på fsk så är medveten om att barn i hans ålder kan säga mycket tok.

    Jag litar på att exet tar hand om vår son när det är hans v. trots att vi har haft våra dispyter.

    Sen att han är en pain in the ass mot mig, ja det får jag väl ta.


    Vem har då varit inblandad i konflikten?
    Om man frågar pappan om hans syn på hur det har varit de senaste åren. Vad tror du att han skulle svara?
    Du vet alltså att barnet inte far illa hos pappan? Säg då det till personalen hos socialtjänsten.
    Sant.
    Bra.
    Absolut och tvärtom.
Svar på tråden Nejnejnej