• dejan9209

    småbarn och starka lukter hjälp?

    Hej jag har tänkt att göra nejlikor och apelsiner i jul. Men har hört att det verkligen är en stark doft som sträcker sig i hela huset?
    tror ni det kan vara för jobbigt för en tjej på 4 månader med en sån stark lukt?
    tacksam för svar.

    Julenstid.blogg.se


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-01 11:55
    Är det någon som kan svara på det?
  • Svar på tråden småbarn och starka lukter hjälp?
  • Anonym (:)

    Det är väl individuellt, testa annars med en och se hur reaktionen blir Glad

  • dejan9209

    Jo iochförsig vill ju helst undvika att ihuvudtaget testa, om det är så att det blir för jobbigt för henne, darför undrar jag om någon/några har haft nå problem någon gång?


  • SandraAllergisk

    Nu är jag ju allergisk mot apelsiner(får utslag av att äta mista lilla med apelsin i, bara att hålla i skalet ger mig klåda och äter nån i närheten av mig så svider det, sticker och kliar på kroppen. )

    Så mitt svar blir lite vinklat, men ja jag tror att det kan vara jobbigt för en liten i en sån lukt. Jag har alltid försökt undvika starka dofter i närheten av mitt barn ( och mig själv då), inget tvättmedel som luktar osv, inga doftljus eller sånt. Eller starka rengöringsmedel.

    Min dotter är allergisk med och det behövs inte mycket för att hon ska få problem. Så om jag vore du hade jag skippat det när hon är så liten.

Svar på tråden småbarn och starka lukter hjälp?