• Anonym (Undrande)

    Coaching/Terapi i Stockholm hos studenter/högkostnadskortet

    Hej!
    Jag vill komma i kontakt med en coach alternativt en psykolog eller dylikt. Helst är ju ute efter coaching. Detta är ju dock väldigt dyrt. Är det någon som vet om det finns så att man kan gå hos elever som pluggar till detta och behöver "träning"? Eller om det finns så att man kan använda högkostandskortet? 

    Jag vill helst gå i Stockholm men någon form av telefonsamtal går också bra. Det handlar alltså om mitt privatliv och inte om typ karriärcoaching.

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Coaching/Terapi i Stockholm hos studenter/högkostnadskortet
  • SupersurasunkSara

    Hypnosterapi kanske? Det har just varit en kurs i det på SSEAH och de eleverna (däribland jag) måste öva

    Själv bor jag dock en bit ifrån och har redan massor som vill men jag kan kolla med de andra och se om någon av de som bor närmare Sthlm behöver någon att träna på om du vill?

  • Anonym (Undrande)

    Vad innebär hypnosterapi? :)

  • Anonym (spännande)

    låter sjukt spännande med hypnosterapi, vill prova!

  • SupersurasunkSara

    Hypnoterapi kan man gå i om man har en fobi, depression, vill sluta röka, gå ner i vikt, har dålig självkänsla  eller något annat som man vill få bukt med.

  • Anonym (spännande)
    SupersurasunkSara skrev 2014-10-01 18:08:56 följande:

    Hypnoterapi kan man gå i om man har en fobi, depression, vill sluta röka, gå ner i vikt, har dålig självkänsla  eller något annat som man vill få bukt med.


    fungerar det ?

    jag skulle vilja både sluta röka, stärka självkänslan - så jag kan lita på folk och sluta ha så dålig attityd, bli med ödmjuk. 

    vad kostar det?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (spännande) skrev 2014-10-01 18:11:14 följande:
    fungerar det ?

    jag skulle vilja både sluta röka, stärka självkänslan - så jag kan lita på folk och sluta ha så dålig attityd, bli med ödmjuk. 

    vad kostar det?
    Jag är som sagt ny på detta så jag tar inte betalt. Det beror mycket på erfarenhet och var man bor skulle jag tro. Men omkring tusenlappen iaf för första sessionen som brukar vara i 2 timmar.
    Det är olika hur de jobbar dock

    Man går mellan 5-8 ggr skulle jag tro beroende på problem, trauma kan ju kräva lite mer. Rökning, inte så många, det är väldigt individuellt.

    Men ja, det fungerar
Svar på tråden Coaching/Terapi i Stockholm hos studenter/högkostnadskortet